Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko luottaa että sairaalassa saa tarpeeksi ruokaa?

Vierailija
30.07.2020 |

Mulla tuo sektio aika on tulossa en ole ikinä ennen ollut sairaalassa yötä. Pelkään että jään nälkäiseksi jos ei voi säädellä ruoan määrää. Ja millasta se ruuan laatu ylipäätään on? Että kannattaako ottaa omia eväitä mukaan. Ennen raskautta olin 179cm ja 90kg ja nyt 37rv 179cm ja 105kg että melkein miehinen ruokahalu on.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan ruokaa tarpeeksi. Sairaalaruoka on ravintoköyhää laitosruokaa, jolla nälkä vain yltyy. Ota kunnon eväät mukaan.

Vierailija
2/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut omat eväät mukana. Paitsi silloin kun kävin yksityisellä käsileikkauksessa. Siellä palvelu toimi, passattiin joka käänteessä ja kotiin lähdin mukavan kylläisenä. Julkisella sairaalamoska on hirveetä. Kylmää, mautonta, sitä ei saa riittävästi ja ainakin minä saan siitä hirveät ilmavaivat, närästää, ummettaa ja pierettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota hyvät eväät mukaan. täällä ei ruokaa saa riittävästi kuin nuo muualta tulleet.

Vierailija
4/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehonrakentaja ja en tosiaan saanut tarpeeksi kaloreita sairaalaruoasta. laihduin kilokaupalla. Päivittäinen kaloritarpeeni on noin 4000.

Vierailija
5/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sillä sairaalaruualla ei kovin kauan pärjää. Kuten sanottua, se on laitosruokaa ja aika ravinneköyhää. Kannattaa jotain evästä ottaa tai ostaa sitten. Tämä ainakin minun kokemukseni aivan normaalipainoisena (170 cm/65 kg) naisena, kun joku sitä painoa kuitenkin miettii. 

Vierailija
6/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa voi kyllä pyytää ja saada isommat annokset, kun avaa suunsa ja pyytää hoitajilta. Minullekin merkittiin tietoihin, että saan aamupuuroa 1,3-kertaisen annoksen ja ylimääräisen leipäpalan.

Mutta ainakin minulla tuli synnytyssairaalassa ongelmaksi se, että päivällinen oli tosi aikaisin ja sen jälkeen sai vain niukan iltapalan. Kun taas energiankulutus oli imetyksen aloittamisen vuoksi normaalia suurempi, niin minulla oli öisin hurja nälkä. Silloin ihan oikeasti tarvitsin omia eväitä.

Mainittakoon, että painoin synnyttämään mennessäni 65 kg, joten en todellakaan ollut tottunit muuten syömään ylisuuria annoksia.

Vierailija
7/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muuten yllättävän hyvät ruoat. Pelkäsin kamalasti että olisi jotain kouluruoan tasoista, nirso kun olen. Sektion jälkeen saat syödä aluksi vain kevyesti, mutta kun 6h leikkauksen jälkeen pääset kävelemään, niin saat mennä itse syömään niin paljon kuin haluat.

Vierailija
8/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaruoka on tarkoin laskettu kalorimäärältään, ja koostumukseltaankin.

Ei niitä annoksia noin vaan hatusta tempaista.  Ne on suunniteltu sen mukaan, että sairaalassa ihminen ei kuluta niin paljon, kuin normaali elämässä.

Sairaalassa on myös runsaasti erikoisruokavalioilla olevai ihmisiä, kuten diabetikot, gluteiininittomat,  proteeinottomat jne, sairauksien mukaan.

Vakavaa munuaissairautta poteva ihminen ei voi syödä samaa ruokaa kuin muut jne. jne.

Yleensä odottavat ja imettevät äidit ja insuliini diabetikot saavat osaston jääkaapista välipalaa tarvittaessa.

Aivan turhaa mollata sairaalaruokaa, perussairaalaruoka on samaa ruokaa jota myös henkilökunta syö omassa ruokalassaan.

Jos ei maistu eikä riitä, voi toki tilata omat annokset ravintolasta, ulkopuolelta.

Vierailija
9/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoksia on saatavana eri kokoisia. Tilaa xl, niin on ainakin määrällisesti iso. Ruoan mausta ja laadusta voi olla montaa mieltä. Jos taas otetaan sellaisia kokeita tai tehdään toimenpiteitä, joita ennen on oltava ravinnotta, niin nälkähän siinä tietysti tulee. Varsinkin kun aikataulut eivät aina pidä.

10/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan määrästä en osaa sanoa, siis että saako sitä lisää, jos pyytää, mutta itse en erityisemmin tykkää sairaalaruoan mausta. Siinä pätee sama kuin kouluruoassa aikoinaan eli jotkut ruoat olivat hyviä, mutta suurin osa vähän mauttomia.

Vierailija
11/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä annoksia noin vaan hatusta tempaista.  Ne on suunniteltu sen mukaan, että sairaalassa ihminen ei kuluta niin paljon, kuin normaali elämässä.

Sairaalassa on myös runsaasti erikoisruokavalioilla olevai ihmisiä, kuten diabetikot, gluteiininittomat,  proteeinottomat jne, sairauksien mukaan.

Vakavaa munuaissairautta poteva ihminen ei voi syödä samaa ruokaa kuin muut jne. jne.

Yleensä odottavat ja imettevät äidit ja insuliini diabetikot saavat osaston jääkaapista välipalaa tarvittaessa.

Aivan turhaa mollata sairaalaruokaa, perussairaalaruoka on samaa ruokaa jota myös henkilökunta syö omassa ruokalassaan.

Jos ei maistu eikä riitä, voi toki tilata omat annokset ravintolasta, ulkopuolelta.

Ainakin naikkarilla sai siis mennä siihen ruokailutilaan hakemaan ruokaa ja annostella itselleen mitä halusi.

Vierailija
12/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa voi kyllä pyytää ja saada isommat annokset, kun avaa suunsa ja pyytää hoitajilta. Minullekin merkittiin tietoihin, että saan aamupuuroa 1,3-kertaisen annoksen ja ylimääräisen leipäpalan.

Mutta ainakin minulla tuli synnytyssairaalassa ongelmaksi se, että päivällinen oli tosi aikaisin ja sen jälkeen sai vain niukan iltapalan. Kun taas energiankulutus oli imetyksen aloittamisen vuoksi normaalia suurempi, niin minulla oli öisin hurja nälkä. Silloin ihan oikeasti tarvitsin omia eväitä.

Mainittakoon, että painoin synnyttämään mennessäni 65 kg, joten en todellakaan ollut tottunit muuten syömään ylisuuria annoksia.

Puol desii lisää puuroa ja leivänkannikka? Ei saakeli. Mulla oli omina eväinä voita, juustoa, keitettyjä munia, punaista maitoa, pähkinöitä. Meetvurstia en kehdannut ottaa mukaan kun se tuoksuu aika voimakkaasti.

Vierailija
13/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sairaalassa tuntee tai olettaa tuntevansa nälkää, johtuu siitä, ettei siellä ole tarjolla välipaloja.

Kotona voi napsia välipää, hedelmiä, karkkeja voileipää sun muuta, myös aterioiden välillä.

Sairaalassa on kiinteät ruokailu-ja kahviajat.

Voihan sitä omia välipaloja mukaan, pähknöitä, manteleita, rusinoita, karkkejakin ja käydä lisäksi ostamassa sairaalan kahvioista hedelmiä ja muuta.

Ja kyllä sairaala-annokiset on laskettu ja suunniteltu valkuaisten ja rasvansaannin kannalta, ei se mitään roskaruokaa ole.

Ruokalistat ovat kiertäviä ja niiden suunnitteluun käytetään aikaan.  Erikoisruokavaliot vielä erikseen.

Vierailija
14/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriahan on hyvä tuputtaa kaikille. Sairaalan välipalat on just sitä.

Vierailija
15/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle pieni kalorien väheneminen ei ole ollenkaan pahaksi. Vauvan myötä ei pelkästään kuitenkaan kovin montaa kiloa karise pois.

Vierailija
16/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sairaalassa syödään jatkuvasti. Aamulla sämpylää, kahvia, jogurttia. Parin tunnin päästä lounas jälkiruokineen, siitä vain parin tunnin päästä iltapäiväkahvi leipineen, päivällinen parin tunnin päästä ja illalla vielä iltapala. Pelkkää syömistä koko päivä.

Vierailija
17/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sairaalassa tuntee tai olettaa tuntevansa nälkää, johtuu siitä, ettei siellä ole tarjolla välipaloja.

Kotona voi napsia välipää, hedelmiä, karkkeja voileipää sun muuta, myös aterioiden välillä.

Sairaalassa on kiinteät ruokailu-ja kahviajat.

Voihan sitä omia välipaloja mukaan, pähknöitä, manteleita, rusinoita, karkkejakin ja käydä lisäksi ostamassa sairaalan kahvioista hedelmiä ja muuta.

Ja kyllä sairaala-annokiset on laskettu ja suunniteltu valkuaisten ja rasvansaannin kannalta, ei se mitään roskaruokaa ole.

Ruokalistat ovat kiertäviä ja niiden suunnitteluun käytetään aikaan.  Erikoisruokavaliot vielä erikseen.

Sairaalassa oli 5 kertaa päivässä jonkinlainen ruoka-aika, mutta yhdelläkään aterialla ei tullut kylläiseksi vaikka olis hakenut vielä välipalaa lisäksi. Johtuu siitä, että laitosruoan laatukriteerit pakottavat tarjoamaan rasva- ja proteiiniköyhää hiilihydraattiruokaa.

Vierailija
18/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jotain kättäpidempää mukaan ja uhkaile vetää huonekaveria dunkkuun jos et saa sen muonia.

Vierailija
19/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä monella osastolla on jemmassa jääkaapissa leipiä, juustoa, kinkkua, jogurttia, ym. niiltä jotka ei ole pystynyt syömään. Jos löydät jonkun kivan hoitajan, niin se voi tuoda sulle ylimääräistä joskus.

Vierailija
20/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan jatkuvaa syöntiä sairaalassa. Ei siellä äitejä pidetä miinuskaloreilla. Hyvä paikka opetella syömään oikein ja lopettaa lihominen. Eipä ole ikinä nälkä jäänyt. Kuka edes tuntee nälkää tuoreena äitinä saati sektion jälkeen. Kumma jossei kahta päivää kestä ilman mässäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä