Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakkomielle tuo matkustelu on tällaisena aikana?

Vierailija
30.07.2020 |

Eikö sitä yhden vuoden jaksa olla ihan kotimaassa? Reissaaminen tuntuu sitten paljon kivemmalta, kun on pidätellyt vuoden puolitoista, saatu rokotteet ja homma balanssiin. Mutta ei. Nyt mennään ulkomaille ja haetaan tautia minkä ehditään. Jotenkin vaikea käsittää. Itse tykkään myös reissaamisesta, mutta kun tämä sonta alkoi, tiesin että nyt tuli vuoden parin tauko siihen hommaan. Että odotellaan rauhassa, kunnes asiat on taas reilassa. Kaikille tämä ei kuitenkaan sovi.

Kommentit (365)

Vierailija
41/365 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ymmärrä minäkään. Mutta pitää muistaa, että on myös olemassa ihmisiä, jotka eivät joka vuosi matkustele ja jos on säästetty pidemmän aikaa rahaa, että päästään reissuun juuri tänä kesänä, kyllähän se varmasti harmittaa. Meillä esimerkiksi säästettiin pitkään elämämme ensimmäiseen etelänmatkaan ja olimme viime vuonna Kroatiassa. Olen kyllä ollut todella onnellinen siitä, että suunnittelimme reissun viime kesään eikä siirretty tälle vuodelle. 

Olen käynyt viimeksi ulkomailla vuonna 1995. Oli päätetty, että lähdetään tänä vuonna sen kunniaksi, että täytän pyöreitä. Juuri olin vertailemassa hotelleja, kun koronauutiset tulivat. Kyllä tietysti harmittaa vietävästi, mutta on itsestään selvää, että nyt ei vuoteen, pariin lähdetä minnekään. Päätettiin jättää kotimaankin matkailu tältä kesältä väliin.

Vierailija
42/365 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkunlainen sairaus se tuokin on.

Tullaan reissusta, aletaan suunnittelemaan seuraavaa, että jaksaa.

Riippuvuus siinä kuin mikä tahansa muukin.

Aika surullista että ihmiset eivät viihdy kotonaan vaan koko ajan hinkuvat pois.

11kk vuodessa viihdyn kotona. Yhden kuukauden voisin viihtyä muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/365 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuinta on, että nämä humppuukimatkaajat on just niitä jotka eniten selittää kuinka koronan kanssa vaan pitää oppia elämään ja silti itse eivät sopeudu siihen ettei entistä normaalia enää ole vaan ulis#vat menneen elämäntavan perään..

Mä ajattelen tämän asian niin, että sallittuja asioita voi tehdä, kiellettyjä ei. Ei ennen pandemiaakaan menty tiirikan kanssa ravintolan ovesta sisään, kun ravintola oli suljettu. Tai muista en tiedä, mutta en mä ainakaan mennyt. Jos ravintola on auki, sinne voi mennä. Samoin jos risteilylle tai ulkomaille meno ei ole kiellettyä, on ihan mun oma valintani, menenkö vai en. Jos ravintolassa keittiö on mennyt jo kiinni tai ruokalistalla ei olekaan enää mun lempiruokaani, toki saan olla asiasta harmissani, mutta ei sille voi mitään. Aivan samalla tavalla saa olla harmissaan, jos suunniteltu lomareissu peruuntuu sen vuoksi, ettei koronan vuoksi ole lentoja tai kohdemaa ei ota vastaan.  Menee sitten, kun se on taas sallittua. 

Koronan kanssa pitää oppia elämään, mutta jokainen päättää itse, millaista elämää koronan kanssa elää. Haluaako elää kuten minä, joka en ole yli neljään kuukauteen matkustanut julkisilla ja kävin ensimmäisen kerran kaupassakin vasta viime viikonloppuna. Mulle tämä on koronan kanssa elämistä, mutta jollekin toiselle hänen elämänsä koronan kanssa on erilaista kuin mun elämäni. Ja nyt mun koronan kanssa elämiseeni kuuluu, että läden hakemaan paikallisesta ravintolasta noutoruokaa. Vielä ennen juhannusta ei olisi kuulunut 

Vierailija
44/365 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaminen kannattaa kirjoitti:

Tuntuuko seksikin paremmalta, jos pidättäytyy puolitoista vuotta? Tai syöminen, jos on puolitosta päivää syömättä? Entä hengittäminen, jos on puolitoista minuuttia hengittämättä?

No mitäs veikkaat? Kokeile.

Tässähän se ongelman ydin taitaa olla. Kaikki kulttuurit korostavat kieltäymysten merkitystä hyvässä elämässä, ja varoittavat hedonismin johtavan onnettomuuteen. Paitsi meidän vauvakulttuurimme, joka vihaa kaikkea rajoittamista, etenkin itsen kohdalla. Tai siis tunnustammehan me kieltäymysten tien, mutta lähinnä kunnian takia silloinkin.

Ja nyt sitten kaikkein lapsellisimmat, typerimmät, lyhytjänteisimmät itsekeskeiset pikku porsaat ovat mielestään koko maailman kuninkaita, ja kaiken pitää taipua heidän himojensa edessä. Myös sen maailman, tietenkin tottakai. Maapallo on se isoin helmi, joka sioille on heitetty. Eivätkä he osaa nähdä siinä mitään ongelmaa.

Samaan aikaan haukkuvat muita rajoittuneiksi ja tyhmiksi. O tempora, o mores. Saatana.

Vierailija
45/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä kotona on niin kamalaa, että sieltä pitää koko ajan päästä pois? Ylipäätään korona saatiin Suomeen ja levitettyä kattavasti hiihtolomalla matkustelevien toimesta. Eikä lepsuilu lentokentällä ja karanteenin suhteen auttanut.

Mua ottaa aivoon tällätavoin ajattelevat ihmiset!

Ei kotona ei ole kamalaa, eikä täältä koko ajan tarvi päästä pois!

Nyhjäätkö sinä kaikki lomasi kotona? Et koskaan käy missään?

Vierailija
46/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme aina lomat ulkomailla.

Korona iski kumpaankin, mies työtön, minä lomautettu.

Nyt ollaan kotona, käydään ruokajaossa, myydään kaikkea irtaimistoa ilmaiskirppiksellä ja toivotaan saadaan pakolliset maksettua. Laina laitettu lyhennysvapaalle.

Asumistukeakaan ei saada.

Olemme käyttäneet museokorttia ahkerasti, siinä lomamatkamme.

Vierailija
47/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.

Vierailija
48/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Yleensä reissukärpänen puree nuorempia mutta tunnen useamman 70+ vuotiaan esim jotka ottivat ensin karanteenin tosissaan (esim. ei käyneet missään, edes kaupassa), mutta heti kun rajat aukesi oli varaamassa Riian risteilya...

Vierailija
49/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin auringosta, valosta ja lämmöstä, mikä Suomessa on harvinaista herkkua pääsääntöisesti. Lisäksi suomalainen kulttuuri, luonne ja ihmiset olemuksiltaan on aika... no en sano mitään. Kyllä, muutan heti pois kun se on mahdollista.

Vierailija
50/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Chafak kertoi lehdessä lentäneensä vuoden aikana 80 kertaa.

Ei tuossa ole enää kysymys mistään lomailusta, vaan täydestä riippuvuudesta.

Lentäminen on osa nykyistä poliittista korrektiutta. Et ole hyvä ihminen, jos et käy koko ajan ulkomailla.

Ideologista toimintaa.

Vierailija
51/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama pakkomielle kuin ennen koronaakin. Porukat nyt vain kaipaavat esim. kreetan ihanille hiekkarannoille. Turha ap:n tuota nyt on ihmetellä.

Vierailija
52/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama pakkomielle kuin ennen koronaakin. Porukat nyt vain kaipaavat esim. kreetan ihanille hiekkarannoille. Turha ap:n tuota nyt on ihmetellä.

Porukat? Onko tämä joku lauma aivottomia lampaita?

Vierailija
53/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppiset setämiehet suitsuttavat reissaamista Facebookeissaan; ollaan jatkuvasti lentokentällä - menossa tai tulossa, ja tästä ollaan jumalattoman ylpeitä. ”Maailma on meidän!” Eli 60-lukulaisten narsistisetämiesten, muista viis!

Vierailija
54/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä kuolema korjaa vuoden sisällä, niin mieluummin olen reissannut sillonkin enkä nyhjännyt kotona

Niin, niin. Ajattelevatko perheenjäsenesi ja muut ihmiset joita voit tartuttaa, samoin. Uskotko kaikkien olevan sitä mieltä että on ihan ok saada sinulta tappava tai vammauttava tauti? Aiotko unohtaa aktiivisesti näiden läheistesi olemassaolon sitten kun tartuttamasi tauti on tehnyt tehtävänsä?

Vierailija
55/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viisikymppiset setämiehet suitsuttavat reissaamista Facebookeissaan; ollaan jatkuvasti lentokentällä - menossa tai tulossa, ja tästä ollaan jumalattoman ylpeitä. ”Maailma on meidän!” Eli 60-lukulaisten narsistisetämiesten, muista viis!

Katsos kun yli 50-vuotiaana on asuntolainat maksettu, kersat lähteneet omilleen ja managerin hommissa tienaa ok. Silloin on rahaa reissata ja tehdä sitä mitä haluaa vaimon kanssa. Sry jos tämä ottaa päähän. Ja älä pelkää, ei kiinnosta pätkääkään tekokynsillä ja ripsillä varustetut some-dorkat, joilla wanna be Kardassian pylly ja siideri masu. ootte naurettavia.

Vierailija
56/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä kuolema korjaa vuoden sisällä, niin mieluummin olen reissannut sillonkin enkä nyhjännyt kotona

Niin, niin. Ajattelevatko perheenjäsenesi ja muut ihmiset joita voit tartuttaa, samoin. Uskotko kaikkien olevan sitä mieltä että on ihan ok saada sinulta tappava tai vammauttava tauti? Aiotko unohtaa aktiivisesti näiden läheistesi olemassaolon sitten kun tartuttamasi tauti on tehnyt tehtävänsä?

Luuletko että tuollainen tyyppi ajattelee yhtään mitään muuta kuin itseään? ”Kun minä kuolen...” ”Haluan kokea...” Minäminäminäminä ja mun perse!

Vierailija
57/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmeellistä, miten monella tavalla matkustushullu onnistuu sanomaan "mutku MÄ haluu-uu-uun", ja miten tehokkaasti hän onnistuu olemaan näkemättä itsekkyydessään mitään ongelmaa. 

Vähän toivon, että näitä jäisi ulkomaille jumiin rajojen taas alkaessa napsua kiinni. Harmi vaan, että paikallisiltakin alkaa siinä vaiheessa olla aloha vähissä kun muistavat että turistit ovat taudin suurlähettiläitä.

Vierailija
58/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevatko perheenjäsenesi ja muut ihmiset joita voit tartuttaa, samoin?  - Perheenjäsenet ja ystävät KYLLÄ

Uskotko kaikkien olevan sitä mieltä että on ihan ok saada sinulta tappava tai vammauttava tauti? - EI, mutta ei kiinnosta ollenkaan

Aiotko unohtaa aktiivisesti näiden läheistesi olemassaolon sitten kun tartuttamasi tauti on tehnyt tehtävänsä? - ketään ei unohdeta, riskit on yhdessä tiedostettu ja niiden kanssa eletään

ONKO SE NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, ETTÄ ON PERHEITÄ JA KAVERISUHTEITA, JOTKA YMMÄRTÄVÄT TAUDIN RISKIT JA OVAT VALMIITA KANTAMAAN SEN MAHDOLLISET SEURAUKSET TOISILLEEN.

Vierailija
59/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua hysteerikkoja :DD

Mua ei palaakaan kiinnosta teidän paheksunnat ja ihmettelyt. Olen matkustellut ulkomaille jo tänä kesänä ja aion matkustaa vielä toisenkin kerran kuukauden sisään. Jouluksi lähden Thaimaahan. Sori, mut mä en aio elää elämääni vapaaehtoisessa vankeudessa. Korona on tullut jäädäkseen ja jos se mut ottaa ja tappaa, niin olenpahan elänyt mieleistäni elämää siihen asti. 

Vierailija
60/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä ihmisiä jotka menevät viikoksi tai kahdeksi makaamaan johonkin etelän aurinkorannalle, täällä kotimaassakin olisi niin paljon nähtävää ilman mitään lentokenttä rulianssia.

Jos haluaa viettää lomansa uiden kirkkaassa lämpimässä meressä, sekä syödä kohtuuhintaista tuoretta merenelävää myöhään yön lempeässä pimeydessä lämpimän merituulen hyväillessä, on pakko kestää ne lentokenttäruljanssit (ja nekin on ihan siedettäviä kun hommaa priority passin ja menee suoraan loungeen odottelemaan) . Tänä kesäsä matkustettiin suomessa, eikä enään tarvitse. Ollaan kotona jos ei ulkomaille päästä. Meiltä peruuntui Pariisi ja Tokio, onhan niissä nyt enemmän nähtävää kuin Suomessa. 

missä kävitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme