Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjätä negatiivisen kaverin kanssa

Vierailija
09.08.2023 |

En jaksa enää. Mun työ on sikahelppoa hänen todella vaativaa (sama työ). Valittaa lapsistaan, äidistä, sisaruksistaan koko ajan. Elämä on paskaa. Kaikki on paskaa. Ihmiset tyhmiä paitsi hän tietty. Äärimmäisen kova ja itsekäs. Rahaa on enemmän kun kellään mutta lapsille ei anna yhtään koska rahat on hänen. Ei oo muita ystäviä enää kun minä enkä minäkään enää jaksa hakata päätä seinään. Ollakko siis tyly ja sanoa heipat...vaikeelta tuntuis hylätä kuitenkin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on muuttua häneksi eli alat käyttäytyä samalla tavalla ja katsot miten reagoi.

Toinen vaihtoehto on mennä kuten nytkin, sietää ja myötäillä.

Kolmas vaihtoehto on nostaa kytkintä.

Vierailija
2/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisen kaverin kanssa pärjää vain luopumalla hänestä. 

Voi tuntua vaikealta, mutta kun sen teet, tulet huomaamaan, että hän ei perääsi kysele.  Koska hän tarvitsee ihmisen, joka on 100% likasankona omille jutuilleen. Sinusta viis, etsii uuden "kaverin" ja nämä tällaiset myös löytävät hetkessä uuden kohteen.

Mutta sinun olosi helpottuu kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole negatiivisten ihmisten kanssa tekemisissä ollenkaan, ei toivoakaan:

Vie ihmisestä viimeisetkin mehut, eikä anna yhtään mitään.

Vierailija
4/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaavat ovat pahimpia. Ei. Kyllä. Ei . Kyllä...

Vierailija
5/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan. Silloin kuin oma vointini oli erittäin huono niin katkaisin välit. Oli vain liikaa mulle ja kuormittavaa. Olin kyllä kestänyt vuosikaudet, mutta mistään hän ei saanut onnea. Edes kahdesta lapsestaan.

Vierailija
6/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin valittajakaverille, että hänen loputon valitus rasittaa mua, ja voisiko hän pliis vähentää sitä. No, tapojensa muuttaminen on vaikeaa, eli muutosta ei tullut. Sitten sanoin, että en jaksa häntä enää, minkä jälkeen hän ei enää ottanut yhteyttä. Ei ollut sen kummempaa draamaa, ja hyvin hänkin tuntui pärjäävän ilman minua elämässään - en ole korvaamaton, etkä ole ap sinäkään. Bonuksena pääset eroon tarpeesta muuttaa häntä "paremmaksi", mikä tulee olemaan helpotus teille kummallekin.

Voit sanoa ihan nätisti mistä kenkä puristaa ja perustella omalla hyvinvoinnillasi. Vaatii tietty vähän munasarjaa puhua suoraan.

Vierailija
7/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Jos haluat kerro hänelle että et nykyisessä elämäntilanteessasi enää kestä kuinka negatiivinen hän on. Näin hän tietää miksi otit etäisyyttä ja voi itse tehdä valinnan jatkaa samalla linjalla tai yrittää muuttua.

Negatiivikko tuskin muuttuu mutta sinun olosi paranee kun et enää altistu.

8/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tyyppisten ihmisten ystävät ovat aina nimenomaan näitä "en voi loukata ja lähteä" ihmisiä. Lähde pois ja mieti, miksi aina minä haluan miellyttää narsistisia psykopaatteja, löytyykö vastaus lapsuuden kodistani.

9/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse puhua nätisti, vaan miettiä, miksi aina uudestaan kuuntelen tällaisia ihmisiä ja vuodatuksia. Ei tarvitse kuluttaa elämäänsä siihen, vaan olla itsetietoisempi ja lopettaa uhrina oleminen.

Vierailija
10/10 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano heipat ja huomaa, kuinka keveäksi olosi muuttuu kun poistat hänet elämästäsi. Kokemuksen syvä rintaääni.