Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laitan puhelinnumeron salaiseksi, niin loppuuko nuo puhelinmyyjien soitot?

Vierailija
04.07.2013 |

Menee järki, kun myyntiestosta huolimatta alkaneet taas soitella ihan jatkuvasti! Auttaisiko se, jos numero olisi salainen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi minullakaan Robinson. Syy taitaa olla se, että olen joskus omatoimisesti (en puhelinmyyjältä) tilannut Aku Ankan lapselle. Nehän saa soittaa, jos on asiakkuussuhde Robinsoneista huolimatta, näin olen ymmärtänyt? Tää on ihan älytön homma. Jos haluat olla turvassa puhelinmyyjiltä, et voi koskaan tilata mistään mitään lehteä.

En osallistu koskaan mihinkään arvontoihin, enkä koskaan anna puhelinnumeroani mihinkään kyselyihin tms.

Pitäisi olla sellainen laki, että telemarkkinointi olisi kielletty, jos ei erikseen sitä salli.

Mulla muuten Robinson uusittiin tässä keväällä ja puheluiden määrä vaan lisääntyy viikko viikolta. Eilen soitti samasta paikasta kolme kertaa, kolme viimeistä numeroa oli eri, mutta alku sama. Ei mene niille jakeluun, vaikka sanon selvällä suomenkielellä, että ei kiitos en tilaa mitään puhelimitse, osaan tilata halutessani muutakin kautta, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
2/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:00"]

Ei toimi minullakaan Robinson. Syy taitaa olla se, että olen joskus omatoimisesti (en puhelinmyyjältä) tilannut Aku Ankan lapselle. Nehän saa soittaa, jos on asiakkuussuhde Robinsoneista huolimatta, näin olen ymmärtänyt? Tää on ihan älytön homma. Jos haluat olla turvassa puhelinmyyjiltä, et voi koskaan tilata mistään mitään lehteä.

En osallistu koskaan mihinkään arvontoihin, enkä koskaan anna puhelinnumeroani mihinkään kyselyihin tms.

Pitäisi olla sellainen laki, että telemarkkinointi olisi kielletty, jos ei erikseen sitä salli.

Mulla muuten Robinson uusittiin tässä keväällä ja puheluiden määrä vaan lisääntyy viikko viikolta. Eilen soitti samasta paikasta kolme kertaa, kolme viimeistä numeroa oli eri, mutta alku sama. Ei mene niille jakeluun, vaikka sanon selvällä suomenkielellä, että ei kiitos en tilaa mitään puhelimitse, osaan tilata halutessani muutakin kautta, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

[/quote]

Jos ette tosiaan halua noita soittoja, niin puhelinmyyjältä ei saa ikinä tilata mitään. 

Kesällä noiden soittojen määrä aina nousee kesätyöntekijöiden takia. Niille ei anneta mitään hyviä listoja soiteltavaksi vaan vanhoja paskalistoja vuosien takaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka saa soittaa, jos on tilannut Aku Ankan? Ei minulle ainakaan Sanoma Magazines soittele vaikka olen tilannut sieltä monta muutakin lehteä. Minulla on Robinson, ei soita kukaan, enkä ole sitä kyllä uusinutkaan moneen vuoteen. Mutta en myöskään laita numeroani mihinkään ylimääräisiin paikkoihin.

Ap, vaikka laitat numerosi salaiseksi, se ei tosiaan vaikuta siihen tuleeko soittoja vai ei.

Vierailija
4/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän heikosti se Robinson on mullakin toiminut. Lukemattomia kertoja olen soittajalta kysynyt, miten on mahdollista soittaa sellaiseen numeroon, jossa on esto. Vastauksena änkytystä... Muuten, jos muutat numerosi salaiseksi, niin sinun pitää myös vaihtaa uusi numero, sillä entinenhän on myyjien listoilla. Lisäksi pitää olla mahdottoman tarkka, kenelle sitä uutta numeroa jakelee.

Vierailija
5/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeroita päätyy puhelinmyyjille MONTAA eri kautta:

-ko. lehteä aiemmi tilanneet

-ne joiden tilaus alkaa loppu

-kampanjaan sopivat ihmiset (ikä/asuinpaikka jne.)

-erilaisista "rekistereistä" saadaan myös tietoja, osa yrityksistä vaihtaa tetoja päikseen, keksitty esimerkki: vaikkapa vauvanruoka kisaan osallistuneiden tiedot päätyvät pikkulapsi-lehden myyjille.

Soittoja ei tule, jos ei MIHINKÄÄN koskaan anna numeroaan, tai tekee niinkuin esim. itse teen että laitan ns. "varanumeroni" kaikkiin juttuihin missä numeroa kysytään, ko. sim-kortti ei edes ole puhelimessa, on vain hätäpuhelimena JOS jonkun perheenjäsenen kännykkä joskus katoaa tmv.

Vierailija
6/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun numero on ollut salainen kymmenen vuotta enkä ikinä koskaan ole merkinnyt numeroani yhteenkään tilaukseen tai kilpailuun. Siitä huolimatta soittavat siihen kuten myös työnumerooni. Nyt olen ilmoittanut molemmat numerot robinsoniin. Toivottavasti se tepsii. 

Vierailija
7/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin myynti esto täytyy tosiaan uusia 3 vuoden välein. Lisäksi maistraattiin tietojen luovutus kielto. Sen pystyy muistaakseni tekemään ihan netissä. Minulla on ainakin toiminut.

Vierailija
8/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, itselläni meni kanssa p.myyjiin hermo ja tämän tilattuani puheluita ei ole enään tullut https://www.telemarkkinointikielto.fi/

Vierailija
9/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:05"]

Se esto pitää uusia oliko 3 vuoden välein. Ja maistraattiin kannattaa laittaa myös se tietojen luovutuskielto tms.

[/quote]

Juurikin noin!

Ehkä 1 myyntipuhelu tulee vuodessa... mikä ihana rauha.

Vierailija
10/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:57"]

[/quote]

Totta. Sain puhelun tilausmyyjältä juuri viime maanantaina. Pirtsakka ääni todella huonon linjan takaa halusi minun tilaavan Anna-lehden puoleksi vuodeksi viidelläkympillä. Minä sanoin, että juuri lopetin tilauksen (toukokuun viimeisenä torstaina tuli viimeinen numero) enkä todellakaan tilaa nyt. Myyjä heitti luurin minun korvaani!

Vierailija
11/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:57"]

[/quote]

Totta. Sain puhelun tilausmyyjältä juuri viime maanantaina. Pirtsakka ääni todella huonon linjan takaa halusi minun tilaavan Anna-lehden puoleksi vuodeksi viidelläkympillä. Minä sanoin, että juuri lopetin tilauksen (toukokuun viimeisenä torstaina tuli viimeinen numero) enkä todellakaan tilaa nyt. Myyjä heitti luurin minun korvaani!

[/quote]

olitteko niin kun vierekkäin kun se heitti sen? Vai miten se luuri päättyi korvaan.

Vierailija
12/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla toimi Robinson myyntiesto? Meillä se toimii niin lasten kuin minun puhelimessani loistavasti. Ja jos joku sattuisi vielä siitä huolimatta soittamaan, niin ilmoittaisin soittajasta Robinsonille.

Vierailija
13/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollut tuota riesaa, kun numero on aina ollut salainen.

Mutta saattais vähentää, joo.

(koska voi olla että oot vielä jollain soittolistoilla)

Vierailija
14/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei.mulla prepaid-liittymä ja numeroa ei pitäisi saada numerotiedustelusta,mutta silti ne myyjät soittelee mul.kysyin kerran mistä numeron sai niin ei sanonut siihen mitään.

Vierailija
15/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös Robinson esto, puhelut loppui melkein heti.Suosittelen.

Vierailija
16/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:10"]

Eikö sulla toimi Robinson myyntiesto? Meillä se toimii niin lasten kuin minun puhelimessani loistavasti. Ja jos joku sattuisi vielä siitä huolimatta soittamaan, niin ilmoittaisin soittajasta Robinsonille.

[/quote]

Kerran sanoin, että mulla on esto, niin lopetti heti puhelun ja sen jälkeen ei ole sieltä soiteltu ja muutenkin oli hiljaista soittojen suhteen. Mutta nyt kesällä jostain käsittämättömästä syystä on alkanut tulla taas soittoja. Tosin eri paikoista.

ap.

Vierailija
17/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:10"]

[/quote]

Kerran sanoin, että mulla on esto, niin lopetti heti puhelun ja sen jälkeen ei ole sieltä soiteltu ja muutenkin oli hiljaista soittojen suhteen. Mutta nyt kesällä jostain käsittämättömästä syystä on alkanut tulla taas soittoja. Tosin eri paikoista.

ap.

[/quote]

Ei ne soittele sattuman varasiin numeroihin vaan te itse annatte niille numeronne esim lehtitilauksen yhteydessä tai arpajaisiin osallistuessa. 

Vierailija
18/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska taitaa olla oikeassa, ei numeron salaisuudesta ole hyötyä, jos jaat sitä joka välissä eri arvontoihin ja rekistereihin kun niissä "voi voittaa".

Vierailija
19/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:50"]

Seiska taitaa olla oikeassa, ei numeron salaisuudesta ole hyötyä, jos jaat sitä joka välissä eri arvontoihin ja rekistereihin kun niissä "voi voittaa".

[/quote]

7 jatkaa vielä..

Te voitte tietysti edelleen tilata lehtiä tai osallistua arpajaisiin, mutta jättäkää vaan se numerokohta tyhjäksi. Tai jos nettilomakkeessa on pakko laittaa siihen jotain, niin arpokaa siihen joku sattuman varanen numero. Ja mikä vielä unohtui mainita aiemmin on se, että te tilaatte puhelinmyyjältä jotain. Sillon teidän numero päätyy uusille soittolistoille automaattisesti.

Vierailija
20/21 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se esto pitää uusia oliko 3 vuoden välein. Ja maistraattiin kannattaa laittaa myös se tietojen luovutuskielto tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi