Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meiltä lähti juuri kesävieraita

Vierailija
20.07.2013 |

Ajeltiin miehen kanssa sitten kaupunkiin kaupoille. Ensin vallitsi syvä hiljaisuus ja sitten mies kysyi: "Eihän meidän lapsista kukaan käyttäytynyt noin?" Ja siihen vastasin, että oikein muistit, ei tosiaan.

Korvat soi vieläkin sitä volinaa ja valitusta. Tenava pompotti äitiään miten halusi ja isänsä varovaiset yritykset puuttua asioihin torppaantui siihen, kun äiti paapoi poikaansa. Aamupalaa vekara soi kolmeen kertaan, mitään ei halunnut eikä jaksanut tehdä ja kaiken tosiaan kruunasi se kamala uikutus, jolla vekara tanssitti mutsiaan.

Vuoden päästä sitten taas...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on saaneet julkisen hepulin tasan kerran ja se on jäänyt muistiin ikuisiksi ajoiksi. Kiitos Ikea... :D

Vierailija
2/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan vakavissasi, että kutsut heidät vielä uudestaan? Taitavat aikuiset olla sinulle todella tärkeitä, kun aiot suostua vapaaehtoisesti samaan härdelliin yhä uudelleen.  Kutsu sentään seuraavalla kerralla paljon lyhyemmäksi ajaksi. Miten olisi yhden yön yli kestävä vierailu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu enää kylään, jos korvasi eivät jaksa vierailuja. Joillakin lapsilla on hankalia kausia tai muuttuvat vaativiksi narisijoiksi juuri kyläilyjen aikaan ja lapsihan osaa aina pompottaa vanhempiaan, jos vanhempi ei siihen puutu!

Vierailija
4/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä, että kyse ei ole lapsen (huonosta) käytöksestä vaan vanhempien kyvyttömyydestä saada ohjailtua lasta toivottuun suuntaan. Kaikilla lapsilla on huonoja kausia ja silloin se näyttäytyy huonolla käytöksellä. Ei niitä yksittäisiä tapauksia itse muista, mutta muiden silmissä ja korvissa se käytös voi näyttää jatkuvalta ja käsittämättömältä. Surullisinta tässä on se, että äiti ei yrittänyt kasvattaa lastaan teidän nähtenne, joten teille jäi käsitys, että lapsi on aina tuollainen. Voi lisäksi olla hyvin oikeakin käsitys.

Toivon kuitenkin, että äiti oli vieraskorea ja jotenkin yritti hyssytellä lasta hiljaiseksi ja että jo kotimatkalla alkaa toisenlainen kuri. Olisiko mahdollista? Kaikki vanhemmat eivät kehtaa komennella lastaan, ja kiistatta välillä omatkin korvat soi, kun vaadimme lapseltamme parempaa käytöstä ja sitä naputusta tulee sitten kausittain enemmän. Anoppi valittaa, että pidämme lapsillemme liian tiukkaa kuria, kun itse antaa kaikessa aina periksi. Siitäkin siis voi valittaa, kun ei itse kasvata niitä lapsia kaiken aikaa ja omat kasvatusvaiheet ovat kaukana takanapäin. Aika kultaa muistot. Ole siinä jämäkkä, kun saat kuulla olevasi kauhea natsi tai sitten jos et reagoi, niin nössö lapsen pompoteltavana oleva kurlaaja. Näitä molempia siis on meille heitelty anopin taholta.

Vierailija
5/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä... Läheinen ja tuttu tuo perhe on ja tiedämme, ettei tuo tilanne ollut mitään vierailutilanteesta aiheutuvaa vaan normaalimenoa.... Nyt sitä vaan joutui katselemaan pitempään, kun ei ollut päivävierailusta kysymys. Lapsen isällä on aikaisempaa kokemusta lapsista ja hänellä olisi tolkut otteet, mutta äiti haluaa helliä vanhana saamaansa ainokaistaan. Ristiriitaiseksi tilanteen tekee se, että hän kuitenkin itsekin haluaisi lapsen käyttäytyvän toisin niin, että esim. nukkumaanmeno ei kestäisi sitä paria tuntia, minkä se kestää niin kotona kuin kylässä. Hän vaan ei henno tehdä tilanteelle mitään. Lapsi on oppinut että kun tarpeeksi inisee, saa tahtonsa perille, joten saavutetut edut istuvat tiukassa, jos vanhemmat eivät vedä yhtä köyttä kasvatusperiaatteista. Mä olen varmasti huono ihminen, mutta lasten väninä on ikävin ääni, jonka tiedän, tekoitku ja valitus...  ja sitten kun sille aikuinen antaa periksi, niin tekisi NIIIN mieli puuttua asiaan...

No, muutaman päivän tätä jaksaa  kerralla ja vuoden päästä toivottavasti tilanne on jo toisenlainen... se oli kyllä helpottavaa huomata, että natina ärsytti miestänikin, joka on aika lungi tyyppi.

Vierailija
6/6 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuultaa muistot. Yksi tuttavani sanoi ettei hänen lapsensa ole käyttäytyneet huonosti. Toinen oli psykiatrisella monta kuukautta ja naapurit monta kertaa oven takana valittamassa. Ainahan ne muitten kakarat on kamalia. Muista niitten lasten kauhean kirkumisenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi