Mikä pakkomielle tuo matkustelu on tällaisena aikana?
Eikö sitä yhden vuoden jaksa olla ihan kotimaassa? Reissaaminen tuntuu sitten paljon kivemmalta, kun on pidätellyt vuoden puolitoista, saatu rokotteet ja homma balanssiin. Mutta ei. Nyt mennään ulkomaille ja haetaan tautia minkä ehditään. Jotenkin vaikea käsittää. Itse tykkään myös reissaamisesta, mutta kun tämä sonta alkoi, tiesin että nyt tuli vuoden parin tauko siihen hommaan. Että odotellaan rauhassa, kunnes asiat on taas reilassa. Kaikille tämä ei kuitenkaan sovi.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Jonkunlainen sairaus se tuokin on.
Tullaan reissusta, aletaan suunnittelemaan seuraavaa, että jaksaa.
Riippuvuus siinä kuin mikä tahansa muukin.
No nyt pomppas verenpaine tappiin! Sairaus? Ootko itse ihan terve, kun toisen harrastusta kutsut sairaudeksi?
Itselle Suomi on niin nähty..ollaan kovia matkustamaan ja Suomessakin sitä paljon tehty. Koronan takia oltu mökillä paljon ja liikuttu luonnossa ja tuntuu ettei sekään anna enää mitään kun on niin arkista. Lasten suokikkikohteet on olleet ihan täynnä väkeä, hotellien henkilökunta kiukkuista ja äärirajoilla..koronan takia varmaan pidetään vielä työntekijät minimissä. Virossa olen käynyt yksin nyt kesällä, perheen kanssa en vielä ole lähdössä mihinkään..kaikki rajoitukset eri maissa, maskit koneessa tuntuu vielä haastavilta ja en uskalla lähteä jos koko sakki sairastutaan jossain kaukana. Mutta ymmärrän ihmisiä ketkä jo matkustaa..se on se jännitys, asiakaspalvelukulttuuri on ihan eri monessa maassa kun Suomessa, se asiakas on oikeasti se tärkein. Uudet kohteet viehättää, mutta toisaalta on myös suosikkeja mihin palataan. Ajattelen, että on lapsillekkin rikkaus nähdä eri kulttuureja. Kun lapset oli pieniä arvostin suuresti täyshoito lomia..sitä kun ei tarvinnut tehdä mitään itse vaan voi keskittyä vaan olemaan perheen kanssa. Mistä Suomessa saa semmoisen loman? Myös lastenhotelleissa tuo ohjelmatarjonta lapsille on huikea ja lapset saa tarvittaessa vaikka hoitajalle hetkeksi jos siltä tuntuu..mihinkään ei ole pakko osallistua jos ei halua. Tässä ne syyt miksi itse sinne haikailen😁
Vierailija kirjoitti:
Itselle Suomi on niin nähty..ollaan kovia matkustamaan ja Suomessakin sitä paljon tehty. Koronan takia oltu mökillä paljon ja liikuttu luonnossa ja tuntuu ettei sekään anna enää mitään kun on niin arkista. Lasten suokikkikohteet on olleet ihan täynnä väkeä, hotellien henkilökunta kiukkuista ja äärirajoilla..koronan takia varmaan pidetään vielä työntekijät minimissä. Virossa olen käynyt yksin nyt kesällä, perheen kanssa en vielä ole lähdössä mihinkään..kaikki rajoitukset eri maissa, maskit koneessa tuntuu vielä haastavilta ja en uskalla lähteä jos koko sakki sairastutaan jossain kaukana. Mutta ymmärrän ihmisiä ketkä jo matkustaa..se on se jännitys, asiakaspalvelukulttuuri on ihan eri monessa maassa kun Suomessa, se asiakas on oikeasti se tärkein. Uudet kohteet viehättää, mutta toisaalta on myös suosikkeja mihin palataan. Ajattelen, että on lapsillekkin rikkaus nähdä eri kulttuureja. Kun lapset oli pieniä arvostin suuresti täyshoito lomia..sitä kun ei tarvinnut tehdä mitään itse vaan voi keskittyä vaan olemaan perheen kanssa. Mistä Suomessa saa semmoisen loman? Myös lastenhotelleissa tuo ohjelmatarjonta lapsille on huikea ja lapset saa tarvittaessa vaikka hoitajalle hetkeksi jos siltä tuntuu..mihinkään ei ole pakko osallistua jos ei halua. Tässä ne syyt miksi itse sinne haikailen😁
Ai mstä? No mistä vaan kunhan malttaa odottaa siihen asti että rokote tulee ja korona lakkaa olemasta maailmanlaajuinen kansanterveysuhka. Ei tässä ole kukaan vaatinut matkustelusta luopumista loppuiäksi, vain sitä on vaikea käsittää, eikö siinä mitenkään voi pitää 1-2 vuoden taukoa suojellakseen omaa JA MUIDEN terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkunlainen sairaus se tuokin on.
Tullaan reissusta, aletaan suunnittelemaan seuraavaa, että jaksaa.
Riippuvuus siinä kuin mikä tahansa muukin.No nyt pomppas verenpaine tappiin! Sairaus? Ootko itse ihan terve, kun toisen harrastusta kutsut sairaudeksi?
60-lukulaisella verenpainetauti on monella ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Itseaiheutettu first world problem - narsismista johtuva elintasosairaus. Ei muuta kuin nappia naamaan ja baanalle taikinanaama väpättäen koronaa levittämään.
Yritä jo päästä tuon narsismi-sanan ylitse, vai onko se ainoa "pilkka"-sana jonka tiedät, ja tiedätkö oikeasti millainen narsisti on? Verenpaine=läskeys tuskin johtuu narsismista, narsistit ovat enemmänkin hyväkuntoisia, johtuen itserakkaudesta ja rakkaudesta omaan kehoonsa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mstä? No mistä vaan kunhan malttaa odottaa siihen asti että rokote tulee ja korona lakkaa olemasta maailmanlaajuinen kansanterveysuhka. Ei tässä ole kukaan vaatinut matkustelusta luopumista loppuiäksi, vain sitä on vaikea käsittää, eikö siinä mitenkään voi pitää 1-2 vuoden taukoa suojellakseen omaa JA MUIDEN terveyttä.
Ei ne pysty.
MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ!
Ja olemme vasta taudin alkumetreillä. Mistä tämä tyhmyyden määrä sikiää? Ai niin - narsismista.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sivua hysteerikkoja :DD
Mua ei palaakaan kiinnosta teidän paheksunnat ja ihmettelyt. Olen matkustellut ulkomaille jo tänä kesänä ja aion matkustaa vielä toisenkin kerran kuukauden sisään. Jouluksi lähden Thaimaahan. Sori, mut mä en aio elää elämääni vapaaehtoisessa vankeudessa. Korona on tullut jäädäkseen ja jos se mut ottaa ja tappaa, niin olenpahan elänyt mieleistäni elämää siihen asti.
Entäs ne lähipiirisi ihmiset, joille tartuttamasi korona on tappava? Ajatteletko ikinä muuta kuin omaa napaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei palaakaan kiinnosta teidän paheksunnat ja ihmettelyt. Olen matkustellut ulkomaille jo tänä kesänä ja aion matkustaa vielä toisenkin kerran kuukauden sisään. Jouluksi lähden Thaimaahan. Sori, mut mä en aio elää elämääni vapaaehtoisessa vankeudessa. Korona on tullut jäädäkseen ja jos se mut ottaa ja tappaa, niin olenpahan elänyt mieleistäni elämää siihen asti.
Entäs ne lähipiirisi ihmiset, joille tartuttamasi korona on tappava? Ajatteletko ikinä muuta kuin omaa napaasi?
En. Minut on kasvatettu tällaiseksi. Olen kapitaismin kuvottava tuotos.
Lentäminen on ihan liian halpaa saasteisiin nähden. Miksi lentokoneen CO2 kiloa verotetaan paljon vähemmän kuin auton CO2 kiloa? Luuleeko vihervasemmisto että lentokoneen CO2 ei aiheuta ilmastonmuutosta? Heti vähintään 15% CO2 vero lentojen hintoihin niin alkaa turha hupisaastuttaminen vähentyä.
Sairaseläkeläinen tuttava täälläkin. "Minulla on OIKEUS joskus vähän nauttia elämästä.", tämä siis perustelu sille miksi piti hankkia yhtaikaa osamaksulla uuteen kotiin uusi jättikokoinen telkkari, stereot, ja keittiön kodinkoneet. Nämä kaikki hänellä siis oli ennestään, vanhoja mutta toimivia. Sen virheen tein kun menin muuttoavuksi siinä vaiheessa kun tyyppi itki ettei ole varaa muuttokustannuksiin. Ei ollut, kun ne "varat" menivät näihin tähdellisiin ostoksiin. Sitten kun keittiössä oli uudet kodinkoneet, ne eivät sopineetkaan vanhoihin kalusteisiin, ja taas otettiin lainaa että saatiin kaapistot ja lattia uusiksi. Sitä tosin ei laskettu lainaksi, koska tuttava teki suurimman osan töistä itse ja maksoi lähinnä materiaaleista. Mutta siitäkin siis uusi laina tv-ym. osamaksujen päälle. Nyt talous todella tiukoilla niin että pienikin yllättävä meno voi kaataa koko rakennelman. Kaveri ylpeilee sillä että säästää sähköä ja elää näkkärillä ja nuudelilla, mutta pienen puskurirahastonsa palauttamisen sijasta on alkanut suunnitella auton vaihtamista, kun kituuttamisella on päässyt siihen että rahat juuri ja juuri riittävät lyhennyksiin. Jos jostain saa vähän ylimääräistä rahaa, sillä juostaan täyttämään pakastepizza- ja kaljavarasto sekä karkkijemma. Sen sijaan jopa tarjousappelsiinit ovat aina liian kalliita...
Vierailija kirjoitti:
Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä ihmisiä jotka menevät viikoksi tai kahdeksi makaamaan johonkin etelän aurinkorannalle, täällä kotimaassakin olisi niin paljon nähtävää ilman mitään lentokenttä rulianssia.
Olen matkustanut keväällä ja syksyllä saadakseni kesää pidennettyä. Tänä vuonna en matkusta.
Enkä koe lentokentällä oloa miksikään ruljanssiksi. Check-in netissä ja käsitavaroilla suoraan koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Lentäminen on ihan liian halpaa saasteisiin nähden. Miksi lentokoneen CO2 kiloa verotetaan paljon vähemmän kuin auton CO2 kiloa? Luuleeko vihervasemmisto että lentokoneen CO2 ei aiheuta ilmastonmuutosta? Heti vähintään 15% CO2 vero lentojen hintoihin niin alkaa turha hupisaastuttaminen vähentyä.
Luuletko, että 15% lisähinnalla olisi mitään merkitystä heille, jotka paljon matkustavat? 200€ lippu maksaisikin 230€, ei mitään merkitystä. Hinnat pitäisi tuplata jos jotain vähennystä haluaisi lentomatkustukseen, ja rehellisesti sanoen tuokaan ei vaikuttaisi meidän matkustamiseen millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutisissa, ettei Thaimaa halua sinne lomailijoita. Eli sun halullas ei oo tässä kohtaa mitään merkitystä, kun HE eivät huoli sinua sinne. Ah mä nauran sulle partaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä kotona on niin kamalaa, että sieltä pitää koko ajan päästä pois? Ylipäätään korona saatiin Suomeen ja levitettyä kattavasti hiihtolomalla matkustelevien toimesta. Eikä lepsuilu lentokentällä ja karanteenin suhteen auttanut.
Mua ottaa aivoon tällätavoin ajattelevat ihmiset!
Ei kotona ei ole kamalaa, eikä täältä koko ajan tarvi päästä pois!
Nyhjäätkö sinä kaikki lomasi kotona? Et koskaan käy missään?
Toki käyn ruokatavarat hakemassa kerran viikossa. Itse olen asiani järjestänyt sillä tavoin, ettei edes lomanviettoon tarvitse lähteä muualle. Asumme maalla järvenrannalla niin ettei edes kesämökkiä tarvita erikseen. Eniten vtuttaa jos joku paikkakunnan mökkiläisistä on tuollainen itsekäs matkustushullu ja taas luuhaa hakea sen koronan maailmalta ja tulee sen tänne levittämään. Onko se nyt niin vaikea pysyä siellä kotona edes sen aikaa että saadaan rokete ja suoja aikaan? Mielestäni matkustajat pitäisi pistää omalla kustannuksellaan karanteeniin heti lentokentällä. Typerää on myös päästää ihmisiä laivoille ja ravintoloiden aukiolo yöllä on virhe. Nämä antaa idiooteille aivan väärän singnaalin turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että 15% lisähinnalla olisi mitään merkitystä heille, jotka paljon matkustavat? 200€ lippu maksaisikin 230€, ei mitään merkitystä. Hinnat pitäisi tuplata jos jotain vähennystä haluaisi lentomatkustukseen, ja rehellisesti sanoen tuokaan ei vaikuttaisi meidän matkustamiseen millään tavoin.
Kyllä tuo köyhimmat hupimatkustajat karsii pois, vai luuletko että heille mystisesti ilmestyy enemmän rahaa? Parempituloisetkin harkitsevat kahdesti kaukomatkoille lähtemistä koska 15% tekee niiden lentojen hintaan jo isomman eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoilun verotusta sitten korotetaan jos sillä ei mitäään merkitystä? Tietenkin on merkitystä.
Minulla on oikeus juoda viinaa. Näinkin voi huonoja tapoja perustella.
Minä, minä ja minä.
Matkustelu näinä aikoina on vaarallista. Syksyllä kaikki voi mennä taas kiinni ja ihmisiä kuolee.
Mutta kun ”minä haluan” - kolmevuotiaiden jankkaamista ja kyseessä aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sanoisin, että mikäli lentolippu maksaisi sen 1500 yhteen suuntaan esim Keski-Eurooppaan minkä se ennen halpalentoyhtiöitä maksoi niin aika tavalla vähemmän lennettäisiin. Ameriikka ja kaukaisemmat kohteet olisi sitten sen 5000-10000.
Ei aavistustakaan. Luulisi, ettei mielenterveys pahemmin vahingoittuisi, vaikka muutaman kuukauden on suosiolla paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoilun verotusta sitten korotetaan jos sillä ei mitäään merkitystä? Tietenkin on merkitystä.
Nuoret nähtävästi eivät olekaan niin vihreitä. Taitavat vain matkustella ja saastuttaa. Kenenkään ei tarvitse matkustaa mihinkään korona-aikaan.
Näin kai ne muutkin vähän ovat ajatelleet.
Juuri kuitenkin Turusta ylilääkäri kertoi, että lähes kaikilla tartunnoilla on ollut kytkös ulkomaan matkailuun. Ja ovat lähinnä perhepiirissä levinneet.
Joten ehkä kuitenkin vähän kannattaisi kiinnostua ainakin siitä seikasta. Mutta joillai kai on liikaa perheenjäseniä ja on ihan kiva vaan jos joku saa hengenvaarallisen sairauden.