Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONA EI OLE OHI

Vierailija
30.07.2020 |

Älkää ajatelko, että Korona olisi ohi, kun se ei ole. Olen huomannut, että montakaan ei yksinkertaisesti kiinnosta, he kulkevat kaduilla niin kuin mitään ei koskaan olisi tapahtunut.

Itselle karanteeniaika oli tyhjää aikaa, en muista siitä mitään. Kuitenkaan tämä ei ole tässä, kaikki ovat taas lähteneet liikkeelle. Asioita, joista ei tiedä mitään, kuka voi olla seuraava potilas, ei pelota, mutta huolestuttaa.

Koulut aukeavat kuukauden sisällä ympäri Suomea, siinä meni kesäloma. Kaikki, siis aivan kaikki, on niin kuin mitään koronaa ei ollutkaan. En tiedä, onko se hyvä vai huono asia. Mutta pohjimmiltaan asiat ehkä muuttuivat, käsiä ehkä alettiin pesemään enemmän, aivastetaan ja yskitään hihaan jne perusasioita. Mutta miksi joitakin ei kiinnosta, miksi jotkut eivät osaa näitä perusasioita? Montaakaan nuorta ei kiinnosta yhtään, vanhemman ikäluokan mies oli yskäisenä 4h:n bussissa, yski viiden minuutin välein, yski ilmaan ja kämmeneen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti eräänä sadepäivänä lähteä käymään keskustassa, yleensä kuljen pyörällä. Päätin ottaa bussin ja ajattelin että koska on lomakausi niin tuskinpa kyytiin tulee paljoa porukkaa. Nousin itse tyhjään autoon, mutta kuinka väärissä olettamuksissa olinkaan... 

Jo parin kilsan ajomatkan jälkeen auto olikin jo melkein täynnä. Osa porukasta joutui jäämään seisomaan. Bussi oli täynnä köhiviä, aivastelevia ja niiskuttelevia ihmisiä, viereeni istui hyvin sairaan oloinen ja yskivä vanhempi nainen. Ihme ja kumma en saanut mitään tartuntaa, ja vaikka mulla olisi ollut kirurginmaski, niin se olisi ollut yhtä tyhjän kanssa, koska köhijät itse eivät suojanneet itseään millään tavalla. 

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, oli mummivainaallani tapana. Tuskin ravintolaan mennessäsikään vaadit muita asiakkaita maksamaan laskuasi, jos jätit lompakon kotiin. Mulle ei riskiryhmään kuuluvana tulisi mieleenkään lähteä bussilla liikenteeseen ilman asianmukaista suojavarustusta, jolla voin suojata itseni.

Valeuutinen IltaSanomissa 26.6

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006554417.html

"Erityisen huolestuttavaa lääkäreiden mukaan on se, että sairastuneet ehtivät altistaa taudille yhteensä kymmeniä muita ihmisiä.

Ylitornion johtava lääkäri Kari Askonen pitää selvänä, ettei suuntaa voi enää kääntää.

– Tästä lähtee liikkeelle toinen korona-aalto koko Suomeen. Se on vääjäämätön totuus. Pohjoisen ihmiset lähtevät etelään reissuun, ja tauti leviää taas sinne."

Millä perusteilla valeuutinen?

Vierailija
22/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tiiviisti kotona kesäkuun alkuun asti, mutta sitten hölläsin. Liikaa. Sain ikävän muistutuksen mikä tilanne on kun jouduin itse koronatestiin. Tämä muistutti ettei pandemia ole vielä ohi ja huomasin omat virheeni.

Ja niitä virheitä: bussien käyttäminen, liikkeissä käyminen (olisi voinut tilata netistä) jne. Liikkeissä koskettelen tavaroita niin kuin ennen. Vaikka olen näissä pyrkinyt pitämään väliä niin muut ihmiset eivät pidä. Kasvomaskeja on mutta en ole kehdannut niitä käyttää enää, kun tartuntatilanne ollut hyvä.. Mikä on typerää kun bussit ovat olleet ihan täynnä.

Ystäviä ja sukulaisia olisi voinut näin kesällä hyvin tavata ulkona pelkästään.

Harhautus uutinen CNN:llä. muutama päivä sitten laittoivat 1! -nyyhky-uutiseksi, että nuori on suunnilleen todistettavasti kuollut koronaan. 

Kyse on harhauttamisesta,  huomio siirtyy jostain toisesta asiasta muualle koska:

Usa:

CDC: n mukaan influenssa on aiheuttanut 1. lokakuuta 2019 - 4. huhtikuuta 2020 aikana:

39 - 56 miljoonaa sairautta

410 000 - 740 000 sairaalahoitoa

Kuolleisuus yhteensä 24 000 - 62 000

169 lasten kuolemaa

Asia josta huomio siirtyy pois voi olla vielä eri kuin influenssa.

AP

Joo ehdottomasti minä kirjoittelen jotain tälläisiä, ole jo hiljaa trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti eräänä sadepäivänä lähteä käymään keskustassa, yleensä kuljen pyörällä. Päätin ottaa bussin ja ajattelin että koska on lomakausi niin tuskinpa kyytiin tulee paljoa porukkaa. Nousin itse tyhjään autoon, mutta kuinka väärissä olettamuksissa olinkaan... 

Jo parin kilsan ajomatkan jälkeen auto olikin jo melkein täynnä. Osa porukasta joutui jäämään seisomaan. Bussi oli täynnä köhiviä, aivastelevia ja niiskuttelevia ihmisiä, viereeni istui hyvin sairaan oloinen ja yskivä vanhempi nainen. Ihme ja kumma en saanut mitään tartuntaa, ja vaikka mulla olisi ollut kirurginmaski, niin se olisi ollut yhtä tyhjän kanssa, koska köhijät itse eivät suojanneet itseään millään tavalla. 

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, oli mummivainaallani tapana. Tuskin ravintolaan mennessäsikään vaadit muita asiakkaita maksamaan laskuasi, jos jätit lompakon kotiin. Mulle ei riskiryhmään kuuluvana tulisi mieleenkään lähteä bussilla liikenteeseen ilman asianmukaista suojavarustusta, jolla voin suojata itseni.

"Erityisen huolestuttavaa lääkäreiden mukaan on se, että sairastuneet ehtivät altistaa taudille yhteensä kymmeniä muita ihmisiä.

Ylitornion johtava lääkäri Kari Askonen pitää selvänä, ettei suuntaa voi enää kääntää.

– Tästä lähtee liikkeelle toinen korona-aalto koko Suomeen. Se on vääjäämätön totuus. Pohjoisen ihmiset lähtevät etelään reissuun, ja tauti leviää taas sinne."

Yhden ihmisen mielipidettä pidetään totuutena ja sen perusteella tehdään johtopäätöksiä.

Vierailija
24/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tiiviisti kotona kesäkuun alkuun asti, mutta sitten hölläsin. Liikaa. Sain ikävän muistutuksen mikä tilanne on kun jouduin itse koronatestiin. Tämä muistutti ettei pandemia ole vielä ohi ja huomasin omat virheeni.

Ja niitä virheitä: bussien käyttäminen, liikkeissä käyminen (olisi voinut tilata netistä) jne. Liikkeissä koskettelen tavaroita niin kuin ennen. Vaikka olen näissä pyrkinyt pitämään väliä niin muut ihmiset eivät pidä. Kasvomaskeja on mutta en ole kehdannut niitä käyttää enää, kun tartuntatilanne ollut hyvä.. Mikä on typerää kun bussit ovat olleet ihan täynnä.

Ystäviä ja sukulaisia olisi voinut näin kesällä hyvin tavata ulkona pelkästään.

Harhautus uutinen CNN:llä. muutama päivä sitten laittoivat 1! -nyyhky-uutiseksi, että nuori on suunnilleen todistettavasti kuollut koronaan. 

Kyse on harhauttamisesta,  huomio siirtyy jostain toisesta asiasta muualle koska:

Usa:

CDC: n mukaan influenssa on aiheuttanut 1. lokakuuta 2019 - 4. huhtikuuta 2020 aikana:

39 - 56 miljoonaa sairautta

410 000 - 740 000 sairaalahoitoa

Kuolleisuus yhteensä 24 000 - 62 000

169 lasten kuolemaa

Asia josta huomio siirtyy pois voi olla vielä eri kuin influenssa.

AP

Joo ehdottomasti minä kirjoittelen jotain tälläisiä, ole jo hiljaa trolli.

Toinen harhaan johtava valeuutinen

Netissäkin pyörinyt juttu, missä joku nuori mies oli tarkoituksella hankkinut koronakuoleman ja olisi kuollut koronaan. Sitä jaettiin totena tälläkin palstalla monta päivää:

Totta, kyseessa on toisen kaden juoru, vaikka se oli CNN 1 uutinen. Siis se koronabilekuollut. Lopulta ei loytynyt tartuttajia tai bileita. Vain nyyhky-uutinen, joka alkoi siitä mitä joku sanoi sairaalassa.

Ei bileitä, ei tartuttajia, ne puuttuu kokonaan, mutta Influenssavahingot kyllä ovat ja pysyvvt, ja ovat nuorille ja lapsille pahempia kuin korona.

Kun asiantuntija ei enää halua kertoa ja seurata totuutta, jonka on itse toisaalla antanut, niin sita tarvii kohta laittaa heille suuhun!

Vierailija
25/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän parhaani, joten lakatkaa kertomasta tälläistä.

Vierailija
26/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktantarkastaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden ihmisen mielipidettä pidetään totuutena ja sen perusteella tehdään johtopäätöksiä.

Sanos muuta. Laitanko toisen pikkuisen pahemman vastaavan.

Vierailija
27/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos kun laissa pitäisi lukea sellainen, että viranomaisten pitäisi puhua aina totta.

Vierailija
28/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin yhteen tuttuun kaupassa (ei maskia tms), tervehtimisen jälkeen kertoi puolisonsa olevan tosi kipeänä kotona, oli kuulemma käynyt korona-testissä tänään. Kun erottiin, hän sanoi lähtevänsä metrolla kotiin. Olin hiukan shokissa, jotenkin kuvittelin että jos kotona on korona-epäily, niin oltaisiin vähän varovaisempia.

Vierailija
29/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä köhiviä ja niiskuttelevia ihmisiä joukoittain liikkuu? Itse en ole onnistunut bongaamaan kuin yksittäisiä aivastuksia silloin tällöin, vaikka liikun pääkaupunkiseudulla kaupoissa, olen käyttänyt julkisia ja laivallakin kävin. Koronaa hysteerisesti edelleen pelkäävä ystäväni sen sijaan raportoi jokaisella viikottaisella kauppareissullaan päätyneensä yskivien ihmismassojen saartamaksi. Koronaa emme kumpikaan ole saaneet.

Vierailija
30/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään koronaa ei ole edes ollut. Koko maassa oli joku neljä sairastunutta joista yksi oli kolme päivää saikulla. Hui kauhea.

Vierailija
31/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti alapeukuttaa noita järkeviä kommentteja, kähisijä itse, joka uskoo, että koronavirus on vain lavaste?

Sehän on.

Vierailija
32/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä köhiviä ja niiskuttelevia ihmisiä joukoittain liikkuu? Itse en ole onnistunut bongaamaan kuin yksittäisiä aivastuksia silloin tällöin, vaikka liikun pääkaupunkiseudulla kaupoissa, olen käyttänyt julkisia ja laivallakin kävin. Koronaa hysteerisesti edelleen pelkäävä ystäväni sen sijaan raportoi jokaisella viikottaisella kauppareissullaan päätyneensä yskivien ihmismassojen saartamaksi. Koronaa emme kumpikaan ole saaneet.

Ehkä joillakin on taito katsoa toisia ihmisiä sieluun saakka.

Vierailija
33/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti alapeukuttaa noita järkeviä kommentteja, kähisijä itse, joka uskoo, että koronavirus on vain lavaste?

Sehän on.

Millä perusteella korona olisi vain lavastus?

Vierailija
34/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

0,1% väestöstä on sairastunut ja heistä alle 5% on kuollut. Nämä pääosin monisairaita vanhuksia hoivalaitoksissa ja kuolleiden keski-ikä 84 vuotta.

Miltä nämä faktat tuntuvat aloittajasta?

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Haluat siis selättää kaikki ongelmat kertomalla, että ei tarvitse kuunnella liikennesääntöjä, koska riski onnettomuudelle on niin pieni?

Valtion suositukset ovat kuin liikennesäännöt, joita kannattaa noudattaa. Koronahysteerikkojen neuvot ovat kuin Mannerheimintie muutettaisiin lentoaseman kiitotieksi. Yksi auto kerrallaan ja liikennekeskus ohjaanaan liikennettä. Jep, ei juuri tulisi vaaratilanteita.

Juuri näin! 

Vierailija
35/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voisi jo olla ohi jos ihmiset toimisivat rationalisesti ja tajuaisivat mikä on parasta yhteisen hyvän kannalta. Kun seuraa maailmalla esimerkiksi jotain USA:ta ja Brasiliaa miten korona on politisoitu ja käytetään aseena oman edun tavoitteluun, niin en todellakaan ihmettele miksi uudet tapaukset vain jatkavat hurjaa nousuaan. Onneksi Suomessa he jotka yrittävät tätä samaa eivät ole valtaapitäviä tai mekin oltaisiin syvässä suossa tällä hetkellä. Näiden tollojen takia korona tulee nousemaan meilläkin jossain kohtaa koska maapallo on pieni ja se mikä tapahtuu atlantin takana koskettaa meitäkin ihan väkisin.

Vierailija
36/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona voisi jo olla ohi jos ihmiset toimisivat rationalisesti ja tajuaisivat mikä on parasta yhteisen hyvän kannalta. Kun seuraa maailmalla esimerkiksi jotain USA:ta ja Brasiliaa miten korona on politisoitu ja käytetään aseena oman edun tavoitteluun, niin en todellakaan ihmettele miksi uudet tapaukset vain jatkavat hurjaa nousuaan. Onneksi Suomessa he jotka yrittävät tätä samaa eivät ole valtaapitäviä tai mekin oltaisiin syvässä suossa tällä hetkellä. Näiden tollojen takia korona tulee nousemaan meilläkin jossain kohtaa koska maapallo on pieni ja se mikä tapahtuu atlantin takana koskettaa meitäkin ihan väkisin.

Tai sitten ei. Suomessahan nimittäin oppositio olisi halunnut alusta lähtien paljon kovemmat keinot ja rajoitteet kuin valtaapitävät. 

Vierailija
37/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole ohi sen kummemmin kuin influenssa. Eika tule olemaan. En tieda mika haihatteleva trolli olet kenenka asialla?

Mutta korona ei ole niin vaarallinen kuin he, joiden asialla olet, kertoivat.

Vierailija
38/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee RANKKA. On kuva muoviin kääritystä ruumiista, jne.

Valeartikkeli väittää, että korona on 100x tappavampi kuin kausi-influenssa. Että koronassa on vielä 100x enemmän kuolleita jokaista tartunan saanutta kohti.

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/07/coronavirus-deadlier-...

Lainaus tuolta:

"What’s more, scientists today have a better sense of how to measure COVID-19's lethality, and the numbers are alarming. Using a more sophisticated calculation called the infection-fatality rate, paired with the past few months’ worth of data, the latest best estimates show that COVID-19 is around 50 to 100 times more lethal than the seasonal flu, on average. "

Tämä on se pseudo-vale ja se pysyy pseudona ja valeena. Vale on niin suuri.

Tuon mukaan  Suomessa pitäisi siis olla kymmeniä ellei satoja tuhansia kuolleita, ja Ruotsissa vielä enemman. Vähin määrä, jonka influenssa on Ruotsissa vienyt on noin tuhat henkiloä vuodessa, kerro sadalla, ja katso miten on!

Tuleeko 100 000 vahinkoa????

Koko artikkeli rakentuu piilottamaan sitä missä vahingot NY:ssä tapahtuivat. Ne tapahtuivat nimenomaan sairaaloissa ja vanhainkodeissa, ja tuo piilottaa pelottelulla todellisen syyn, eli laitosten vahingot, ja syyttää viruksen tappavuutta.

Sitä ei muuta muuksi edes se, että Influenssaan on rokote, ja koronaan (vielä) ei. Päin vastoin.

Ihan tarkoituksella julkaisivat tuollaisen?

Vierailija
39/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valeartikkeli väittää, että korona on 100x tappavampi kuin kausi-influenssa. Että koronassa on vielä 100x enemmän kuolleita jokaista tartunan saanutta kohti.

Lainaus tuolta:

"What’s more, scientists today have a better sense of how to measure COVID-19's lethality, and the numbers are alarming. Using a more sophisticated calculation called the infection-fatality rate, paired with the past few months’ worth of data, the latest best estimates show that COVID-19 is around 50 to 100 times more lethal than the seasonal flu, on average. "

Tuon mukaan  Suomessa pitäisi siis olla kymmeniä ellei satoja tuhansia kuolleita, ja Ruotsissa vielä enemman. Vähin määrä, jonka influenssa on Ruotsissa vienyt on noin tuhat henkiloä vuodessa, kerro sadalla, ja katso miten on!

Koko artikkeli rakentuu piilottamaan sitä missä vahingot NY:ssä tapahtuivat. Ne tapahtuivat nimenomaan sairaaloissa ja vanhainkodeissa, ja tuo piilottaa pelottelulla todellisen syyn, eli laitosten vahingot, ja syyttää viruksen tappavuutta.

Sitä ei muuta muuksi edes se, että Influenssaan on rokote, ja koronaan (vielä) ei. Päin vastoin.

NIIII!

i

Vierailija
40/48 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus tuolta:

NIIII!

Osa ihmisiä uskoo tuohon edelleen!

i

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä