Hei te kevyesti syövät!
listatkaa päivän ruokanne tähän! :)
PS: ei sitten karppaajilta kommentteja, vain kevyesti ja vähärasvaisesti syöviltä, kiitos :)
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:58"]
Enpä oo ehtiny muuta syödä kuin aamulla kaurapuuroa ja mansikoita, päivällä töissä omenan ja pari kuppia kahvia, nut menossa linja-autolla kotiin jossa odottaa miehen tekemä, todella myöhäinen "illallinen", joka on lohta ja jotain kasviksia(niin ainakin sovittiin että tekee sitä mulle :D)
[/quote]
WTF? Miten tää tyyppi pysyy edes pystyssä? Koko päivänä noin 600kcal! Syö aamulla ja keskiyöllä. Miten voi jaksaa tehdä töitä?
Aamupalalla :1pala ruisleipää, oivariinia,polaria ja kinkkua päälle plus kasviksia, ja 7dl vihreää teetä.
Lounaalla: possunsuikaleita, ja uunivihanneksia: kesäkurpitsa-paprika-sipulia oliiviöljyssä marinoitu.
Välipala: rahkaa ja muutama manteli ja itsepaahdettuja auringonkukansiemeniä
PÄivällinen:ruisleipä ja vihanneksia
Iltapalaksi: ehkäjotain hyvää :) vaikka jäätelö
Näin olen syönyt jo kauan ja silti painan 80kg ja liikun jokapäivä :(
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 12:30"]
Eikö kukaan kevyesti syövä syö ruisleipää enää nykymaailmassa:(
[/quote]
Minä syön ruisleipää!
Aamulla: 2 palaa ruisleipää, päällä juustoa ja jotain kasviksia. 2 mukillista mustaa kahvia.
Välipala: omena ja n. 10 mantelia.
Päivällä: Joku kasvispitoinen ruoka (tänään broileriwokkia), puoli lautasellista salaattia (seassa pähkinöitä). Jälkiruoaksi kupillinen kahvia ja keksi.
Iltapäivällä kahvin kanssa palanen ruisleipää jollain kasviksella.
Iltapalaksi kourallinen pähkinöitä, joku hedelmä ja usein joku pieni herkku (eilen vaniljajäätelöä n.1½dl ja tuoreita mansikoita).
Kaloreista ei ole mitään käsitystä. Syön kun on nälkä ja syön sen verran että se lähtee, mutten ähkyyn.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 12:30"]
Eikö kukaan kevyesti syövä syö ruisleipää enää nykymaailmassa:(
[/quote]
Minä syön ruisleipää!
Aamulla: 2 palaa ruisleipää, päällä juustoa ja jotain kasviksia. 2 mukillista mustaa kahvia.
Välipala: omena ja n. 10 mantelia.
Päivällä: Joku kasvispitoinen ruoka (tänään broileriwokkia), puoli lautasellista salaattia (seassa pähkinöitä). Jälkiruoaksi kupillinen kahvia ja keksi.
Iltapäivällä kahvin kanssa palanen ruisleipää jollain kasviksella.
Iltapalaksi kourallinen pähkinöitä, joku hedelmä ja usein joku pieni herkku (eilen vaniljajäätelöä n.1½dl ja tuoreita mansikoita).
Kaloreista ei ole mitään käsitystä. Syön kun on nälkä ja syön sen verran että se lähtee, mutten ähkyyn.
[/quote]
Mukavaa kuulla:)
Aamiainen (riippuen nälästä eli ei nälkää / hieman nälkää / nälkää ja salille/liikkumaan menossa): pelkkä tuplaespresso kermalla / proteiinirahka / 50-100g vuohenjuustoa + chilikastiketta
Lounas: (harvoin syön, jollei ole lounasseuraa) proteiinirahka tai lisää juustoa + hedelmää / lounas seurassa jolloin proteiinia + kasviksia lähinnä
Välipalat 0-3 kertaa päivässä nälän ja liikunnan mukaan: esimerkiksi muutama manteli, suolakeksi, raakasuklaapala, kaakaota talvella/syksyllä, pala hyvää leipää + juustoa
Illallinen: hyvälaatuista lihaa tai kalaa, runsaasti kasviksia + hieman voita, pieni määrä pastaa tai riisiä joskus, jälkiruuaksi hyvälaatuista suklaata tai hedelmiä tai pähkinöitä
Kcal yleensä 1200-1800 riippuen liikunnasta ja nälästä
Mun tyypillinen päivä on tällainen:
Aamu: Ehrmann-rahkajogurttia (maustamaton) purkillinen, marjoja tai banaania sekaan
Lounas: Salaattia, raejuustoa / keitto, pala suklaata
Välipala: hedelmä, pähkinöitä
Päivällinen: normaali kotiruoka (kala/kasvis), runsaasti salaattia + muita kasviksia
Ilta: en aina syö, joskus kaurapuuroa.
Aamupalaksi sämpylä ja jotain juustosalaattia. (Feta, gouda).
Päivällä jotain keittoa, esim kala/pinaattikeittoa.
Pääruokana esim. lasagnea tai jauhelihapihvejä lohkoperunoita/muusia.
Iltapalaksi n 5 dl kevytjogurttia tai maustettua rahkaa.