Hauskat nimiparit sisaruksilla tai pariskunnalla
Listatkaas, jos tunnette sisaruksia tai pariskuntia, joilla on hauskat yhteenkuuluvat nimet, esim. sadusta tai laulusta. esim. Hannu ja Kerttu tai Minttu ja Ville. Vai onko sinulla itselläsi sellainen nimi? Oletko saanut kuulla huomauttelua?
Kommentit (131)
Meillä päin oli isohko perhe, jossa 70-80 luvulla kaikki tytöt saivat kukkien tai kasvien nimiä ja kun tuli poika, nimi olikin ihan "tavallinen". En erittele, olisi muuten liian helposti tunnistettavissa.
Jare ja Jere Tiihonen (Cheek ja kaksoisveljensä).
Hanne ja Janne, Kari ja Sari, Kari ja Mari, Taru ja Satu, Saga ja Sara
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:56"]
Serkkujeni serkut, seitsemän veljestä: Aku, Roope, Taavi, Mikki, Mortti, Vertti ja Pelle. Nytten ovat kaikki taineet jo täysi-ikäisyyden saavuttaa, mutta alle kolmekymppisiä taitaa olla vielä kaikki :)
[/quote]
He osallistuivat joukkueena Jukolan viestiin kesäkuussa, Hesarissa oli juttu.
Sisarukset Heikki, Lauri ja Mari.
Tom ja Jerry. En kylläkään itse antaisi noita nimiä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 15:51"]
Meillä päin oli isohko perhe, jossa 70-80 luvulla kaikki tytöt saivat kukkien tai kasvien nimiä ja kun tuli poika, nimi olikin ihan "tavallinen". En erittele, olisi muuten liian helposti tunnistettavissa.
[/quote]
Oliko yksi noista Varpu?
Olen myös tuntenut erään Siskon, jonka miesystävä oli Veli-Matti. Ilmeisesti miestä sanotaan Matiksi, mutta baarissa ensikohtaamisella oli esitelty: "Sisko" "Veli"..
Seitsemän veljeksen mukaan nimetyn veljessarjan olen tavannut. Tosin Juhanin tilalla nimenä oli Juho ja Simeonin Simo, mutta periaate oli selvä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 15:47"]
Mun vanhemmat on Sari ja Jari, ja molemmilla on Kari-niminen serkku. Äitini veli on myös Jari.
Vaarillani ja hänen sisaruksillaan on kaikilla jotain tarkoittava nimi, Toivo, Oiva, Lahja, Marja. Paitsi nuorin, jonka nimi on Timo :D
[/quote]
Tunnen 2 eri sisarusparia, jotka ovat Sari ja Jari.
Aviopari Jari ja Mari
Aviopari Matti ja Maija
Aviopari Vieno ja Viena
MInusta aviopari Paavo ja Marie-Therése Pöllänen on aina yhtä sykähdyttävä yhdistelmä.
Minttu ja Ville ex-pariskunta
Jari ja Mari sisarukset
Pasi ja Anssi, näitä saattaa olla montakin. Sisko ja Veli -pareja on 40-50-luvulla tainnut olla paljonkin. Timo ja Tiina sisarukset tiedän myös, perheessä tosin muitakin lapsia joiden nimet alkavat T-kirjaimella kaikki. 60-luvulla niin yleisiä nimiä nuo Timo ja Tiina, että on varmaan paljon. Tosin oma äitini ei ole halunnut kastaa minua, Timon pikkusiskoa Tiinaksi, vaikkka isä olisi halunnut. Esa ja Vesa Keskinen tunnetaan yleisestikin ja tiedän myös tavisveljesparin samalla nimiyhdistelmällä (sarjakuva ja elokuva, ei ehkä kaikille tuttuja).