Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elääkö kukaan muu sijoittaja ihan tietoisesti näin?

Vierailija
04.07.2013 |

Siis, punaisena lankana minulla on käyttää rahani omistamieni yritysten palveluihin ja tuotteisiin.

Tankkaan Nesteellä, ostan sähköni Fortumilta, ostan vaatteeni Stockmannilta ja H&M:stä, autoni BMW-konsernilta, astiat ja kattilat Fiskarsin tuotemerkeistä. Lapseni kylvetän Natusanissa ja välipalajuomat ovat Raisio. Juon Coca Colaa (vaikka Pepsi on parempaa) ja syön McDonaldsilla (silloin harvoin kun pikaruokaa syön) jne.

Aika hauskaa, vai mitä olette mieltä?

Toki on olemassa tukku yrityksiä joita haluaisin omistaa, ja yrityksiä joiden palveluja käytän (Lufthansa, SAS), mutta osakkaaksi en halua. Rahaa palautuu ihan kivasti jo nykyisellään minulle uudelleen sijoitettavaksi, tulevaisuudessa toivottavasti vielä enemmän.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas, ei yhtään sijoittajaa paikalla...?

Kamoon, älkää nyt ujostelko vaan jakakaa tyylinne ja strategianne! :D

Vierailija
2/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoitan vaan vanhanaikaisesti pankkitilille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi röhnä, inflaatio syö säästösi ajan saatossa. Sinun kannattaisi laittaa rahasi töihin.

ap

Vierailija
4/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin sijoitan yrityksiin jotka minua kiinnostavat ja joihin itsekin uskon. Olen amatööri näissä hommissa mutta tuon olen maalasjärjellä päätellyt. En jaksaisi seurata yritystä joka minua ei kiinnosta. 

Vierailija
5/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri minäkin olen, mutta mitä näistä asioista nyt joskus tulee seurassa puhuttua, ei juuri kukaan ajattele asioita näin ruohonjuuritasoisesti kuin minä. Ei kuulemma vaikuta mihinkään missä tankkaavat jne. Olen eri mieltä, pienistä puroista jne.

Ja onhan minulla esim. Konettakin, mutta en silti ole hissiä heiltä ostanut, enkä osta.

ap

Vierailija
6/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en toimi noin. Se "palautus" on mun ostoista semmoinen hiirenkakka, että parempi valita edullisempi vaihtoehto.

Vierailija
7/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin, mutta vain Raision ja Olvin osalta. Toimin näin, vaikka tiedänkin ettei minun ostoksillani ole käytännössä mitään merkitystä saamani osinkojen määrään.

Vierailija
8/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 15:58"]

Amatööri minäkin olen, mutta mitä näistä asioista nyt joskus tulee seurassa puhuttua, ei juuri kukaan ajattele asioita näin ruohonjuuritasoisesti kuin minä. Ei kuulemma vaikuta mihinkään missä tankkaavat jne. Olen eri mieltä, pienistä puroista jne.

Ja onhan minulla esim. Konettakin, mutta en silti ole hissiä heiltä ostanut, enkä osta.

ap

[/quote]

No en minäkään varsinaisesti ajattele sillä olevan merkitystä. Ajattelen niin päin, että ostan sitä mikä kiinnostaa. Keskitän esimerkiksi lähes kaikki ostokseni Stockmannille. Olen perillä yrityksen tilasta ja kiinnostunut seuraamaan uutisointia. Se on yksi hyvä syy sijoittaa. Tietenkään en tee sijoituspäätöstä pelkästään tällä perusteella.

Ja koska sijoitan kohteisiin joihin uskon, on luonnollista että tarpeen vaatiessa myös käytän yritystä.

Olen sijoittanut myös sekä omaan että mieheni työnantajaan. Koska tiedän mitä ostan.

t.5

Vierailija
9/9 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis parempi valita itselleen paras vaihtoehto.