Värianalyysi
Oon seurannut instassa näitä värianalyytikkoja ja siellä noussut esiin yksi asia. Eli voiko vaalwa olla talvi. Mitä mieltä olette voiko olla talvi jos vaaleat piirteet ja luonnollinen hiusväri on vaalea. Näitä on ilmeisesti eri tyylejä jotka painottaa eri asioita. Mistä tietää mikä on oikea menetelmä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Hae cool winter. Voi olla vaalea.
Tulee haulla vaan tummatukkaisia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et sitten osaa googlettaa. Esim. Helen Mirren on luokiteltu talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä osaan googlettaa, näyttää olevan light summer. Mutta toisaalta ehkä parempi inttää tällaisesta joka tapauksessa tulkinnanvaraisesta humpuukista kuin vaikka siitä, onko maa litteä.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä osaan googlettaa, näyttää olevan light summer. Mutta toisaalta ehkä parempi inttää tällaisesta joka tapauksessa tulkinnanvaraisesta humpuukista kuin vaikka siitä, onko maa litteä.
-eri.
Kovasti sinua humpuuki tuntuu kiinnostavan, kun jaksat sitä kommentoidakin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että jotkut on sitä mieltä että ei voi olla vaalea. Mitä siinä värianalyysissä katsotaan? Harmoniaa vai sitä että näyttää freesiltä ja nuoremmalta? Vai mitään noista?
Olen vaalea ja olen talvi. Tehty värianalyysi useammankin kerran. Aina talvi. Katsovat onko vahvoja kontrasteja. Viileän vaaleat hiukset ja erittäin tummat vihreät silmät sekä viileä ihonväri.
No siis mä olen hyvin low contrast, ja viileät pehmeät sävyt näyttää harmonisilta mutta sitten kirkkaaat ja lämpimät sävyt tekee wow ilmiön ja näytän freesiltä ja nuoremmalta. Siis punainen, turkoosi, lämmin pinkki jne..
Mun koko vaatekaappi vaan on näitä viileitä ja pehmeitä sävyjä kun mut analysoitiin ilmeisesti väärin...jos siis katsotaan kontrastia vaan niin olisin varmasti vaalea kesä..tai kevät. Persikkaiset huulet vaan ei sovi mulle. Pitää olla ytyä. Tää on varmasti monen mielestä hömppää. Itseä kiinnostaa
Varmaan monen mielestä hömppää, mutta itseänikin kiinnostaa tämä! Olin nuorena ihan vaalea pellavapää, mutta sittemmin olen värjännyt hiuksia tummaksi, niin en osaa sanoa enää mikä on oikea väri. Luultavasti joku maantienvärinen ja harmaata seassa, koska olen 41v. Mutta minutkin on aikoinaan analysoitu talveksi. Seuraan myös somessa näitä värianalyysi juttuja ja yhdessä postauksessa, jossa selitettiin miten vaalea ei voi olla talvi oli puhetta pehmeydestä. Eli suomalaisten väreissä on paljon pehmeyttä, joka sitten virheellisesti tulkitaan kontrastisuudeksi ja siksi tulee tuloksena talvi. Mitä näitä värianalyysien tekijöitä seuraa niin useimmiten suomalaiset on kesää tai syksyä. Vielä pehmeitä sellaisia, jos katsotaan 12 jaottelun mukaan. Kiinnostaisi jossain vaiheessa mennä analyysiin uudestaan. Ehkä sitä ennen kasvatan oman värin tukkaan niin näkisi sen aidon oman värityksen. Kun nyt tuntuu, että iho olisi ehkä viileä, mutta hiuksissa aina näkyy vähän lämpöä, joka hämää. Voiko ne olla eri paria vai tekeekö tuo hiusten värjäys sen?
Platinablondithan pukeutuvat usein talven väreihin elokuvissa jne. Eli kyllä ne värit periaatteessa sopivat, mutta meikin pitää olla tosi vahva.