Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakkomielle tuo matkustelu on tällaisena aikana?

Vierailija
30.07.2020 |

Eikö sitä yhden vuoden jaksa olla ihan kotimaassa? Reissaaminen tuntuu sitten paljon kivemmalta, kun on pidätellyt vuoden puolitoista, saatu rokotteet ja homma balanssiin. Mutta ei. Nyt mennään ulkomaille ja haetaan tautia minkä ehditään. Jotenkin vaikea käsittää. Itse tykkään myös reissaamisesta, mutta kun tämä sonta alkoi, tiesin että nyt tuli vuoden parin tauko siihen hommaan. Että odotellaan rauhassa, kunnes asiat on taas reilassa. Kaikille tämä ei kuitenkaan sovi.

Kommentit (365)

Vierailija
141/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..

Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.

Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...

Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.

Vierailija
142/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen on ihan liian halpaa saasteisiin nähden. Miksi lentokoneen CO2 kiloa verotetaan paljon vähemmän kuin auton CO2 kiloa? Luuleeko vihervasemmisto että lentokoneen CO2 ei aiheuta ilmastonmuutosta? Heti vähintään 15% CO2 vero lentojen hintoihin niin alkaa turha hupisaastuttaminen vähentyä.

Luuletko, että 15% lisähinnalla olisi mitään merkitystä heille, jotka paljon matkustavat? 200€ lippu maksaisikin 230€, ei mitään merkitystä. Hinnat pitäisi tuplata jos jotain vähennystä haluaisi lentomatkustukseen, ja rehellisesti sanoen tuokaan ei vaikuttaisi meidän matkustamiseen millään tavoin.

Kyllä tuo köyhimmat hupimatkustajat karsii pois, vai luuletko että heille mystisesti ilmestyy enemmän rahaa? Parempituloisetkin harkitsevat kahdesti kaukomatkoille lähtemistä koska 15% tekee niiden lentojen hintaan jo isomman eron.

No liittyen esimerkkiini niin jos loma on 30€ lisämaksusta kiinni, ei ehkä kannattaisi lähteä koko reissuun. Ja kaukomatkat... 1000€ lento maksaisi 1150€... ei mitään vaikutusta meille. Me ei vaan tehdä kaukolentoja, ei tykätä istua koneessa pitkään.

Entäs kun se menopaluu olisi 3000 e per nenä ? 4000 e. 10000. Kyllä se kipuraja teillekin löytyy. Ennen halpalentoyhtiöitä lentäminen oli moninverroin kalleempaa.

Muistan ajan ennen halpalentoyhtiöitä. Yläasteella ja lukiossa luokkalaiseni pitivät meidän perhettä rikkaana kun lensimme LÄHES joka vuosi jonnekin Eurooppaan. Ja olimme melko keskiluokkaiselta alueelta pk-seudulla. Moni tuttu ei ollut lentänyt mihinkään alle 20-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä ihmisiä jotka menevät viikoksi tai kahdeksi makaamaan johonkin etelän aurinkorannalle, täällä kotimaassakin olisi niin paljon nähtävää ilman mitään lentokenttä rulianssia.

Viime vuonna oltiin yhtenä päivänä rannalla ulkomailla, tänä vuonna oltu kahtena päivänä. Matkustamme useita kertoja vuodessa, ollaan käyty noin 50 maassa. Ulkomailla on paljon muutakin nähtävää kuin rannat.

Eikä siellä rannallakaan silmät auki olla, vaan maataan pyyhkeellä silmät kiinni.

Vierailija
144/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun se menopaluu olisi 3000 e per nenä ? 4000 e. 10000. Kyllä se kipuraja teillekin löytyy. Ennen halpalentoyhtiöitä lentäminen oli moninverroin kalleempaa.

Varmasti löytyy, mutta lentojen hinnat eivät koskaan tule olemaan enää tuollaisia, jollet sitten lennä busineksessa tai ykkösessä.

Kyllä tämä tulee muuttumaan. Tähän saakka lentoyhtiöillä on ollut kova kilpailu elintilasta ja asiakkaista. Korona aika tehokkaasti ajaa nyt heikoimmat yhtiöt konkurssiin. Kun palvelun tarjoajia on vähemmän hinnat pystytään hilaamaan ylemmäs.

Vierailija
145/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää koulutus/työ/ikä/poliittinen suuntaus eli arvot ym. perusasioita ihmisistä, jotka koronaa pelkäävät, ja yhä edelleen, vaikka kaikki statistiikka ja data on käytettävissä, jaksavat syystä tai toisesta eristäytyä ja pitää meteliä aiheesta, ja jättävät täysin huomiotta, mitä se eristäytyminen Suomen ja maailman taloudelle ja tätä kautta ihmisten hyvinvoinnille tarkoittaa. Itse pidän tuollaista käytöstä uskomattoman itsekkäänä, osoittaa suurta typeryyttä.

Omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään koronapsykoosiin vajonnutta henkilöä vaan olemme eläneet normaalia elämää koko kevään ja kesän. Ja siksi olen jotunut seuraamaan hysteeristen elämää pelkästään ruudun välityksellä.

Jenkeissä tästä onkin hyvää osviittaa mitä käy kun ei jakseta enää välittää. Ite presidentti totesi yhdessä haastattelussa ajattelevansa taudin menevän lopulta ohi. Katsotaan milloin tauti menee pahanunen tavoin ohitse, vai meneekö ollenkaan...

Vierailija
146/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen on ihan liian halpaa saasteisiin nähden. Miksi lentokoneen CO2 kiloa verotetaan paljon vähemmän kuin auton CO2 kiloa? Luuleeko vihervasemmisto että lentokoneen CO2 ei aiheuta ilmastonmuutosta? Heti vähintään 15% CO2 vero lentojen hintoihin niin alkaa turha hupisaastuttaminen vähentyä.

Luuletko, että 15% lisähinnalla olisi mitään merkitystä heille, jotka paljon matkustavat? 200€ lippu maksaisikin 230€, ei mitään merkitystä. Hinnat pitäisi tuplata jos jotain vähennystä haluaisi lentomatkustukseen, ja rehellisesti sanoen tuokaan ei vaikuttaisi meidän matkustamiseen millään tavoin.

Miksi autoilun verotusta sitten korotetaan jos sillä ei mitäään merkitystä? Tietenkin on merkitystä.

Nuoret nähtävästi eivät olekaan niin vihreitä. Taitavat vain matkustella ja saastuttaa. Kenenkään ei tarvitse matkustaa mihinkään korona-aikaan.

Miten määrittelet nuoren? Minun havaintojeni mukaan lentokentillä näkyy runsaasti keski-ikäisiä ja vanhoja ihmisiä. Varsinkin valmismatkoilla matkaajien keski-ikä on huomattavan korkea.

Vierailija
147/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..

Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.

Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...

Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.

Että ihan hupimatka piti tehdä...

Vierailija
148/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla hyvin naiivi tai vapaamielinen ihminen, joka kuvittelee olevansa parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
149/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää koulutus/työ/ikä/poliittinen suuntaus eli arvot ym. perusasioita ihmisistä, jotka koronaa pelkäävät, ja yhä edelleen, vaikka kaikki statistiikka ja data on käytettävissä, jaksavat syystä tai toisesta eristäytyä ja pitää meteliä aiheesta, ja jättävät täysin huomiotta, mitä se eristäytyminen Suomen ja maailman taloudelle ja tätä kautta ihmisten hyvinvoinnille tarkoittaa. Itse pidän tuollaista käytöstä uskomattoman itsekkäänä, osoittaa suurta typeryyttä.

Omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään koronapsykoosiin vajonnutta henkilöä vaan olemme eläneet normaalia elämää koko kevään ja kesän. Ja siksi olen jotunut seuraamaan hysteeristen elämää pelkästään ruudun välityksellä.

Olen ollut koko ajan töissä. Mutta sen verran on ollut pakko "leikkiä hysteerikkoa" muiden ihmisten vuoksi, että olen käyttänyt koko ajan hanskoja ja pessyt käsiä joka tauolla moneen kertaan. Olen todellakin pitänyt Suomen taloutta pystyssä, vaikka olen duunari. Olen myös ostanut ylimääräisiä palveluita ihan tarkoituksella nyt, kun omat tuloni eivät ole tippuneet. Mutta vain talon ulkopuolelle.

Olen ollut iloinen siitä, etten ole saanut muitakaan tartuntatauteja, kun joku muutama muukin on kunnioittanut hygienia-suosituksia.

Vierailija
150/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso USAn tilannetta ja mitä laajalti levinnyt korona tekee taloudelle kun ihmisiä alkaa kuolla kuin kärpäsiä, ruumis huoneet täyttyvät ja pakko yrittää pysäyttää. Katso Bergamoa Italiassa niin näet mitä terveydenhuollolle käy jos koronaepidemiaa ei saada hillittyä ajoissa.

Vierailija
151/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä tästä onkin hyvää osviittaa mitä käy kun ei jakseta enää välittää. Ite presidentti totesi yhdessä haastattelussa ajattelevansa taudin menevän lopulta ohi. Katsotaan milloin tauti menee pahanunen tavoin ohitse, vai meneekö ollenkaan...

Yhdysvaltojen nykyiseltä presidentiltä on turha odottaa ajatuksia, jotka ottaisivat koko yhteisön huomioon. Häntä kiinnostaa ainoastaan yksi asia: oma itse. Omaa etua saadakseen hän vääristelee faktoja ja valehtelee.

Jos Trumpin omaisuus pohjautuisi lääketeollisuudelle, hän olisi ensimmäisenä suosittelemassa erilaisia virukselta suojaavia troppeja sekä kalliita erityishengitysmaskeja. Ja puuhaisi myös ahkerasti saadakseen oman lääkeyrityksensä kehittämään ensimmäisenä korovarokotteen.

Vierailija
152/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella vihainen niille Italian & Itävallan matkaajille, joiden oli pakko päästä lomalle, vaikka kaikki älylliset tiesi jo siinä vaiheessa, ettei kannattaisi. Päälle vielä se, etteivät nämä itsekkäät pösilöt pitäneet karanteenia.

Ihanaa, kun meidän maassamme on ainakin yksi sinun kaltainen ihminen, joka ei ole itsekäs pösilö ja joka kykeni ymmärtämään pandemiauhan jo siinä vaiheessa, kun kukaan muu ei vielä tiennyt.

Sinun kannattaisi tarjota arvokasta ennaltanäkemisen kykyäsi valtion tulevaisuudentutkimuksen joukoille. Tällä hetkellä tarvittaisiin kipeästi kykyäsi kertoa meille itsekkäille pösilöille, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä syksyllä.

Kannattaako mennä taidenäyttelyyn? Voiko mennä teatteriin? Entäpä automarketit, kannattaako niissä asioida?

Samalla voisit tarkentaa meille itsekkäille pösilöille, missäpäin maata voi liikkua ja missä ei. Iskeekö virus seuraavan kerran Tuurissa (mitä me itsekkäät pösilöt emme tajua) vai lähteekö se leviämään Redissä?

Shopata voi myös netissä. Taidemuseoilla on virtuaalinäyttelyitä netissä, etenkin ulkomaalaisilla. Teatteriin en menisi, osta joku netflix tai muu. Avarilla paikoilla, esim. mustikkametsässä voit liikkua juuri nyt.

Muita kysymyksiä?

Vierailija
153/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koko ajan töissä. Mutta sen verran on ollut pakko "leikkiä hysteerikkoa" muiden ihmisten vuoksi, että olen käyttänyt koko ajan hanskoja ja pessyt käsiä joka tauolla moneen kertaan. Olen todellakin pitänyt Suomen taloutta pystyssä, vaikka olen duunari. Olen myös ostanut ylimääräisiä palveluita ihan tarkoituksella nyt, kun omat tuloni eivät ole tippuneet. Mutta vain talon ulkopuolelle.

Olen ollut iloinen siitä, etten ole saanut muitakaan tartuntatauteja, kun joku muutama muukin on kunnioittanut hygienia-suosituksia.

Kuin myös. Fiverrin kautta oon ostanut hyviä arvosteluita saaneiden freelancereiden kipaleita, tukenut Suomessa paikallista siivousyrittäjää sillä aikaa kun itse olen ollut muualla. Tietenkin kaupassa tulee katsottua kotimaisia tuotteita.. En niinkään ole lähtenyt hyväntekeväisyys linjalle kuten moni kaverini vaan suosin yrittäjiä ja haluan auttaa heitä pahimman yli jos vain suinkin tuloiltani pystyn.

Vierailija
154/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä ihmisiä jotka menevät viikoksi tai kahdeksi makaamaan johonkin etelän aurinkorannalle, täällä kotimaassakin olisi niin paljon nähtävää ilman mitään lentokenttä rulianssia.

Sinä et sitten ymmärrä enkä minäkään ymmärrä mitä erityistä nähtävää Suomessa on ja kaikki on niin hiton kallista vielä. Jos ihmiset nauttii niistä palmuista, kirkkaista vesistä, lämmöstä, eksotiikasta ym., niin antaa nauttia. Minä en nauti mistään perähikiän kivikirkosta. Nyt ei tietenkään pidä matkustella ulkomaille enkä oikein kotimaan matkailuakaan katso hyvällä, että ihmiset pyörii siellä täällä välittämättä turvaväleistä ja joku nuhanenä pärskii jossain...

Tässähän se koko asia on hyvin kiteytettynä. On kyse sitten matkustamisesta pandemia-aikaan, eläinten huvitappamisesta ja lihansyönnistä, köyhien ihmisten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, puolison pettämisestä, autolla hurjastelusta jne jne jne, niin itsekeskeisten ihmisten päähän ei mahdu mitään muuta kuin että kunhan MINÄ nyt tässä NAUTIN, niin sillä ei ole MITÄÄN VÄLIÄ miten paljon vahinkoa sillä aiheutan muille. Minä ja minun nautintoni on koko universumin keskipiste ja seurauksista viis, minähän en ota mitään vastuuta mistään ettei vaan MINUN NAUTINTONI yhtään vähene.

Puistattavaa.

Vierailija
155/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso USAn tilannetta ja mitä laajalti levinnyt korona tekee taloudelle kun ihmisiä alkaa kuolla kuin kärpäsiä, ruumis huoneet täyttyvät ja pakko yrittää pysäyttää. Katso Bergamoa Italiassa niin näet mitä terveydenhuollolle käy jos koronaepidemiaa ei saada hillittyä ajoissa.

Kokonaiskuolleisuus ei käytännössä ole maailmassa noussut vuonna 2020, vaikka ilmeisen moni luulee, että ”ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä”.

Heikkokuntoiset, ihmiset jotka eivät pidä huolta terveydestään, ovat heikommassa asemassa tällaisessa tilanteessa eli Jenkeissä mustat ja Euroopassa espanjalaiset, italialaiset ym., jotka polttavat ketjussa tupakkaa ja juovat alkoholia.

Ei kai maailman taloutta ja JOKAISEN ihmisen hyvinvointia kannata tämän takia tuhota?

Vierailija
156/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella vihainen niille Italian & Itävallan matkaajille, joiden oli pakko päästä lomalle, vaikka kaikki älylliset tiesi jo siinä vaiheessa, ettei kannattaisi. Päälle vielä se, etteivät nämä itsekkäät pösilöt pitäneet karanteenia.

Ihanaa, kun meidän maassamme on ainakin yksi sinun kaltainen ihminen, joka ei ole itsekäs pösilö ja joka kykeni ymmärtämään pandemiauhan jo siinä vaiheessa, kun kukaan muu ei vielä tiennyt.

Sinun kannattaisi tarjota arvokasta ennaltanäkemisen kykyäsi valtion tulevaisuudentutkimuksen joukoille. Tällä hetkellä tarvittaisiin kipeästi kykyäsi kertoa meille itsekkäille pösilöille, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä syksyllä.

Kannattaako mennä taidenäyttelyyn? Voiko mennä teatteriin? Entäpä automarketit, kannattaako niissä asioida?

Samalla voisit tarkentaa meille itsekkäille pösilöille, missäpäin maata voi liikkua ja missä ei. Iskeekö virus seuraavan kerran Tuurissa (mitä me itsekkäät pösilöt emme tajua) vai lähteekö se leviämään Redissä?

Ohis. Mikäli omaa pienintäkään ajattelukykyä ymmärtää ,että tartunnat lähtee leviämään uudelleen paikoista, joissa on eniten kontakteja ulkomaailmaan. Eli löytyy lentokenttä ja/tai matkustajasatama. Paikat mitkä vetää ihmisiä eripuolilta Suomea ovat se seuraava riskitekijä . Varsinkin jos siellä tungeksitaan ahtaasti. Mikä pikimmin tulee maskipakko julkisilla pIkoilla sen parempi.

Vierailija
157/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.

Tai Saimaa ja saaristo. Kukin käy toki missä tykkää.

Vierailija
158/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiskuolleisuus ei käytännössä ole maailmassa noussut vuonna 2020, vaikka ilmeisen moni luulee, että ”ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä”.

Heikkokuntoiset, ihmiset jotka eivät pidä huolta terveydestään, ovat heikommassa asemassa tällaisessa tilanteessa eli Jenkeissä mustat ja Euroopassa espanjalaiset, italialaiset ym., jotka polttavat ketjussa tupakkaa ja juovat alkoholia.

Ei kai maailman taloutta ja JOKAISEN ihmisen hyvinvointia kannata tämän takia tuhota?

Siellä on jo nyt jäänyt ihmisiä työttömäksi ja arviolta 10% saa häädön asunnoistaan. Korona kaataa hyväkuntoisiakin ihmisiä siitäkin löytyy uutisissa todisteita. Tietenkin jokainen maa tekee kuten parhaaksi näkee, mutten jostain syystä ole kovinkaan vakuuttunut.

Vierailija
159/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan matkailu tällä hetkellä vaarallisempaa kuin ulkomaan. Kaikki kotimaan kohteet ihan tukossa lähtien hotellien aamupalaruuhkista.

Juuri tulin Lappeenrannasta, joka on mukava kesäkaupunki. Lähdimme sinne koko perheen voimin ex tempore. Lähtöaamuna varasimme hotellin. Hotellihuoneita oli tarjolla runsaasti, joten ei todellakaan ole koko Suomi nyt liikkeellä kotimaassa ja tunkemassa yhtä aikaa aamiaiselle.

Kaupungillakin oli hyvin väljää, ei siellä mitään normaalia kesäkuhinaa ollut.

Puhuisit kokemuksistasi etkä luuloistasi.

Vierailija
160/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.

Tai Saimaa ja saaristo. Kukin käy toki missä tykkää.

Aivan, ja kansallispuistot.

Kaikkia ei innosta huonolaatuisen ja tarpeettoman tavaran ostaminen halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä