Kasarinuori, mikä oli suosikki vaatteesi ?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
College-paidat olivat raidallisia, niissä oli usein vetoketjukaulus, lempivaatteeni oli vaaleansininen, lepakkohihainen villatakki. Lukiossa käytimme myös kapeita kynähameita röyhelökauluspaitojen kanssa.
Benetton, Kappa, Lacoste ym mainitut merkit ovat tuttuja.
Lisään vielä sähkönsinisen ripsivärin, oli minulla violettia ja merenvihreääkin. Hiuksissa oli permanentti, ja poninhäntä sidottiin korkealle (ponnari niskassa oli so last season)
Hopeanväriset kiiltävät bilehaalarit ja sähkönsiniset mokkanilkkurit. Lempineuleeni oli kiiltävästä vaaleansinisestä langasta neulottu, vyötärölle ulottuva ja lepakkohihainen.
Vierailija kirjoitti:
Leopardikuvioinen tiukka "body" eli sellainen paita jossa oli napit haarovälissä. Sen kanssa joko matalahkovyötäröiset farkut,
Mielestäni 80-luvulla vyötärö oli kaikissa housuissa korkealla.
Kengät oli Sebago purkkarit,paitoina Lacostenpaidat tai collegepaidat, farkut joko Levikset tai Leet ja musan kuunteluun Sony walkman.
Vierailija kirjoitti:
Käyttikö tuolloinkaan kukaan hametta tai mekkoa?
Mulla oli ainakin sellainen pallohame college-kankaasta. Benettonin college paitaa, lacosten pikeepaitaa myös, kaikki pastelliväreissä. Otsis pystyssä kaarella geelillä... ja sitten oli sellaset mokkanahkaiset nilkkurit/saappat, väljät varret vähän kasassa ja jotain hapsuja roikkui.
Kivipestyt farkut, vaaleanpunainen toppatakki joka oli ylsi vyötärölle. Lasketteluvaatteet oli aika riemunkirjavia. Vähän neonvärejä ja pastellivärejä sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Sähkönsiniset matalat nilkkurit.
Täällähän on just samoja juttuja kuin mullakin (olen 23). Mokkanahkaa olivat ainakin minun nilkkurini, ja hiton liukkaat talvella. Sinnikkäästi niitä pidin kuitenkin, ja liukkautta hyödynnettiin yleisesti siten, että polkaistiin aina vauhtia ja sitten liu'uttiin. Näin sujui koulumatkakin rattoisasti.
Yksi mukava vaatekappale oli kukonaskelkuvioiset hiihtarit, joissa oli renksu jalkapohjan alle.
Pörröiset korvaläpät!
Poikkiksen kanssa sekstailessa molemmilla oli vaan ne.
N52
Tummansininen lentäjänrotsi (pilotti), MicMacin mustat pillifarkut tai kivipestyt, revityt farkut ja valkoiset varsitennarit. Hiukset suuret eli krepatut tai permanentti.
Noita korvaläppiä oli muuten aidolla kaniturkilla. Ihanan pehmoiset ja lämpimät. Nykypäivänä ei onnistuisi, heti olisi kauhea huutokuoro julkisuudessa että aitoa kaninturkista marketissa myynnissä!
Vierailija kirjoitti:
Silloin oli päällä Benettonia, Kappaa, Lacostetta ja Paul&Sharkia. Piti pukeutua merkkikuteisiin niinkuin nykyäänkin.
mä sain benettonberbien joululahjaksi kasarilla, kun olin pikkutyttö :)
Raitahousut oli paljon käytössä mulla. Tukka musta ja tupeerattu joka suuntaan sojottamaan. Meikkiä reilusti, samoin koruja, huiveja jne. Hanoi rocks oli se juttu (on edelleen, vaikka nyt se ei enää pääle päin näy)
Lepakkohihaiset paidat, farkut, talvella mustat viistokorkoiset nilkkurit.
Bleiseri ja pitkät helmet myös. Harvemmin hameitatuli käytettyä, yleensä oli farkut tai muut housut pastellisävyisten lepakkohihaisten paitojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttikö tuolloinkaan kukaan hametta tai mekkoa?
Mullakin oli sellainen yhden kirjoittajan mainitsema pehmeäkankainen pallohame. Lisäksi tietysti juhlavimpiin tilaisuuksiin pukeuduttiin usein mekkoon, muistan itsellä olleen ainakin flanellikankainen sekä pari erilaista merimiesmekkoa. Nämä lapsuudessa/varhaisteininä kasarin lopussa.
Dekadentzin mustat suippokärkiset ballerinat, jois oli isot hopeenväriset soljet. Mustasta tyllistä hame ja mustat pitsisukkikset. Mustaa huulipunaa, paksut kajalit ja valkoinen puuteri. Kuuntelin heviä ja punkkia, musta tukka pystyyn tupeerattuna.
Leopardikuvioiset pillit ja Duran Duran -collegepaita. Tukka pystyssä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Beaversin farkut tai sammarit ja isoveljen villapaita.
Beaversin Big Jimit! Sitten kohta tuli Levi's!
Kymmenen vuotta liian nuori oivaltaja nimesi ton helmiäishuulipunan taannoin nimellä ”hamsterihuulipuna” - ja se on niin totta! Meinaan luokkakuvissa jokainen helmiäishuulipunan (-valkon?) käyttäjä näytti ihan hamsterilta, kun salama räppäs valot hymyilevän helmiäishuulipunan käyttäjän naamalle ... ja lopputuloksen arvaatte!
Menin uuteen kouluun (uuteen kaupunkiin) yhdeksännelle luokalle v. 1989.
Muistan vieläkin miten kiitollinen olin äidilleni, että sain kauan haaveilemani mintunvihreä-pinkki-vaaleankeltaisen cluban pusakan. Se oli tosi tärkeää. Meillä ei yleensä vaatteisiin törsätty. Takki oli mulle tositosi tärkeä.
Hiukset olivat pitkät ja suorat. Suihkin niihin kyllä lakkaa ja muotovaahtoa.
Sain myös Puman vaaleanpunaisen putkikassin, jota kannoin coolisti toisella olalla (ei missään nimessä kantohihna ristissä), vaikka kirjoja olisi ollut vaikka kuinka ja kassi tosi painava.
Ripsari oli sähkönsinistä ja huulipuna ihan vaaleaa. En uskaltanut tupakoida,vaikka se olisi ollut coolia.
En ollut varma, mitä musaa piti digata. Äkkiä selvisi, että Pet Shop Boys, Miljoonasade ja Eput oli "kaikkien" suosiossa. Niitä siis koko ysiluokka kuunneltiin. Myöhemmin tuli gunnarit ja grungebäbdit ja grungepukeutuminen. Siitä tykkäsin.
College-paidat olivat raidallisia, niissä oli usein vetoketjukaulus, lempivaatteeni oli vaaleansininen, lepakkohihainen villatakki. Lukiossa käytimme myös kapeita kynähameita röyhelökauluspaitojen kanssa.
Benetton, Kappa, Lacoste ym mainitut merkit ovat tuttuja.