Antaisitko 13- vuotiaan ottaa kulmalävistyksen?
Minä olen nyt varannut eilen 13 täyttäneelle tyttärelle lävistysajan. On puhunut siitä jo pari vuotta ja nyt päätimme sen antaa tytölle synttärilahjaksi. Suku kauhistelee, mutta me ajateltiin että on terveellisempää ja järkevämpää antaa teinin kokeilla rajojaan ja toteuttaa itseään luvan kanssa, suunnitellusti, sovitusti ja harkiten, yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa.
Miten teillä lävistysten ja muiden teinien juttujen kanssa on?
Kommentit (48)
Mielummin ammatikseen lävistyksiä tekevä kuin kaverin isoveli joka ”tietää mitä tekee”
Totta kai antaisin ottaa. No big deal.
Älä anna. 13-vuotias on aivan liian nuori päättämään tuollaisista asioista. Itse otin 2000-luvun alkupuolella 13-vuotiaana napalävistyksen, ja vuotta myöhemmin kulma-, nenä- ja huulilävistyksen. En silloin tajunnut, että jonain päivänä tulen olemaan hyvässä työssä oleva korkeakoulutettu, ja nuo vanhat lävistysarvet naamassa aiheuttavat välillä vähän ihmettelyä/kulmien kurtistelua työ- ja kaveripiirissä. Etenkin se kulmalävistys kasvoi todella rumasti ulos ja siitä jäi näkyvä arpi. Myös huulikorun arpi on vieläkin näkyvä.
Kumpa vanhempani olisivat olleet vähän tiukempia rajojen kanssa, tai sitten itse olisin ollut niin fiksu, että olisin tajunnut että se alternative/kapinointi-vaihe kuului vain nuoruuteen.
Kyllä tuossa tilanteessa. Jos on jo seiskaluokalla vai? Ihan sama vaikka itse pidän sitä hirveänä, en haluaisi kasvattaa lapsestani itseäni.
Miksi ei? Mitä väliä? En näe kenenkään naamasta korujen jättämiä arpia, vaikka itselläni arpia onkin. Aivan pieniä, ei aknearpia kummempia.
Minä en lapseni kauneusihanteita päätä
En. Itseni annettiin ottaa ja kaduin jo vuoden päästä otosta. Jätti myös kivat arvet..
Eikös tuollainen roskasarja typistä mielen aivan lopullisesti.
Kiva kun vanhempi antaa lapsen jo 13-vuotiaana leimata itsensä wt:ksi.