Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sitä lomarahaa niinkuin saa?

Vierailija
05.07.2013 |

Voisko joku kertoo tyhmälle duunarille...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mun mielestä kaupungin työntekijänä 60% kuukausipalkasta. Eli palkka hieman vajaa 4000 niin lomarahaa noin 2300€ siis bruttona. Ens viikolla pitäis tulla :)

Vierailija
2/14 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomaoikeus on 38 pv, niin lomaraha on kuitenkin puolet loma-ajan palkasta. Ei siis puolet kuukausipalkasta.  Tuo yleistys siksi, että useimmilla loma kestää sen kuukauden. Kunnallisella sektorilla lomaraha on melko iso siinä vaiheessa, kun lomaoikeus on tuon 38pv.  Kun lauantaita ei lasketa lomapäiviin, tulee lomalle pituutta vuodessa reilu 7 viikkoa. Tämän ajan palkasta lomaraha on siis puolet.

Tuon 38pv:n loman saa oltuaan 15 vuotta kunnalla töissä.   Onko valtiolla sama, entä seurakunnilla; sitä en tiedä, kun oma kokemus on vain kunnan palveluksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha ei tule kuin Manulle illallinen - sitä maksetaan vain aloilla, joiden työ- tai virkaehtosopmuksesssa se on mainittu. Itse olen töissä n.s. villillä alalla, eikä lomarahoja makseta kenellekään.

Vierailija
4/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:23"]

Voisko joku kertoo tyhmälle duunarille...

[/quote]

No ei voida kun ei tiedetä sun alan työehtosopimusta eikä sun työpaikan käytäntöä eikä sun työsuhteen laatua. Kysy omalta työpaikaltasi pomolta tai palkkakonttorista tai vaikka luottamusmieheltä.

Vierailija
5/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä puolet kk-palkasta

Vierailija
6/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1175,26. Kaikki, aina, joka työpaikassa. Poikkeusta ei ole.

Vierailija
7/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet lomapalkasta. Oletko tuntipalkalla vai kk-palkalla?

Vierailija
8/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija vastaa että lomaraha on 50% loma-ajann palkasta mikä on kk-palkkaisella normaali kk-palkka ja tuntipalkkaisella loma-ajan palkka lasketaan vaihtelevasti riippuen siitä mitä työehtosopimus sanoo asiasta. Lomaraha ei muuten perustu ollenkaan lakiin vaan työehtosoppariin. Joka tessissä ei ole lomarahoista mainintaa...

Vierailija
9/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:25"]

puolet lomapalkasta. Oletko tuntipalkalla vai kk-palkalla?

[/quote]Mitä väliä, lomaraha, jos sitä maksetaan, on kuitenkin puolet lomapalkasta...

Vierailija
10/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:27"]

Palkanlaskija vastaa että lomaraha on 50% loma-ajann palkasta mikä on kk-palkkaisella normaali kk-palkka ja tuntipalkkaisella loma-ajan palkka lasketaan vaihtelevasti riippuen siitä mitä työehtosopimus sanoo asiasta. Lomaraha ei muuten perustu ollenkaan lakiin vaan työehtosoppariin. Joka tessissä ei ole lomarahoista mainintaa...

[/quote]

No ei mulla ainakaan lomapalkka ole sama kuin kuukausipalkka, koska lomani ei kestä kuukautta. Eli sinällään vähän tyhmä vastaus.

Vierailija
11/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sitten aivan varmasti tarkoittanee lomarahaa, joka on se ylimääräinen raha eikä loma-ajan palkkaa?

Suurin piirtein puolet siitä, mikä on loma-ajan palkka, eli aloittaja joutuu ihan itse laskemaan sen kun saa ensin selville, kuinka paljon hän on edellisen lomanmääräytymiskauden aikana tai määräaikaisessa ennen loman alkua lomaa ansainnut.

Vierailija
12/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:25"]

1175,26. Kaikki, aina, joka työpaikassa. Poikkeusta ei ole.

[/quote]

Mä sain 1300 netto.

:D

Vierailija
13/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1600 netto, mikä ei todellakaan ole puolia palkasta, kertynyt lomapäiviä vuodessa 38, laskukaava on jokin muu, tämä siis kuukausipalkkani päälle, 

Vierailija
14/14 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8pros. Vuosipalkasta