Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskat nimiparit sisaruksilla tai pariskunnalla

Vierailija
05.07.2013 |

Listatkaas, jos tunnette sisaruksia tai pariskuntia, joilla on hauskat yhteenkuuluvat nimet, esim. sadusta tai laulusta. esim. Hannu ja Kerttu tai Minttu ja Ville. Vai onko sinulla itselläsi sellainen nimi? Oletko saanut kuulla huomauttelua?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti ja isä ovat Anu ja Aki, poika Aku.

Vierailija
122/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työskennellyt sellaisessa paikassa jossa meidän osastolla oli töissä 2 Marjoa, 1 Marja, 1 Maria ja 1 Erja... (ja Sitten Pirkko) Terkkuja tutuille ! Oli välillä miettimistä Että kenellekköhän sitä asiaa olikaan kun ovensuusta saattoi kuulua Mar.. alku ja loppu epäselvästi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonnahan Suomen huippumalli haussa -ohjelmassa oli kilpailijoina Ana, Anu ja Ani. Väkisinkin tuli mieleen, että oliko tytöt sinä vuonna otettu mukaan nimen perusteella. :D

Vierailija
124/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli ajankohtainen aihe, kun meillä on tulevan lapsen nimitaistelu päällä kotona. Mieheni perheessä kaikki 4 perheenjäsentä on alkanut samalla kirjaimella (sekä etunimi että sukunimi) ja ihan sattumalta minäkin satun samalla kirjaimella alkamaan. Ja naimisiin mentyämme otin mieheni sukunimen, joten nyt molemmat nimeni alkaa urposti samalla kirjaimella.

No, mieheni tietysti haluaa jatkaa tätä saman kirjaimen perinnettä myös lapsellemme ja itse ajattelen lasta, kuinka supernoloa se hänelle sitten on, kun kaikki ollaan urposti samankirjaimisia :D

Siis nyt vaikka esimerkkinä:

Simo, Sirpa ja Siru Siivonen tai Tero, Terhi ja Teuvo Tuominen tai vaikka Jaakko, Jasmin ja Jari Jauhonen.

YÖH!!!

Vierailija
125/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 12:21"]

Johan oli ajankohtainen aihe, kun meillä on tulevan lapsen nimitaistelu päällä kotona. Mieheni perheessä kaikki 4 perheenjäsentä on alkanut samalla kirjaimella (sekä etunimi että sukunimi) ja ihan sattumalta minäkin satun samalla kirjaimella alkamaan. Ja naimisiin mentyämme otin mieheni sukunimen, joten nyt molemmat nimeni alkaa urposti samalla kirjaimella.

No, mieheni tietysti haluaa jatkaa tätä saman kirjaimen perinnettä myös lapsellemme ja itse ajattelen lasta, kuinka supernoloa se hänelle sitten on, kun kaikki ollaan urposti samankirjaimisia :D

Siis nyt vaikka esimerkkinä:

Simo, Sirpa ja Siru Siivonen tai Tero, Terhi ja Teuvo Tuominen tai vaikka Jaakko, Jasmin ja Jari Jauhonen.

YÖH!!!

[/quote]

Mun mielestä ei ole urpoa, jos etu- ja sukunimi alkaa samalla kirjaimella. Jostakin Sirpa Siivosesta ei ainakaan saa tehtyä mitään sanamuunnoksia (tyyliin Sirpa Kylmänen, Timo Hokkanen), kun se on toisin päin sama.

Vierailija
126/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:49"]

Sisarukset Susanna ja Johanna.

[/quote]

?

Vierailija
127/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset Hertta ja Maija

Pata ja Risti puuttuvat, samoin Terttu :)

Vierailija
128/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari Kai ja Iiri, lapsensa Kaija Iiri.

Vierailija
129/131 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai, Aki ja Kia

Vierailija