Ei jumalauta! Mies oli tilannut 357e maksavan leikkihiekkakuorman!
Mä en kestä noita sen ostoksia, ei mitään suhteellisuudentajua! Viime viikolla se osti 9v pojan crossimopoon 250e maksavan varaosan, vaikka sanoin, ettei meillä juuri nyt ole varaa siihen. Lisäksi osteli lapsille alennusmyynneistä aivan turhia vaatteita.
Mitä ihmettä mä teen sen kanssa? Toi ostovimma tuntuu vain pahenevan vuosien myötä.
Kommentit (42)
23! Todellakin minä sanon, mihin on varaa, koska hoidan laskut yms. Mies ei ikinä katso, paljonko tilillä on rahaa, vaan ostelee niin kauan kuin kortilla saa.
Turhilla alennusmyyntiostoksilla tarkoitin sitä, että ostetaan paitoja, vaikka entisiäkin on hyllyt piukassa. Itselleni en saa ostettua juuri koskaan mitään, nytkin käytän 9 vuotta vanhoja housuja ja 6 vuotta vanhaa paitaa.
Minäkö olen syyllinen, jos tilipäiväni on perjantaina, maksan laskut ja jätän tarpeellisen määrän bensoihin ja ruokaan ja kerron miehelle, että nyt ei voi niitä varaosia ostaa, odota pari viikkoa, mutta hän ostaa silti ne ja paljon muuta. Lopputuloksena hirveä järkytys maanantaiaamuna, kun tili on lähes 300e miinuksella!
Niin, ja tämä hiekkakuormalasku tuli vasta eilen. Ap
Ota mieheltä kortti pois, ja yhteinen tili pitää lopettaa. Miehelle oma viikkorahatili ja "kuukausiraha" sinne. Raukkaparka tarttee äitiä ja tilasi mopoon osia ja leikkihiekkaa, voi hellanduudelis mikä reppana.
Ikää "miehellä" oli 15 v?
Otan osaa ap
Haloo! Mistä saa kuution hiekkalaatikkohiekkaa kotiinkuljetettuna 15 eurolla??? Meidän lapselle kun tehdään ihan hiekkaLAATIKKO eikä mitään ämpäriä missä on vähän hiekkaa pohjalla.
Ei ole pakko lähtee minnekkään kesällä.Sun mies ja poika haluaa ehkä ajella ja touhuta pihassaan ja voithan sä lähteä yksin lomalle tai kärrätä sitä hiekkaa.
Kyllä se perhe-elämä on vaikeata. Mistä te löydätte puolisoja joiden kanssa ei voi puhua? Jos meillä mies tai minä ostan hömppää, niin se ostetaan omalta tililtä. Eli mies ostaa työkalut omilla rahoillaan ja minä tytölle prinsessamekot. Mies ostaa polkupyöränsä itse ja minä Vuittonini. Yhteiseltä tililtä ostetaan ruuat, maksetaan yhteiset laskut yms. Eikä ole ikinä tarvinnut rahasta riidellä.
Miehen palkasta osuus sinun tilille, tai yhteiselle taloustilille. Jäljelle jäävän osuuden mies saa käyttää miten tykkää. Sinä hoidat kaikki laskut ja talousmenot koska olet siinä pätevämpi. Miehellä kortti ja käyttöoikeus vain omaan tiliin, ei talousmenotiliin. Muuta vaihtoehtoa ei ole kun elää sellaisen kanssa jolla ei pysy elämän realiteetit mielessä sen vertaa että rahaa jää ruokaan.
Mitä AP:n mies tuumasi kuultuaan, että perheen tili on mennyt miinukselle herran ostojen takia? Mä saisin aika täydelliset kilarit, jos mun mies tekisi vastaavia tyhmyyksiä.
Komppaan nroja 28 ja 29. Yhteinen tili ei teillä toimi, jos miehellä on sinne kortti. Taloustiliin käyttöoikeus vain AP:lle, miehelle oma tili.
Täällä sitä tulee välillä tunne, että onneksi tuo oma mies on ihan aivoilla varustettu yksilö.
Mutta joo, jos tuo on normaalia käytöstä häneltä, niin sitten vaan joku erillinen taloustili käyttöön, mihin siirretään molempien tuloista se osuus, mikä menee talouden pyörittämiseen (asumiskulut, ruoka ja muu taloustavara, lasten kulut etc) ja loput jää molempien omille tileille käytettäväksi just miten lystää.
Meillä tämä toimii, vaikka tod näk toimisi yhteistilikin. Tykätään kuitenkin siitä, että voidaan "ilman tunnontuskia" ostaa sitten niistä ylimääräisistä juuri sitä mitä haluaa, eikä ole riskiä siihen, että se vaikuttaa siihen, että toinen ei saakaan ostettua jotain mitä haluaa tai tarvitsee.
Miten tili on miinuksella jos nyt vasta tuli lasku? Älä maksa,käske miehen soittaa ja neuvotella lisäaikaa maksulle.
32! Kuten sanottu, mies teki "edullisia" ostoksia viime viikonloppuna + ne mönkijän osat. Lisäksi kun tankattiin autot ja ostettiin ruokaa, niin siinä se. Miehen shoppailuun meni kaikki ylimääräinen eikä riittänytkään.
Äsken hän soitti ja sanoi laittaneensa sähköpostia sorafirmaan, että ei hän mitään timanttikuormaa ole tilannut, eikä aio noin paljon maksaa. Onneksi ei ole kuulemma nimikirjoitusta missään paperissa, ainakin hän väittää niin. Ap
mua kiinnostaa, että minkälainen kasa sitä hiekkaa on nyt pihalla :D 11 tn taitaa olla aika paljon....
Ei se itse asiassa ole mitenkään valtava kasa, koska se on niin hienoa ja seulottua tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 08:25"]
No tarvitsitteko hiekkaa? Leikkihiekka maksaa, mutta on tosi hyvää ja ainakin meillä kovassa käytössä.
[/quote]
Jos tässä nyt puhutaan hiekkalaatikon hiekasta, niin meillä se maksoi 15e ja ihan hiekkalaatikkoon tarkoitettua hiekkaa se on..
Jos tässä taas puhutaan jostain höpöhöpö värillisestä "taikahiekasta" niin sanoisin miehelle että herra on hyvä ja palauttaa ko. ostoksensa tai jos mahdollista, peruu sen tilauksen..
[/quote]
Kerrotko mistä sait kuution hiekkalaatikkohiekkaa kuljetuksineen 15 eurolla? Tosin taidat olla tyhmä tai Porvoosta.
[/quote]
Wau.. Ensimmäistä kertaa minut on haukuttu täällä siksi että olen maksanut jostain vähemmän kuin muut. =DD
Puhuin tuossa viestissä vain hiekasta. Kuljetuksineen koko setti maksoi 25€. Ja kyllä, uskokaa tai älkää, hiekkalaatikossamme on 1,2 kuutioa hiekkaa, eikä vain ämpärillistä.
Kannattaa katsokaas kilpailuttaa noita hintoja, eikä maksaa lammasmaisesti sitä mitä pyydetään. (Mutta niinhän sitä sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää..)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 08:25"]
No tarvitsitteko hiekkaa? Leikkihiekka maksaa, mutta on tosi hyvää ja ainakin meillä kovassa käytössä.
[/quote]
Jos tässä nyt puhutaan hiekkalaatikon hiekasta, niin meillä se maksoi 15e ja ihan hiekkalaatikkoon tarkoitettua hiekkaa se on..
Jos tässä taas puhutaan jostain höpöhöpö värillisestä "taikahiekasta" niin sanoisin miehelle että herra on hyvä ja palauttaa ko. ostoksensa tai jos mahdollista, peruu sen tilauksen..
[/quote]
Kerrotko mistä sait kuution hiekkalaatikkohiekkaa kuljetuksineen 15 eurolla? Tosin taidat olla tyhmä tai Porvoosta.
[/quote]
Wau.. Ensimmäistä kertaa minut on haukuttu täällä siksi että olen maksanut jostain vähemmän kuin muut. =DD
Puhuin tuossa viestissä vain hiekasta. Kuljetuksineen koko setti maksoi 25€. Ja kyllä, uskokaa tai älkää, hiekkalaatikossamme on 1,2 kuutioa hiekkaa, eikä vain ämpärillistä.
Kannattaa katsokaas kilpailuttaa noita hintoja, eikä maksaa lammasmaisesti sitä mitä pyydetään. (Mutta niinhän sitä sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää..)
[/quote]
Niin joo, Itä-Suomessa asutaan, keskikokoisella paikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:30"]
32! Kuten sanottu, mies teki "edullisia" ostoksia viime viikonloppuna + ne mönkijän osat. Lisäksi kun tankattiin autot ja ostettiin ruokaa, niin siinä se. Miehen shoppailuun meni kaikki ylimääräinen eikä riittänytkään.
Äsken hän soitti ja sanoi laittaneensa sähköpostia sorafirmaan, että ei hän mitään timanttikuormaa ole tilannut, eikä aio noin paljon maksaa. Onneksi ei ole kuulemma nimikirjoitusta missään paperissa, ainakin hän väittää niin. Ap
[/quote]
Juu, sehän on reilua tilata tavaraa ja sitten kun vaimo suuttuu niin yrittää perua. Yksityisyrittäjä kiittää. Mutta kyllä nuo sorafirmat osaa hommansa ja varmasti nettisivuilla on sopimusehdot yms. Tuskin niillä on palautusoikeutta tai tinkimismahdollisuutta jälkikäteen. Ei siihen mitään nimiä tarvita. Taitaa sun mies oikeasti olla melkoinen tampio. Ja sinä näköjään kanssa.
Ja edelleenkin odotan tietoa siitä mistä sitä hiekkalaatikkohiekkaa sai 15 eurolla?????
Millä tavalla minä olen tampio? Mies kyllä on, ja minäkin sikäli, että viitsin katsella tätä touhua.
Tilaus on tehty suullisesti naapurin pihalla sorakuskille. Mitään tilausvahvistusta ei ole.
Ap
Äijääs on kusetettu rankimman kautta. Tonni lasten leikkihiekkaa maksoi netissä 96 euroa, rahti tietysti päälle. Eli tolla summalla teillä pitäis olla noin kolme tonnia hiekkaa pihalla, kelpaa siinä kakkuja tehdä :D Toinen vaihtoehto on se, että miehes vaan kertoi sen maksaneen 357 euroa, todellisuudessa maksoi sen satkun ja loppu menikin miehen omaan virkistysrahastoon.
Näin itse laskun ja hiekkaa oli reilu 11 tonnia, yksikköhinta 25,50e+alv. Onneksi ei maksanut tuota 96e/tn!
Ap
Meillä täällä keskikokoisessa kaupungissa maksaa hiekkalaatikkohiekka 20eur peräkärryllinen. Tosin se pitää itse lapioida ja kuljettaa siis omalla kärryllä. Saman hintaista on multa sekä sora. Kyselkääpä paikallisilta yrittäjiltä; luulen, että muuallakin olisi tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 19:21"]
vaikka sanoin, ettei meillä juuri nyt ole varaa siihen.
[/quote]
Ja sinäkö sen päätät mihin teillä on varaa ja mihin ei? Ilmeisesti kuitenkin oli varaa koska crossimopon osa ja hiekka on ostettu? Ettet nyt vaan olisi Lammas kaalimaan vartijana. Itse olisit luultavasti tuhlannut samat rahat johonkin ei alennusmyynti "turhuuteen" itsellesi, ei lapsille... nyt et voi ja se hatuttaa!