Pitääkö nuoren tytön kärsiä kuukautisista
vai olenko paska mutsi jos hommaan hänelle e-pillerit tasoittamaan väliä = säännölliset, vuotoja sekä kipuja. ???
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 12:53"]
ehdottomasti pillerit!
särkylääkkeet eivät auta ainakaan minulla tarpeeksi, en olisi moneen päivään työkykyinen jos joutuisin pelkkiin särkylääkkeisiin turvautumaan. kuukautiset ovat olleet niin kipeät, ettei pääse sängystä ykös ja itkettää vaan ne krampit.
lisäksi pillereillä voi ottaa vain esim 4-6 menkat vuodessa, mikä on ihan ehdoton jos on todella kipeät kuukautiset.
[/quote]
Tuo onkin tosi terveellistä
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:16"]
Pillerit on kyllä melko pitkävaikutteinen juttu elimistölle. Omalle tyttärelle en tule milloinkaan suosittelemaan mitään hormonivalmisteita. Vaikka kipu on pahaa, siihen auttaa liikunta. Tideän omasta kokemuksesta, olen aina itsekin maannut sikiöasennossa kuukautisten aikaan kunnes opin lämpöpullon käytön, jonka jälkeen välittömästi lenkille. Se ihan totta helpottaa. Minulla on myös emätin todella kipeä joten tamponia en voi käyttää, mutta kuukuppi käy hyvin. Se myös antaa hieman taukoa vessassa ravaamisesta, kun kuukautiset on runsaat.
[/quote]
Ei voi muuta kun nauraa. Itselleni kuukautiskivut tuli vasta synnytysten jälkeen. Pari päivää olin todella kipeä, käveleminenkin oli tuskaa. Mikään särkylääke tai lämpöpullo ei auttanut. En ikimaailmassa olis pystynyt menemään lenkille, en ikinä. Kierukka oli mun pelastus, nyt pärjään buranalla. Jos omalle tyttärelle tulee vastaavaa niin suosittelen todellakin pillereitä tai kierukkaa. Toki mennään lääkärin kautta ja selvitetään mistä kivut johtuu, mutta hormonit on todellakin yksi vaihtoehto.
Voi vaan todeta, että sulla ei ikinä ole edes ollut pahoja kuukautiskipuja. Jos olis niin sä et olis lenkille päässyt.
[/quote]
Hormonit eivät ole vastaus. On järkyttävää kuinka moni nainen vetää hormoneja vuodesta toiseen. Ihan sama kun vetäisi steroideja teinistä keski-ikään asti. Ei ihmekkään että miesten ja naisten hedelmällisyys on laskenut huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:54"]
todella moni tässäkin ketjussa ehdottaa vain särkylääkkeitä, mutta pillereillä saa harvennttua kuukautisia, eli joutuu kestämään tuskaa vain muutaman kerran vuodessa.
eli ap, kyllä pillerit tytölle ovat oikea ratkaisu, tyttö voi ottaa vain esim 4 kuukautiset vuodessa ja syödä silloin pillereiden kanssa särkylääkettä. näin särkylääkekuormituskin vähenee. mulla olis maha ihan pilalla ilman pillereitä, joutuisin monta päivää vetään maksimiannosta enkä silti pääsis töihin kun en pääsis edes yläs sängystä.
[/quote]
Hormonivalmisteet ovat todella pahasti ihmiselle. Vai suositteletko että pojat rupeaa vetämään steroideja teini-iästä asti?
Osta luontaistuotekaupasta Sypressi-eteeristä öljyä ja laita aromalamppuun pari tippaa. Juota vahvaa kamomillateetä, kuumavesipullo kipään kohtaan. Salviateetä voi myös pienen kupposen antaa. Sypressin eteerisen öljyn tuoksulla on kramppeja laukaiseva vaikutus ja salvia auttaa mm. kuukautiskipuihin. Salviaa saanee myös eteerisenä öljynä, jolloin voi alavatsan+nivusien päälle tehdä sellaisen hauteen kosteasta pyyhkeestä vaikka jossa on tippoja salviaa - tai sypressiä/kamomillaa..