Facebook ja albumin jakaminen; näkyvyys
Jaoin loma-albumini mieheni sivulla. Menin siis mieheni tunnuksilla faceen ja jaoin albumin.
Aina on väitetty, että kun jakaa jotain, ne kuvat eivät näy mutta voin sanoa, että näkyy, koska jakaja tekee itse näkyvyysasetuksen albumiin ja ne asetukset ovat hänen aikajanallaan voimassa.
Kommentit (6)
Koska mieheni kanssa sovimme niin! Näin hänen ei tarvinnut tehdä omaa albumia lomakuvista. Hän tietää myös minun facen tunnukset, joten se siitä aiheesta.
Minulla on albumissa näkyvyytenä omat kaverini. Ne miehen kverit, jotka eivät ole minun kavereita, näkevät nyt albumini, koska miehen profiilissa albumin näkyvyys on määritelty hänen kavereilleen ja se määritys on dominoiva eli minun näkyvyysmäärityksillä ei ole väliä.
ap
Ei tuo ole mikään uutinen vaan on ollut tiedossa koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:01"]
Koska mieheni kanssa sovimme niin! Näin hänen ei tarvinnut tehdä omaa albumia lomakuvista. Hän tietää myös minun facen tunnukset, joten se siitä aiheesta.
Minulla on albumissa näkyvyytenä omat kaverini. Ne miehen kverit, jotka eivät ole minun kavereita, näkevät nyt albumini, koska miehen profiilissa albumin näkyvyys on määritelty hänen kavereilleen ja se määritys on dominoiva eli minun näkyvyysmäärityksillä ei ole väliä.
ap
[/quote]
Tietysti albumin julkaisijan asetukset ovat etusijalla. Kun tiedätte nämä jutut, miksi julkaisette tuollaisilla asetuksilla albumeita, jos se häiritsee sinua?
Vai häiritseekö sittenkään? Mikä tämän jutun tarkoitus nyt sitten oikeastaan on? Halusitko vain kertoa, miten julkisuusasetuksilla voi säädellä albumien näkyvyyttä?
Minulla on sellaiset asetukset, että vain minun kaverini näkevät julkaisemani albumit. Jos siis joku kavereistani haluaa jakaa jonkin kuvan albumistani, jaettu kuva näkyy ainoastaan minulle ja kaverilleni sekä meidän yhteisille kavereille, vaikka kaveri olisi asettanut omat asetuksensa miten julkisiksi tahansa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:03"]
Jaoin loma-albumini mieheni sivulla. Menin siis mieheni tunnuksilla faceen ja jaoin albumin.
Aina on väitetty, että kun jakaa jotain, ne kuvat eivät näy mutta voin sanoa, että näkyy, koska jakaja tekee itse näkyvyysasetuksen albumiin ja ne asetukset ovat hänen aikajanallaan voimassa.
[/quote]
Menit miehesi tunnuksilla Facebookiin jakamaan albumia? Miksi sinä niin teit?
Tietysti jakamasi albumi näkyy kaikille, jos niin olet säätänyt. Säädä asetukset itsellesi sopiviksi. Laita vaikka niin, että näkyy ainoastaan profiilin omistajalle. Silloin ei näy kenellekään, ei myöskään sinulle, kun olet kirjautunut sisään omilla tunuksillasi.
Myös ne FB:n käyttäjät, jotka sanovat, että albumi ei näy, ovat tehneet omia säätöjään näkyvyyden suhteen.