Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksytkö luovutettujen munasolujen käytön?

Vierailija
02.07.2013 |

Itse en hyväksy missään olosuhteissa. Ennemmin vaikka adoptio.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi itsekkäät ihmiset ajatella lapsenkin kannalta. Ei sillekään varmasti ole helppoa hyväksyä kun selviää että on tehty lahjasoluilla.

Vierailija
22/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden hoito on aivan eri asia kuin vaan halu saada jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyväksyn munasolujen, siittiöiden, elinten ja veren luovutukset. Ymmärrän niiden tarpeen ja en näe siinä mitään kyseenalaistettavaa.

Sen sijaan on asioita, joita en millään pysty ymmärtämään:

- homouden vastustajat

- luovutettujen solujen vastustajat

- naispappeuden vastustajat (typeryyden huippu)

- tupakoivat julkisten terveyspalveluiden käyttäjät

- massiivisesti ylipainoiset julkisin varoin hoidettavat

Näin niin kuin alkuun.

Mutta eipä niitä asioita se muuta, että minä en hyväksy. Niin kuin ei se luovutettuja soluja käyttäviä kiinnosta, että vanhoilliset ja umpimieliset muutosvastarintaiset ei hyväksy nykymaailman tarjoamia apuja lapsettomuuteen. Tajuaisivat jos osuisi omalla kohdalle. Ja ei, en ole lapseton enkä edes lapsettomuudesta koskaan kärsinyt, kiitollinen olen kyllä siitä.

Vierailija
24/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että joku tahtoo oman lapsen, ei ole riittävä syy hedelmöityshoidoille. tuo "mä tahdon" on ihan kuin 3-vuotiaan perustelu johonkin asiaan.

Vierailija
25/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa lasta luonnollisesti, se on viesti ylhäältä, että sinut on tarkoitettu antamaan huonoissa oloissa elävälle adoptiolapselle koti.

En hyväksy, että Jumalan suunnitelmaa sorkitaan.

Vierailija
26/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan hirveitä ihmisiä. Loppui tämän palstan lukeminen. Mitä te ylipäätänsä hyväksytte? en tiedä biologista isääni. Etunimen olen kuullut.  olen onnellinen ihminen. Jos minua jokin ahdistaa, niin kaltaisenne ajattelutapa. 

Vierailija
27/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:09"]

Ja taas mennään henkilökohtaisuuksiin ja keksitään mitä kummallisimpia oletuksia "vääriä mielipiteitä" esittävistä ihmisistä. Ettekö te vain voi hyväksyä, että näkemyksiä on monenlaisia. Minusta lapsen oikeus tuntea biologinen peimänsä menee lapsettoman aikuisen oikeuden edelle. Plus että ellei lasta saa, niin sitä ei pidä keinotekoisesti tuottaa. Siihen on silloin biologinen syy ja sillä selvä.

[/quote]

Minua nyt vain ainakin kiinnostaa, miten ihminen voi ajatella noin kaksinaismoralistisesti. Vai etkö hyväksy myöskään esim. syöpähoitoja ja antibiootteja? Kun jos nyt sattuu syöpä tai muu tappava tauti omalle kohdalle, niin silloinhan siinä on biologinen syy kuolla. Hoidot ovat luonnottomia, joten niitä ei voi hyväksyä. Näinhän sinun kuuluisi ajatella, jos olisit johdonmukainen.

Vierailija
28/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on monella täällä ihan aataminaikainen logiikka kirjoittelussaan. Luonnon kulkuun ei saisi puuttua, ei sitten millään. Jos kohdalle sattuu lapsettomuus niin paska nakki. Kumma juttu, että sitä kuuluisaa Jumalan tahtoa vastaan sopii sorkkia sitten kun oman perheen kohdalle osuu syöpä. Niin vähän ajattelinkin, että uskikset täällä messuaa. ei ole ennenkään missään ollut logiikkaa ja paljastuihan se taas kerran.

Vierailija
29/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:09"]

Ja taas mennään henkilökohtaisuuksiin ja keksitään mitä kummallisimpia oletuksia "vääriä mielipiteitä" esittävistä ihmisistä. Ettekö te vain voi hyväksyä, että näkemyksiä on monenlaisia. Minusta lapsen oikeus tuntea biologinen peimänsä menee lapsettoman aikuisen oikeuden edelle. Plus että ellei lasta saa, niin sitä ei pidä keinotekoisesti tuottaa. Siihen on silloin biologinen syy ja sillä selvä.

[/quote]

Minua nyt vain ainakin kiinnostaa, miten ihminen voi ajatella noin kaksinaismoralistisesti. Vai etkö hyväksy myöskään esim. syöpähoitoja ja antibiootteja? Kun jos nyt sattuu syöpä tai muu tappava tauti omalle kohdalle, niin silloinhan siinä on biologinen syy kuolla. Hoidot ovat luonnottomia, joten niitä ei voi hyväksyä. Näinhän sinun kuuluisi ajatella, jos olisit johdonmukainen.

[/quote]

Syövässä on kyse ihmisestä itsestään, hedelmättömyyshoidoissa kokonaan uuden ihmisen tekemisestä adoption sijaan, koska MÄ HALUAN NIMENOMAAN BIOLOGISEN LAPSEN, MULLA ON OIKEUS!

Lääketieteellinen tutkimus on myös huomattavan kallista, joten näkisin mieluummin että keskityttäisiin syöpähoitoihin kuin hedelmöityshoitoihin.

Vierailija
30/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan käsitys, että adoptiolapsia haetaan ulkomailta kun appelsiineja hedelmäosastolta. Siinä menee kuulkaas aika helkkarin monta vuotta kun niitä asioita selvitellään. Ei ole lapsia antaa tänne meille. Ei sieltä Afrikasta voi vain hakea kivaa pienokaista.

Minusta sitä paitsi lapsen kannalta on hienompaa, että puolet hänestä on biologista perimää omalta isältä/äidiltä ja vain puolet perheen ulkopuolelta. Tiedothan hän saa täysi-ikäisenä, sitten voi halutessaan selvittää koko perimänsä. Adoptiolapsella on aina takana hylkääminen ja molemmat biovanhemmat teillä tietymättömillä. Millä perusteella se on lapselle parempi lähtökohta?

Miksi te helposti raskautuvat ette keskitä tarmoanne maailman pelastamiseen ja käy noukkimassa Afrikasta tai Aasiasta adoptiolasta? Kun se olisi vissiin niin helppoakin. Miksi teillä on oikeus HALUTA se biologinen lapsi? Ei se teidän synnyttäminen ja neuvolaseurannatkaan mitään ilmaisia ole. Pitäisikö säästösyistä ne rahat keskittää tutkimukseen ja haette sitten omalla kukkarolla jo olemassa olevan lapsen? Eihän sillä biologisella perimällä kerta mitään väliä ole.

Vierailija
31/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:38"]

Monella tuntuu olevan käsitys, että adoptiolapsia haetaan ulkomailta kun appelsiineja hedelmäosastolta. Siinä menee kuulkaas aika helkkarin monta vuotta kun niitä asioita selvitellään. Ei ole lapsia antaa tänne meille. Ei sieltä Afrikasta voi vain hakea kivaa pienokaista.

[/quote]

Ja elämän pitäisi olla helppoa, koska...? Totta kai adoptio on vaivalloinen prosessi. Miksi sen pitäisi olla helppo?

t. lapseton

Vierailija
32/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä on väittänyt, että adoption pitäisi olla helppoa?

Vierailija
33/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 tässä hei, en voi saada biologista lasta ilman hoitoja. Enkä ryhdy hoitoihin moraalisyistä.

Vierailija
34/47 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:45"]

Kuka täällä on väittänyt, että adoption pitäisi olla helppoa?

[/quote]

44 näytti ajattelevan, että koska adoptio on vaikeaa, on typerää esittää sitä hedelmöityshoitojen vaihdoehdoksi. Vai miten hänen viestinsä pitäisi ymmärtää?

Itse näkisin, että lapsilla on oikeus hyviin vanhempiin, mutta aikuisilla ei koskaan ole lähtökohtaista oikeutta omaan lapseen.

Vierailija
35/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
36/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko vähän perusteluja tälle omituiselle kannalle?

Vierailija
37/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipäs en?

Vierailija
38/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn kyllä

Vierailija
39/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy minäkään.

Vierailija
40/47 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn. Mutta omiani käytän vain minä.