Anopin käytös ihmetyttää!
Olen seurustellut avomieheni kanssa yli kolme vuotta ja koko tuona aikana ei anoppi ole muka "oppinut muistamaan nimeäni"! Aina puhuu minusta vain nimillä "Tuo" tai "Tyttö" tai "Likka"! Lisäksi hän on töykeä. Aivan naurettavaa. Itse puhuttelen häntä aina kohteliaasti etunimeltä ja olen muutenkin ystävällinen.
Avomieheni on hänen nuorin lapsensa, joten eräs ystäväni ehdotti, että anoppi voi vain olla mustasukkainen pojastaan. Mutta voiko, yhä edelleen? :o
En ole edes suvun "uusin tulokas", vaan avomieheni vanhempi veli on myöhemmin tuonut uuden tyttöystävänsä näytille. Hänen nimensä anoppi muistaa vaivatta...
Mitä tuommoinen kohtelu oikein on? :(
Kommentit (25)
Seurustellut avomiehen kanssa? Oletko ajatellut joskus seurustella aviomiehenkin kanssa?
Millainen tyttöhistoria sun avomiehellä on ollut?
Ethän ole edes mikään vaimo vaan pelkkä avokki! Avovaimoja tulee ja menee sen mukaan miten mies niitä käyttää, ei sellaisten nimiä kannata opetella. Tule sitten tänne uudelleen kun olet oikea aviovaimo.
Tuossa on joku henkilökemia-juttua, jos kuitenkin puhuttelee myöhemmin "taloon tuotua" tyttöystävää nimellä. Varmasti osittain myös vallankäyttöä. Tuollainen tuntuu todella pahalta, koska ihan peruskäytöstapoihin on puhutella nimellä eikä leikkiä ettei muista sitä. Tuollasissa "keitäs likka kahvia" -tilanteissa tekisi tietysti mieli laukoa takaisin "mitäs se eukko siellä huutelee", mutta kannattaako?
Moukkahan tuo sinun anoppisi on ja hieman ilkeäkin. Toivottavasti pystyt nousemana hänen yläpuolelleen etkä anna noin yksinkertaisen ihmisen vaikuttaa sinun ja miehesi parisuhteeseen. Tsemppiä!
Nimitä häntä tädiksi aina tavatessanne. Teitittele häntä ja puhu oi-kein hi-taas-ti, jos hän kutsuu sinua jollain muulla sanalla kuin omalla nimelläsi. Toista hänelle monta, monta, monta kertaa "Muistaahan täti, että minun ni-me-ni on X."