Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONA EI OLE OHI

Vierailija
30.07.2020 |

Älkää ajatelko, että Korona olisi ohi, kun se ei ole. Olen huomannut, että montakaan ei yksinkertaisesti kiinnosta, he kulkevat kaduilla niin kuin mitään ei koskaan olisi tapahtunut.

Itselle karanteeniaika oli tyhjää aikaa, en muista siitä mitään. Kuitenkaan tämä ei ole tässä, kaikki ovat taas lähteneet liikkeelle. Asioita, joista ei tiedä mitään, kuka voi olla seuraava potilas, ei pelota, mutta huolestuttaa.

Koulut aukeavat kuukauden sisällä ympäri Suomea, siinä meni kesäloma. Kaikki, siis aivan kaikki, on niin kuin mitään koronaa ei ollutkaan. En tiedä, onko se hyvä vai huono asia. Mutta pohjimmiltaan asiat ehkä muuttuivat, käsiä ehkä alettiin pesemään enemmän, aivastetaan ja yskitään hihaan jne perusasioita. Mutta miksi joitakin ei kiinnosta, miksi jotkut eivät osaa näitä perusasioita? Montaakaan nuorta ei kiinnosta yhtään, vanhemman ikäluokan mies oli yskäisenä 4h:n bussissa, yski viiden minuutin välein, yski ilmaan ja kämmeneen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki koronaan liittyvät uutiset/keskusteluketjut toimivat aina jonkinlaisena kylähullujen houkuttimena? Vähän samalla tavalla kuin jos aiheena on joku ilmastonmuutos tai 5G-verkko.

Ihmeen sakeaa settiä aina.

Vierailija
42/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti eräänä sadepäivänä lähteä käymään keskustassa, yleensä kuljen pyörällä. Päätin ottaa bussin ja ajattelin että koska on lomakausi niin tuskinpa kyytiin tulee paljoa porukkaa. Nousin itse tyhjään autoon, mutta kuinka väärissä olettamuksissa olinkaan... 

Jo parin kilsan ajomatkan jälkeen auto olikin jo melkein täynnä. Osa porukasta joutui jäämään seisomaan. Bussi oli täynnä köhiviä, aivastelevia ja niiskuttelevia ihmisiä, viereeni istui hyvin sairaan oloinen ja yskivä vanhempi nainen. Ihme ja kumma en saanut mitään tartuntaa, ja vaikka mulla olisi ollut kirurginmaski, niin se olisi ollut yhtä tyhjän kanssa, koska köhijät itse eivät suojanneet itseään millään tavalla. 

Missä näitä köhiviä ja niiskuttelevia ihmisiä joukoittain liikkuu? Itse en ole onnistunut bongaamaan kuin yksittäisiä aivastuksia silloin tällöin, vaikka liikun pääkaupunkiseudulla kaupoissa, olen käyttänyt julkisia ja laivallakin kävin. Koronaa hysteerisesti edelleen pelkäävä ystäväni sen sijaan raportoi jokaisella viikottaisella kauppareissullaan päätyneensä yskivien ihmismassojen saartamaksi. Koronaa emme kumpikaan ole saaneet.

Ainakin Oulussa on näkynyt, ja myös Tampereella missä siskoni asuu. On käynyt testeissäkin mutta tulos nega. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä, mutta miten et muista mitään karanteenista? Sehän tapahtui alle puolen vuoden sisään.

Kyllä minulle syöpyi ikuisesti mieleen tämä ajanjakso. Ja varmasti lapsillekin. On tämä niin poikkeuksellista ollut.

Itse mm opetin nuorempaa lastani ennen koulujen etäopiskelua.

On tässä jotain hyvääkin ollut. Etätyön mahdollisuuksia on parannettu monessa yrityksessä. Ja se muutos tulee jäämään pysyväksi. Myös kouluissa on nähty uusia mahdollisuuksia opettaa lapsia. Lisäksi perheiden yhteinen aika on lisääntynyt kun harrastukset on jääneet pois tai siirtyneet verkossa pidettäväksi.

Vierailija
44/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

0,1% väestöstä on sairastunut ja heistä alle 5% on kuollut. Nämä pääosin monisairaita vanhuksia hoivalaitoksissa ja kuolleiden keski-ikä 84 vuotta.

Miltä nämä faktat tuntuvat aloittajasta?

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Haluat siis selättää kaikki ongelmat kertomalla, että ei tarvitse kuunnella liikennesääntöjä, koska riski onnettomuudelle on niin pieni?

Toivon, että asiaan suhtaudutaan sen vaatimalla vakavuudella. Sitä ei koronahysteerikkojen valheet ja liioittelu edistä. Ennemminkin tekee koko viruksesta vitsin. Ensin huudellaan sadoistatuhansista kuolleista ja ruumiskonteista. Kun niitä ei tulekaan, moni ei sitten enää välitä koko asiasta. Asiat siis kääntyvät itseään vastaan.

Tämä. Fakta nyt vain on se että erittäin pienelle prosentille jää viruksesta loppuelämäksi pysyvää haittaa, ja vielä pienempi prosentti kuolee. Edelleen kaikkein suurin osa sairastuneista selviää melko vähällä ilman pysyviä haittoja. Mutta tätähän eivät hysteerikot tahdo jostain kumman syystä uskoa. Tätäkin kommenttia varmaan alapeukutetaan huolella, koska tämän totuuden sanominen tarkoittaa hysteerikoille sitä että olen täysin välinpitämätön viruksen suhteen, enkä välitä rajoitteista tai muista.

Vierailija
45/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän siellä kaduilla tulisi kulkea? Pelokkaana muita pälyillen?

Vierailija
46/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sanoit ettet muista mitään karanteenista, niin milloin olit karanteenissa? Itse en ole ollut karanteenissa, mutta ei kai se kahden viikon aika niin ihmeellinen ole että siitä tarvisi jotain erityisesti muistaakaan..?

Vierailija
47/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vielä enemmän vastuuta riskiryhmille. Pysykää eristyksissä.

Mitä työikäisten riskiryhmien pitäisi tehdä? Etätyöt loppuvat kuun viimeinen päivä.

Vierailija
48/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vielä enemmän vastuuta riskiryhmille. Pysykää eristyksissä.

Mitä työikäisten riskiryhmien pitäisi tehdä? Etätyöt loppuvat kuun viimeinen päivä.

Kannattaa varmaan yrittää keskustella asiasta esimiehen ja työterveyden kanssa. Jos työt pystyy tekemään etänä, ei ole kenenkään etu, että työntekijä on pitkään sairaslomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi