Sitä näkyä en koskaan unohda
Kommentit (11)
Kuolevan ihmisen katsetta. Sellaisen, joka hengittää viimeisiä hengenvetojaan. Katseellaan sanoo jotakin, mutta ei pysty enää puhumaan.
Kun samaan aikaan näin kolme itsetyydyttäjää. Siinä ne seisoi tavallaan rivissä eri puskissa.
Isäni kuolleenna. Hiljaa makasi kieli ulkona, hirrestä juuri laskettuna.
Espanjan luoteisnurkka ja Portugalin lounaisnurkka ovat sellaisia maisemia, että ensimmäisellä kerralla aloin uskoa, että maisema todella voi olla henkeäsalpaava.
Heräsin eräänä juhannuksena festareilla teltassa. Umpitunnelissa oleva avopuolisoni oli kömpinyt pikkutunteinta telttaan nukkumaan, mutta ilmeisen kusihätäisenä. Hän kusi päälleni. Nukuin muualla loppuyön ja asiasta keskusteltiin seuraavana päivänä pitkään ja hartaasti. Äijä ei edes muistanut edellisestä yöstä mitään, joten fetissistä siinä ei kyse ollut. Paikan ja ajan taju vaan kadoksissa.
Se on eksä nykyisin.
Lukiossa ihastukseni, tyttö kumartuneena kaivamaan koulukirjoja repusta ja näki kaula-aukosta aina napaan asti... :-)
Thaimaassa vanhempi (ehkä englantilainen?) mies lähti ladyboyn kanssa tuktukilla. jokainen muu näki, että kyseessä on oikeasti mies, paitsi tuo vanha mies oli pullonpohjalaseissaan varmaan likinäköinen, ettei huomannut.
Töissä joutuu näkemään kuolleita. Ei niistä yhtäkään unohda. Ehkä juuri se "kuolleen katse" jää kummittelemaan.
Palautin kerran kaverin avaimet sen äidille, kun kaveri joutui lastenkotiin. En ikinä unohda sitä näkyä, olin n. 13 v. Kaverin mutsi avasi oven ympäri kännissä, ei muistanut, että lapsensa oli huostaanotettu. Se haju, se näky. Sitä näkyä en koskaan tule unohtamaan!
16 v poika jota kuntoutettiin sairaalassa kun oli polttanut itsensä junan katolla 60%.
Sitä itkua kun käsivarsia yritettiin taivutella.
Olin kesätöissä kahvilassa ja miesasiakas laski äkkiä housunsa ja pyysi lasin vettä. Todella outoa.
Ihastukseni, parikymmentä vuotta vanhempi ja siviileissäkin ihan savuavan seksikäs mies töihin menossa (?) vartijan kamat päällä. En pystyny katsomaan edes kohti, etten olisi tuijottanut suu auki, punastunut tai möläyttänyt jotain tyhmää.
Itse olen kaunis, lähes puhdasveriseksi suomalaiseksi kansainvälisen näköinen nainen ja tottunut siksi siihen että minua tuijotetaan, mutta ei kyllä ikinä ole itselle ennen eikä jälkeen tällä lailla mies palanut verkkokalvoille kiinni.