Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohesta keskenmenoja ja syöpää??

Vierailija
02.07.2013 |

Laitoin tälläsen otsikon siks, että lukisitte tään. En halua suoraan sanoo, että lohesta tulis syöpää, mutta miettikääs tätä..

Olen 33-vuotias nainen. Olen ollut 10 vuotta pesko-lakto-ovo-vegetaristi. Et ehkä tiedä mutta me syömme kasviksien lisäksi kalaa ja äyriäisiä, mutta emme missän nimessä mitään muuta lihaa.

Tykkään kalasta, etenkin lohesta - graavista ja savulohesta. Nam, nam! Silakka, silli, tonnikala ja makrilli on lian fliisuja mulle. Kalaa syön ainakin pari kolme kertaa viikossa.

Viimeisen viiden vuoden aikana mulla on ollut kolme keskenmenoa. Mutta onneksi 6/2012 sain ihanan tytön, meidän ikioman prinsessan, hän on kuitenkin täysin kuuro. Meidän suvussa eikä miehenkään suvussa ole mitään kuulovammaisuutta.

2/2013 minulla diagnosoitiin munasarjassa pahalaatuinen kysta. Kun lääkäri otti puheeksi nämä dioksiinin ja sen kautta nää kala-asiat tajusin että nyt pitää avata suu ja varottaa porukkaa..

Kun sitten hesarissa oli tää, http://www.hs.fi/ulkomaat/a1371864688859

Olis pitänyt tajuta tää, nin asiat olisi paljon helpommin.

Miettikkää tätä kun ootte ostarilla. Ite oon valvonut öini ja itkuni itkenyt, niihin välillä kuivunut. Voi rakkaat, jos ettte joutuis tähän

Ps. Jos kommentoit tätä, älä oo kala- tai omega3 kauppias

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kyseinen uutinen on aiheuttanut paljon turhaa huolta. Itse olen aina syönyt paljon kalaa enkä ole saanut yhtään keskenmenoa, kaksi lasta kylläkin, eivät ole kuuroja eivätkä sairaita.

Suomalaisilla kalastajilla tehdyn tutkimuksen mukaan paljon Itämeren kalaa syövien terveydentila on parempi kuin muilla, vaikka heillä on joitakin ympäristömyrkkyjä enemmän veressään kuin muilla. Kalan terveyshyödyt ovat kuitenkin suuremmat kuin haitat. Kalaa pitäisi kuitenkin syödä kalalajeja vaihdellen.

Vierailija
2/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin väkisin väännetty juttu.....ei siinä tainnut mitään uutta olla.Kalalajeja pitäisi syödä vaihdellen,se on tiedetty jo kauan.Liika on liikaa mitä tahansa.Hyödyt rasvaisen kalan syönnistä ovat niin suuret,että eiköhän ne suositukset edelleen pysy 1-2-kerrassa/vko. Varsinkin diabetesalueella eli meidän koto-Suomessa näkisin tärkeänä ravintona kalan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten kalaa syövillä on todennäköisemmin terveysongelmia kuin kalansyöjillä.

Vierailija
4/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämeri on maailman saastunein meri, että ainakaan siitä kalastettua kalaa ei kannata pelkästään syödä.

Vierailija
5/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin ap tutustumaan myös myrkkyihin, joita elimistöön tulee vihannesten yms kautta.

Vierailija
6/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä myrkkyjä on myös kaikessa pehmeässä muovissa ihan äärettömän paljon (kaikki lelutkin mitkäei ole kovaa muovia), vaatteet on täynnä myrkkyjä, varsinkin vedenpitävät, suurin osa ruoka-aineista, pahimpia kevyttuotteet. Nämä aiheuttaa juuri lapsettomuutta ja syöpää, siksi lapsettomuus on lisääntynyt huimasti ja pahenee vaan, kuten myös lasten syövät ja muut sairaudet.

Vierailija
7/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te (kalakauppiaat) puhutte Itämeren lohesta, jota ei ole saanut pyytää lohta kymmeneen vuoteen. Nyt puhutaan Norjan lohesta!

Vierailija
8/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotenkin väkisin väännetty juttu"..

Joo, sunkin elämäs on aikas väkisin väännetty juttu.

Vierailija
9/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:33"]

Miksi te (kalakauppiaat) puhutte Itämeren lohesta, jota ei ole saanut pyytää lohta kymmeneen vuoteen. Nyt puhutaan Norjan lohesta!

[/quote]

Ei ole kielletty. Yleensä vuosikiintiö täyttyy ennen vuoden loppua, mutta seuraavana vuonna jatkuu taas.

Vierailija
10/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on puhunut Itämeren lohesta? Itämerestäkin saa kasvatettua lohta sitä paitsi. Yhtään tervettä järkeä ei ilmeisesti saa käyttää, vaan heti moititaan kalakauppiaaksi, jos muistuttaa tieteellisestä tutkimustiedosta. Nykytietämyksen mukaan kalan syönnin edut ovat suurempia kuin haitat, mutta kalaa tulisi syödä monipuolisesti. Lohi ei ole ainoa kalalaji tässä maailmassa.

Vierailija
11/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:18"]

Huoh, kyseinen uutinen on aiheuttanut paljon turhaa huolta. Itse olen aina syönyt paljon kalaa enkä ole saanut yhtään keskenmenoa, kaksi lasta kylläkin, eivät ole kuuroja eivätkä sairaita.

Suomalaisilla kalastajilla tehdyn tutkimuksen mukaan paljon Itämeren kalaa syövien terveydentila on parempi kuin muilla, vaikka heillä on joitakin ympäristömyrkkyjä enemmän veressään kuin muilla. Kalan terveyshyödyt ovat kuitenkin suuremmat kuin haitat. Kalaa pitäisi kuitenkin syödä kalalajeja vaihdellen.

[/quote]

Minä taas olen polttanut vuosikymmeniä tupakkaa, eikä ole tullut syöpää. Eli tupakka on täysin vaaratonta.

(huomaatko logiikkasi heikkouden)

Vierailija
12/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:36"]

"Jotenkin väkisin väännetty juttu"..

Joo, sunkin elämäs on aikas väkisin väännetty juttu.

[/quote]

Löytyisikö sulta aiheeseen liittyvää kommenttia?

Vierailija
13/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikalastajat, jotka syövät kalaa huomattavasti enemmän kuin muut suomalaiset, ovat terveempiä ja heillä on selvästi vähemmän monia kansansairauksia kuin muilla. Samaa kertovat lukuisat muut tutkimukset. Lisäksi vanhempien runsaalla kalan syömisellä on yhteys lasten älykkyyteen, tästäkin on olemassa runsaasti tutkimustietoa.

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/kalaa_huoletta_kerran_paivassa

Vierailija
14/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tää on ihana aihe, jossa perusäidit kohtaavat s-markettien kalamyyjät. Naminami, silli on kaikkien herkkuva!

Vierailija
15/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas kalamiesten geenikumppanit? Miksi Norjan viranomaiset ovat kiinnostuneita kassilohen dioksiiinimärisrtä??

Vierailija
16/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo aihe käsitelty jo eilen? Päinvastoin kuin av:llä väitetään, Norjassa viranomaiset eivät halua rajoittaa kalan syöntiä nykyisistä suosituksista, vaan päinvastoin norjalaiset syövät liian vähän kalaa. Ja edelleen, kalaa on muukin kala kuin vain lohi.

Vierailija
17/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:50"]

Kertokaas kalamiesten geenikumppanit? Miksi Norjan viranomaiset ovat kiinnostuneita kassilohen dioksiiinimärisrtä??

[/quote]

Viranomaisten tulee valvoa kaikkien elintarvikkeiden myrkkyjäämiä. Lohi on ravintoketjussa niin korkealla, että tokihan siihen myrkyt kertyvät.

Ei auta, itsepä ollaan planeettamme myrkytetty.

Vierailija
18/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerropa sinä omat geenikumppanisi ensin :D

Vierailija
19/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hah hah, sori vaan teini.. Olin itsekin viime kesänä HOK Elannolla töissä kirjoittelemassa kaikkea mainospaskaa keskustelupalstalle kuten tämä.

Vierailija
20/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:07"]

[/quote]

[/quote]

Hah hah, sori vaan teini.. Olin itsekin viime kesänä HOK Elannolla töissä kirjoittelemassa kaikkea mainospaskaa keskustelupalstalle kuten tämä.

[/quote]

Siis mitä tässä mainostetaan, geenejä dioksiinia vai kotimaista kalaa. Mutta kiva, jos vaikutan nuorelta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi