Lohesta keskenmenoja ja syöpää??
Laitoin tälläsen otsikon siks, että lukisitte tään. En halua suoraan sanoo, että lohesta tulis syöpää, mutta miettikääs tätä..
Olen 33-vuotias nainen. Olen ollut 10 vuotta pesko-lakto-ovo-vegetaristi. Et ehkä tiedä mutta me syömme kasviksien lisäksi kalaa ja äyriäisiä, mutta emme missän nimessä mitään muuta lihaa.
Tykkään kalasta, etenkin lohesta - graavista ja savulohesta. Nam, nam! Silakka, silli, tonnikala ja makrilli on lian fliisuja mulle. Kalaa syön ainakin pari kolme kertaa viikossa.
Viimeisen viiden vuoden aikana mulla on ollut kolme keskenmenoa. Mutta onneksi 6/2012 sain ihanan tytön, meidän ikioman prinsessan, hän on kuitenkin täysin kuuro. Meidän suvussa eikä miehenkään suvussa ole mitään kuulovammaisuutta.
2/2013 minulla diagnosoitiin munasarjassa pahalaatuinen kysta. Kun lääkäri otti puheeksi nämä dioksiinin ja sen kautta nää kala-asiat tajusin että nyt pitää avata suu ja varottaa porukkaa..
Kun sitten hesarissa oli tää, http://www.hs.fi/ulkomaat/a1371864688859
Olis pitänyt tajuta tää, nin asiat olisi paljon helpommin.
Miettikkää tätä kun ootte ostarilla. Ite oon valvonut öini ja itkuni itkenyt, niihin välillä kuivunut. Voi rakkaat, jos ettte joutuis tähän
Ps. Jos kommentoit tätä, älä oo kala- tai omega3 kauppias
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 16:55"]Ihan oikeeasti. Lukekaa toi hesarin juttu. Toivoo odottava kalansyöjä äiti[/quote]
Hiljasta on. Joidenkin kommentoijin työaika loppui just äsken.
Eiköhän homma nyt kuitenkin ole niin että kun AP ei muuta lihaa syö kuin kalan lihaa, nin muuten puhtaassa ruokavaliossa sitten dioksiinien määrä on liian iso. Toisin sanottuna AP:lle ei sovi tuo ruokavalio vaan pitäisi vedellä enemmän eläinrasvoja ja protskuja.
Mulla ei ole mitään kasvisruokavaliota vastaan, mutta faktahan se on että ihminen on sekasyöjä ja siihen meidän elimistö on vuosituhansien aikana muokkautunut. Arvatkaa kuinka käy eläimelle joka luonnostaan on lihansyöjä, mutta joka laitetaan kasvisruoalle? Ei hyvin käy - eläin sairastuu pitkässä juoksussa.
Minä pidän kasvisruoasta, mutta pidän onneksi myös lihasta ja kalasta ja maitotuotteista. Uskon että monipuolisella ja puhtaalla ruoalla elämme pitkän ja terveen elämän. Suosikaa luomua ja aitoja makuja.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 16:11"]
Eihän siinä kalassa muuta terveellistä ole kuin rasva ja sen saa puhdistettuna pullosta. Kalasta sen saa myrkkyjen kera
[/quote]
"Periaatteessa kasvatettuun lohen kertyvien ympäristömyrkkyjen määrää voidaan vähentää varsin tehokkaasti puhdistamalla kaloille syötetty ruoka ympäristömyrkyistä. Samoin ihmisille tarkoitettu kalanmaksaöljy voitaisiin puhdistaa myrkyistä, jos valmistajat niin haluavat.
Eggesbø ihmettelee, miksei niin tehdä nykyistä laajemmin ja miksei lainsäätäjä sitä vaadi."
Ihan oikeeasti. Lukekaa toi hesarin juttu.
Toivoo odottava kalansyöjä äiti