Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini jätti laiskuuttaan menemättä tänään kesätyöpaikkaan.

Vierailija
03.07.2013 |

Olisi ollut eka päivä.

Käskenkö hänen nyt vain soittaa sinne vai mitä?

Nyt on tullut hieman toisiin ajatuksiin, kun muistutin häntä, että paljonko jäi tänäänkin rahaa saamatta ja nyt olisi valmis jatkamaan. Mutta aika varmasti ovat ottaneet jo toisen nuoren tilalle, kun aiemminkin oli muitakin hakijoita. Että nuo teinit ovat typeriä. Sitäkin vielä pähkäilee, että mitä kertoo syyksi.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihan samanlaista; oma pieni metalliverstas, jossa 18 vierasta töissä. nuoret miehet ja naiset kulkee "Omia polkujaan". tullaan töihin klo 10, ja tuskin ruokatuntiin jatketaan, ei ainakaan yli yhden päiväällä, kun jo on kiire; rannalle, autoilemaan, kavereiden luo. ja sitten ihmetellään kun ei tule palkkaa....

Vierailija
2/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jotkut nuoret tuollaista harrastavat. Pilaavat siinä, harmi vaan, helposti muidenkin nuorten maineen. Olen itse ollut väliportaan esimiehenä firmassa, jossa oli kesätöissä paljon nuoria, pari heistä alaikäistäkin. Suurin osa oli tunnollisia ja reippaita, mutta joukkoon mahtui pari sellaistakin tapausta, että töihin tultiin vähän milloin huvitti ja pari päivää ennen työpäivää saatettiin ilmoittaa, että tuona päivänä ei sitten tule, kun on jotkut festarit, vaikka olin selvästi ohjeistanut, että mielellään viikkoja etukäteen kerrotaan, jos on menoa. Näiden kullannuppujen takia jouduin tekemään jonkin verran 9-12 -tuntisia päiviä. No, ehkä hekin vielä kypsyvät kasvaessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on parempi valvoa vielä teini-ikäistäkin, ettei käy niinkuin tuttavan tyttärelle, jonka ensimmäinen ammattikouluvuosi meni harakoille, kun kävi koulussa satunnaisesti, jos kävi. Oli kuulemma vaikea nousta aamuisin.

En kuitenkaan ymmärrä, miksi pojan herättäminen on niin vaikeaa, tuskin on yhtäkkiä sellaiseksi muuttunut. Meillä puhelinherätys on toiminut, jos en ole ollut kotona lasteni heräämisaikaan. Itse tosin kuulunkin siihen äitityyppiin, että lapseni ovat lapsiani aina, eikä kiinnostukseni heidän pärjäämiseensä lopu 18-vuotispäivänä. En kuitenkaan harrasta "ylipaapomista".

Vierailija
4/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:30"]

Tämä työpaikka oli hänelle "viimeinen vaihtoehto". Tai itse asissa pakotimme hänet ottamaan sen vastaan. 

t.ap

[/quote]

Ja työnantaja kiittää noin mahtavia vanhempia! Pakotitte lapsen ottamaan työn, jota se ei halunnut. Mutta ette sitten kuitenkaan vaivaudu pakottamaan sitä ilmestymään paikalle. Onhan se nyt selvä, ettei teini saa aikaiseksi lähteä työpaikalle, kun ei kerran sitten halua.

Kerro nyt edes, että mikä se sellainen viimeinen vaihtoehto on, minkä vuoksi työnantaja piti sekoittaa teidän perheen sähellyksiin.

[/quote]

Teini pakotettiin töihin, periaatteena se, että täysi-ikäisenä täällä asuessa ei vain makoilla. "Viimeinen vaihtoehto", sillä haluamiinsa ei päässyt.

t.ap

[/quote]

Ne muut työnantajat taisi haistaa, että tätä nuorta ei kannata ottaa töihin. Hyvä niille.

Kun teillä nyt kerran on periaate, että täysi-ikäiset eivät vain makoile, niin periaatteen mukaisesti määräätte työttömälle lapsellenne päivittäiset työt kotona, jotka pitää tehdä. Pääsette itse helpolla ja koti kiiltää. Valmis ruoka odottaa töistä tullessa.

Vierailija
5/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 16:19"]

Tämä teini ei vissiin opiskele?

[/quote]

Ap tässä hei.

Teini sai keväällä ylioppilaslakin ja nyt suuntaa toiseen kouluun syksyllä. Sairastanut masennusta, mutta tosiaan suoritti kunnialla kirjoitukset. 

Ei ole kuulemma uskaltanut vieläkään soittaa työnantajlle. Nyt jo jatkon suhteen tietenkin myöhäistä.

t.ap

Vierailija
6/92 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt sitten kesä ilman ylimääräistä rahaa ja teidän vanhempien "armoilla" (eli jos johonkin lisärahoitusta kaipaa, sen eteen joutuu tekemään ekstrahommia, jotka te määrittelette). Samalla useampi keskustelukerta siitä, miten elämässä ei voi vain jättäytyä sivuun ja odottaa asioiden ratkeavan itsestään. Mikäli laiskuuden takana on masennus, tulee nuoren ymmärtää että tällainen ongelma pitää nostaa esiin ja hakea apua, jos ei yksin niin yhdessä teidän kanssanne. Jos kyse on saamattomuudesta ja laiskuudesta (johon vaikea vuosi on voinut vaikuttaa), niin sitten on kärsittävä seuraukset. Kyllä se teidän lapsukaisenne elämään oppii, kun annatte hyviä paikkoja katsoa miten käy jos ei pidä itsestään tai velvollisuuksistaan huolta.

Vierailija
7/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset vanhemmat kasvattavat noin typerän lapsen?? vanhemmistaanhan teinitkin mallin ottavat....

Vierailija
8/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinisi on sitten varmaan mieluusti koko kesän ilman rahaa. Minä en antaisi pennin jeniä moiselle pökäleelle! Miten voi olla noin TYHMÄ?

Vierailija
9/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan sama, mitä nyt enää sanot. Toivo, että oppii tästä ensi kesäksi...

Vierailija
10/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske soittaa. Jos vielä pääsee sinne töihin, niin jospa tulisi järkiinsä ja olisi intoa tehdä sitä työtä. Jos ei pääse, niin sitten kärsikööt typeryydestään. Jospa tämä oli sitten opetus hänelle, että työstä ei noin vain olla poissa silloin kun itseä sattuu huvittamaan.

Vierailija
11/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä perhe. Turha sinne enää soitta on. Ei kukaan tuollaista lötköä töiuhin ota. Toivottavasti menetätte kaikki työnne kun asenne on tuo

Vierailija
12/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen vetelä suomalaisnuori. Tuo on yksi syy siihen, miksi työnantajat eivät palkka nuoria. Työnteko ei kiinnost heitä.

Vierailija
13/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olisi ollut eka päivä ja nyt olisi valmis jatkamaan? Mitä se jatkaa, kun ei ole alkanutkaan? Itse työnantajana en ottaisi, kun tulee mieleen, että ei se muinakaan päivinä ilmesty. Eikä ilmeisesti edes ole aamulla mitään ilmoittanut.

Ja TIETYSTI laitat sen itse soittamaan ja kantamaan vastuunsa. Kuinka se muuten ikinä oppii?

Vierailija
14/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rangaistus! Ala periä vuokraa tai laadi työlista kotiin. Miehen sisko teki tuota. Että raivostutti, kun "lapsikulta" asui meillä ilmaiseksi ja sitten teki vielä oharit, kun hanin sille työpaikan.

Vierailija
15/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rangaistus! Ala periä vuokraa tai laadi työlista kotiin. Miehen sisko teki tuota. Että raivostutti, kun "lapsikulta" asui meillä ilmaiseksi ja sitten teki vielä oharit, kun hanin sille työpaikan.

Vierailija
16/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Oliko itse kuitenkin hankkinut paikan? Älkää nyt vaan antako mitään kesärahaa.

Vierailija
19/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:23"]

millaiset vanhemmat kasvattavat noin typerän lapsen?? vanhemmistaanhan teinitkin mallin ottavat....

[/quote]

Niin että eihän "hyvien perheiden lapset..."  ei se nyt ihan noin mene.

Anyway, mukula olkoon sitten ilman rahaa, kyllä se siitä sitten oppii.

Vierailija
20/92 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:23"]

[/quote]

Tämä työpaikka oli hänelle "viimeinen vaihtoehto". Tai itse asissa pakotimme hänet ottamaan sen vastaan. 

Meidän vanhempien on hankala valvoa lähteekö aamulla, kun joudumme itse menemään jo aikaisemmin töihin.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä