Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 13- vuotiaan ottaa kulmalävistyksen?

Vierailija
02.07.2013 |

Minä olen nyt varannut eilen 13 täyttäneelle tyttärelle lävistysajan. On puhunut siitä jo pari vuotta ja nyt päätimme sen antaa tytölle synttärilahjaksi. Suku kauhistelee, mutta me ajateltiin että on terveellisempää ja järkevämpää antaa teinin kokeilla rajojaan ja toteuttaa itseään luvan kanssa, suunnitellusti, sovitusti ja harkiten, yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa.

Miten teillä lävistysten ja muiden teinien juttujen kanssa on?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:22"]

En antaisi ottaa, onneksi ei tarvitse vielä edes keskustella tuollaisesta. Luuletko, että lapsesi ei kapinoi jos saa "kokeilla rajojaan" luvan kanssa? Ei se niin mene. Rajojen kokeileminen tarkoittaa juuri sitä, että kokeillaan, missä se raja oikein menee ja nyt annat lapselle viestin, että raja ei mene kulmalävistyksessä ja lapsi kokeilee jossain välissä sitten jotain muuta. 13-vuotias nyt ei mikään kapinallinen vielä edes ole vaan lapsi (joka tuskin osaa edes huolehtia lävistyksen hygieniasta).

[/quote]

Itse kapinoin jo 9-vuotiaana.

Äitini ei antanut lupaa mennä lävistäjälle, joten tein sitten itse lävistykseni. Olisi ollut aika paljon parempi ottaa ne ihan ammattilaisella, eikö. Kyllästyin niihin sitten joskus ja otin pois, mitään reikiä tai muita näkyviä jälkiä ei jäänyt. Ei ole kovin vaarallista jos teininä haluaa lävistyksen vaikka sen myöhemmin ottaisi pois, tatuointia sen sijaan en antaisi ottaa.

Vierailija
22/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ajattelisi asiaa, saati antaisi lupaa. Eikä tytär kyllä sellaista haluaisikaan. Yhdelläkään luokkakaverilla ei moisia lävistyksiä ole, ei myöskään mitään sivusiilejä tms. Korviin saa reiät ottaa jos haluaa, eikä vielä ole halunnut edes niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Minulla on itselläni ollut nenä-, kieli- ja napalävistys. Tatuointikin löytyy.

Lapseni saa täysi-ikäisenä juoda alkoholia ja rei`ittää itseään.

Nim. tiukkis

Vierailija
24/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmalävistyksestä jää todella, todella ruma arpi!. Ehdota että ottaa mieluummin vaikka septumin (ns. sonnirengas), kielilävistyksen tai huulilävistyksen. Septumista ja kieliläväristä ei jää mitään näkyvää. Pahimmat jää kulmakarvaläväristä, kulmakarvojen väliin laitettavasta tai poskiin laitettavista. 

Vierailija
25/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 13 vuotiaalle lävistyksiä missään nimessä!

Vierailija
26/48 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol vähä niiku KIKKELI

Vierailija
27/48 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph, todellakin antaisin.
Oma äitini antoi minun ottaa 14vuotiaana kulmalävistyksen, eikä se minusta huonoa ihmistä, narkkaria, tai alkkista tehnyt. Pysyi ainoana lävärinä, eikä tatuointejakaan ole vielä tullut. Aina olin kympin oppilas, en ryypännyt, enkä juo vieläkään (30v.). Äitini oli aina hyvä huoltaja, keskusteltiin asioista kunnolla, aina oli kotiintuloajat jne, ja piti minusta hyvää huolta (hän oli yksinhuoltaja). Eli ei yksi kulmalävistys maailmaa kaada, ei vaikuttanut mihinkään mitenkään.

Vierailija
28/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhässä mutta, annan ottaa. Itsellänikin on korvakorut (x2 per korva). Minulla on 10.V tyttö joka ei halua ottaa korviksia tai muutakaan lävistyksiä. Ihan fine vaikka saisi ottaa ja yksi 8.V tyttö jolla on korvikset molemmissa ja 6.V tyttö jolla on myöd korvikset molemmissa, itse tarkkailen ettei tulehdu ja hoidamme myös hyvin.

Vierailija
29/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyksii kirjoitti:

Olen myöhässä mutta, annan ottaa. Itsellänikin on korvakorut (x2 per korva). Minulla on 10.V tyttö joka ei halua ottaa korviksia tai muutakaan lävistyksiä. Ihan fine vaikka saisi ottaa ja yksi 8.V tyttö jolla on korvikset molemmissa ja 6.V tyttö jolla on myöd korvikset molemmissa, itse tarkkailen ettei tulehdu ja hoidamme myös hyvin.

Kulmalävistys on nyt ihan eri asia kuin tavalliset korvakorut.

Vierailija
30/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä.

15 vuotiaalle annettiin lupa nenänsivulävistykseen.

Vierailija
31/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en saanut itse lupaa nuorempana. Tein n 16 vuotiaana itse nenälävistyksen, ja otin lävistysliikkeessä kulma ja napalävistykset (ikäraja taitaa olla 15-16 v muihin kun genitaali ja kielilävistykseen).

Antaisin varmaan lapselle luvan, se todennäköisesti tekisi itse tai hommaisi ne jotenkin kuitenkin...

Mielestäni sellaiset pienet sopivat korut ovat ihan hienoja. Noh, itsellä ei ole enää naamassa lävistyksiä kun olen jo aika vanha :)

Ja tuskin ne myöskään tulehtuu kun muistaa puhdistaa yms.

Vierailija
32/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, vaikken itse kulmalävistyksestä tykkääkään. Itselläni on nenäkoru, joten olisi aika typerää sanoa lapselle että et saa. Tosin 13 vuotias on aika nuori, odottaisin ehkä siihen että lapsi olisi vähintään 14.

Kertoisin myös lapselle kuvien kanssa minkälainen arpi kyseisestä lävistyksestä jää. Ja näyttäisin kuvia erilaisista arvista, kuten sellaisista joista kulmakoru on kasvanut ulos ja sellaisista missä koru on vapaaehtoisesti poistettu.

Lävistyksissä on se hyvä puoli, että ne saa aina pois helposti ja useimmiten ilman rahaa (toisin kuin tatuoinnit). Huono puoli on arpi joka jää, mutta tuskin yksi arpi kovin paljoa elämää haittaa

Vierailija
33/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ottaa lävistystä, enkä varsinkaan tatuointia, olipa tytär sitten minkäikäinen tahansa.

Vierailija
34/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Itse halusin ottaa pienempänä vaikka mitä lävistyksiä, tatuointeja ja pinkin tukan. Nykyään karsastan muutenkin sellaista "ernutyyliä", jota rakastin ala-asteella. Onneksi äiti puhui järkeä ja kielsi lävistykset ja hiusten värjäämisen, nykyään pukeudun klassisesti ja käytän vain pieniä korvakoruja. En halua näyttää halvalta.

T. Teini

Vierailija
35/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä antaisi lapsen ottaa lävistyksiä alaikäisenä. Kummilapsellsni ovat vanhemmat antaneet ottaa ja nappeja on naamassa ainakin 4, hyi hirvitys kuinka rumaksi on tehnyt lapsen/nuoren.

Vierailija
36/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti antaisi. Tatuoinnit ja lävistykset ovat mauttomia ja epäsiistejä.

Ja sinäkö olet sitten tyylikäs :DDD palaa takaisin vuoteen 2018

Vierailija
37/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä antaisi lapsen ottaa lävistyksiä alaikäisenä. Kummilapsellsni ovat vanhemmat antaneet ottaa ja nappeja on naamassa ainakin 4, hyi hirvitys kuinka rumaksi on tehnyt lapsen/nuoren.

Melkein yhtä rumaksi kuin sinun sielusi

Vierailija
38/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Itse halusin ottaa pienempänä vaikka mitä lävistyksiä, tatuointeja ja pinkin tukan. Nykyään karsastan muutenkin sellaista "ernutyyliä", jota rakastin ala-asteella. Onneksi äiti puhui järkeä ja kielsi lävistykset ja hiusten värjäämisen, nykyään pukeudun klassisesti ja käytän vain pieniä korvakoruja. En halua näyttää halvalta.

T. Teini

Olet naurettava. "Nykyään pukeudun klassisesti ja käytän vain pieniä korvakoruja. En halua näyttää halvalta." Ei hyvää päivää, ulkonäkö ei tee kenestäkään "halpaa".

Vierailija
39/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, koska tiedän toisten sitten nykivän sitä jatkuvasti. Se pieni reikä häviää jos haluaa. Itselläni ei ole lävistyksiä tai tatuointeja. En silti kieltäisi kasvatusmielessä tai paheksuen. Ihan käytännön syistä. Revennyt lävistys ei parane huomaamattomasti.

Vierailija
40/48 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakoruja varten otettiin lävistykset kun tyttö oli 14. Muita lävistyksiä ei ole kaivannut.