Mikä lause avasi silmäsi?
Puhutaan läheisinä pitämistäsi ihmisistä, ystävistä ehkä pikemminkin, sillä perheenjäsenten kesken tulee usein tölvittyä huolimattomammin. Mikä on ollut se lause, jonka kuultuasi tajusit, että et ole niin merkityksellinen kuin toivoisit.
Aloitan omallani, aiheena Isot juhlat:
" Sut on kutsuttu siksi, että sä haet ja viet Kepan (nimi muutettu)."
Kommentit (31)
"Mitäs luotit."
Niihin sanoihin loppui lapsuudesta jatkunut kaveruus, ja jälkeen päin olen tajunnut että hän oli täysi narsisti.
"Vau kulta, se oli uskomatonta! nyt hiljaa, vaimo soittaa.."
Yks nelikymppinen mies sekin jälkeen.
Ehkä me oltiin liian kovia. Näin kuulin erään naisen sanovan. Siitä tiesin, että kisaamisessani oli paljon ihmisiä mukana. Keräävät toisiltaan pisteitä nujertamalla jonkun. Alkoi todella ällöttää noin halpamaiset ja heikot ihmiset.
"Kysyin "sannaa" mukaan, ei päässyt, joten soitin "tiinalle" joka ei päässyt. Kysyin "tarjalta" eikä päässyt sekään. Sitten aattelin, jos sinä pääsisit mukaan, kun kukaan muu ei päässyt ja kaikilla on aina jotain muuta"
Kaveri pikkupubissa, kun saavuin paikalle. Tuli selväksi, että en ole illanviettoon se ensimmäinen vaihtoehto. Olisi istunut yksin siellä sitten. Aina piti olla joku seurana. Jutteli kuitenkin muillekin baarissa olijoille ja baarimikko oli hänen tuttu, jolle myös höpötteli koko ajan. Mitä ihmettä hän "sovitulla" seuralla teki?
Vierailija kirjoitti:
"Johonkin se raja oli kuitenkin vedettävä, ihan kaikkia ei voi kutsua"
Tämä kahteen kertaan, hieman eri tyylillä sanottuna. Ensin kaverin häihin monta vuotta sitten, ja viime talvena toisen kaverin järjestämiin pikkujouluihin. Kuitenkin koko muu kaveriporukka oli kutsuttu molempiin.
M36
Oletettavasti kumpikin on nyttemmin entinen kaveri?
Pilaan hänen maineensa ja hän joutuu "huonoon valoon".
Kun en suostunut menemään siivoamaan naapurin mummolle juuri sillä hetkellä. Hän oli luvannut niin. Olin juuri lähdössä kampaajalle ja menossa iltavuoroon töihin.
"Kerroin "Katjalle" sen jutun minkä vimeksi kerroit. Ei kai haittaa? Hänkin kauhistui ja sanoi, että..."
Tuo tapahtui valitettavasti liian monta kertaa ennen kuin tajusin, että tuskin ne muutkaan asiat pysyivät meidän välisinä. Nekin joista olin erikseen vannottanut olemaan kertomatta kenellekään. Hän oli ainut kaverini ja luotin häneen ilmeisesti aivan liikaa, kun kuvittelin keskustelujemme pysyvän meidän välisinä.
Viimeisinä aikoina hän muun muassa kertoi kaikille työkavereilleen ja kavereilleen yhden työntekijän raskaudesta. Tämä raskaana oleva suuttui, kun kuuli. En yhtään ihmetellyt. Kaverini oli silti sitä mieltä, että hänellä oli lupa kertoa. Ei kai toinen olisi suuttunut, jos olisi ollut? Tajusin, että tarve juoruilla oli ilmeisen tärkeä osa sosiaalista elämää ja meidänkin keskustelut olivat suurimmaksi osaksi muiden asioista keskustelua. Ei olla enää tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs luotit."
Niihin sanoihin loppui lapsuudesta jatkunut kaveruus, ja jälkeen päin olen tajunnut että hän oli täysi narsisti.
Näitä on sattunut muillekin?!! Ymmärtävätköhän itse mitä kaikkea tuon sanominen merkitsee?
Vierailija kirjoitti:
"Kerroin "Katjalle" sen jutun minkä vimeksi kerroit. Ei kai haittaa? Hänkin kauhistui ja sanoi, että..."
Tuo tapahtui valitettavasti liian monta kertaa ennen kuin tajusin, että tuskin ne muutkaan asiat pysyivät meidän välisinä. Nekin joista olin erikseen vannottanut olemaan kertomatta kenellekään. Hän oli ainut kaverini ja luotin häneen ilmeisesti aivan liikaa, kun kuvittelin keskustelujemme pysyvän meidän välisinä.
Viimeisinä aikoina hän muun muassa kertoi kaikille työkavereilleen ja kavereilleen yhden työntekijän raskaudesta. Tämä raskaana oleva suuttui, kun kuuli. En yhtään ihmetellyt. Kaverini oli silti sitä mieltä, että hänellä oli lupa kertoa. Ei kai toinen olisi suuttunut, jos olisi ollut? Tajusin, että tarve juoruilla oli ilmeisen tärkeä osa sosiaalista elämää ja meidänkin keskustelut olivat suurimmaksi osaksi muiden asioista keskustelua. Ei olla enää tekemisissä.
Sama motiivi ollut sinullakin, kun olet asioita eteenpäin kertonut. No, avautuivatko ne silmäsi nytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisinä aikoina hän muun muassa kertoi kaikille työkavereilleen ja kavereilleen yhden työntekijän raskaudesta. Tämä raskaana oleva suuttui, kun kuuli. En yhtään ihmetellyt. Kaverini oli silti sitä mieltä, että hänellä oli lupa kertoa. Ei kai toinen olisi suuttunut, jos olisi ollut? Tajusin, että tarve juoruilla oli ilmeisen tärkeä osa sosiaalista elämää ja meidänkin keskustelut olivat suurimmaksi osaksi muiden asioista keskustelua. Ei olla enää tekemisissä.Sama motiivi ollut sinullakin, kun olet asioita eteenpäin kertonut. No, avautuivatko ne silmäsi nytkään?[/quote
Mitä asioita kerroin eteenpäin, jos puhuttiin hänen kertomistaan asioista?
Avautuihan ne kun en halunnut jatkaa tuollaista enkä halunnut itse ajautua samanlaiseksi.
Minä tapan ensin teidät ja sitten itseni.
Isä meille muille.
Sanni16kerava kirjoitti:
"Vau kulta, se oli uskomatonta! nyt hiljaa, vaimo soittaa.."
Yks nelikymppinen mies sekin jälkeen.
No sait sentään maksun suorituksestasi, kun kerran sekin jälkeen mies noin totesi.
Monesti asiat tajuaa liian myöhään. Montakin sanottua asiaa osunut kohdalle, joiden jälkeen olisi pitänyt tajuta lopettaa yhteydenpito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kahteen kertaan, hieman eri tyylillä sanottuna. Ensin kaverin häihin monta vuotta sitten, ja viime talvena toisen kaverin järjestämiin pikkujouluihin. Kuitenkin koko muu kaveriporukka oli kutsuttu molempiin.
M36
Oletettavasti kumpikin on nyttemmin entinen kaveri?
On. Alkaa käydä kaveripiiri pieneksi, kun näitä tapauksia tulee ja siinä samassa aina katoaa useampi "kaveri" mutta varmaan parempi näin.
M36