Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selkeästi vanhempi kumppani vahingoittaa nuorta.

Vierailija
05.07.2013 |

Nuorella tarkoitan alle 25 -vuotiasta. Seurustelukumppanien välinen ikäero voi vaarantaa tasavertaisuuden ja lisätä nuoreen kohdistuvan väkivallan ja hyväksikäytön riskiä. Vaikka nuori itse pitäisi vanhempaa kumppania kiehtovana ja kaveripiirin silmissä tyttö saisi vanhemman kumppanin myötä arvonnousua, voi ikäero lisätä myös nuoren alistumista vanhemman osapuolen tahtoon ja tekoihin. Nuori saattaa olla jo fyysisesti kehittynyt, mutta hänellä on vielä vähäinen elämänkokemus ja hänen psyykkinen kehityksensä on kesken, minkä vuoksi hän ei voi luoda tasavertaista suhdetta itseään selkeästi vanhempiin henkilöihin. Nuorelle koituvat vahingot, haitat ja katumus eivät välttämättä näy välittömästi, vaan ne saattavat ilmetä vasta vuosien kuluttua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kerätä nää ikiksen legendaariset aloituksen yhden otsikon alle? Näitä alkaa olla jo komea kokoelma. Sitä paitsi huomaan tän jatkuvan trollaamisen olevan jotenkin terapeuttista, en ole jaksanut enää aikoihin edes provosoitua näistä :)

Vierailija
2/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa kaikesta huolimatta olla työelämässä kun nää villeimmät aloitusruuhkat on aina viikonloppuisin. Miten ihmeessä se voi olla työkykyinen! Joku joskus päivitteli sitä, että Ikishän voi oikeassa elämässä vaikuttaa ihan normaalilta ja saattaa kuulua kenen tahansa meidän tuttavapiiriin. Hurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä se selkeästi vanhempi on?? AP voisit kirjoittaa hieman tarkemmin.

Vierailija
4/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ap:lla se selkeästi vanhempi tarkoittaa vain ja ainoastaan 12 vuoden ikäeroa. 21-vuotias "tytönheitukka" ja 33-vuotias "aikuinen mies", eikös niin, ap?

Vierailija
5/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tää ikis itse aloittamassa uutta kierrosta samoilla aloituksilla vai  onko tää joku copycat?

Vierailija
6/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että feikki vastailis. Ja feikki ei ehkä osais vaihtaa näkökulmaa joka viikko, vaan jatkais samasta aihepiiristä kun edellisellä kerralla (nuori ja vuokra-asunto, vanha mies joka haluaa nuoren naisen on perverssi, mitä mieltä ikäerosta, nyt tää akateeminen ote tänään).