Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapauksia joissa raskaus alkanut sterilisaatiosta huolimatta! Hölynpölyä!

Vierailija
01.07.2013 |

kenellä käynyt näin? Vai onko vaan pölinää mikä ei pidä paikkaansa?
Pettikö klipsit vaiko katkaistu muoto? Oliko sterilisaatio tehty sektion tai synnytyksen yhteydessä vai muuna aikana, jolloin siis on mahdollista, että raskaus on alkanut jo ennen toimenpidettä eikä sterilisaatio ollutkaan varsinaisesti pettänyt?

Ei jaksa oikein uskoa. Lukenut olen jopa siitä miten katkaistussa pettäisi helpommin kun luonto korjaa itsensä, mutta klipit on ulkopuolinen este elleivät irtoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion yhteydesä tehdyt sterilisaatiot pettävät vähän todennäköisemmin, koska munanjohtimet ja kudokset voivat olla turvoksissa leikkausvaiheessa. Suurin osa todellisista pettäneistä sterilisaatioista taitaa kuitenkin olla näitä "käyttäjän virheitä", joissa ei ole maltettu odottaa tarpeeksi kauan. Mitä kauemmin sterilisaatiosta on aikaa, sitä epätodennäköisempää raskaus on.

Vierailija
2/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, että ei sektion yhteydessä tehty sterilisaatio petti ja daami huomasi keskenmenosta tilanteen. Ikäväksi tilanteen teki, että keskenmenneen lisäksi kohdussa oli toinenkin, elävä sikiö. Ja siitä sterilisaatiosta oli kuitenkin jo vuosi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi tapausta. Toisessa äiti oli lääkäri, joten ohjeet varmaan ymmärrettiin.

Vierailija
4/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perinteisessä sterilisaatiossa tarvitse odottaa. Ainoastaan jälkivuodon loppumista odotetaan tulehdusriskin vuoksi. Essure menetelmässä varo-aika on 3kk.

-sterilisoitu

Vierailija
5/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella tutullani on naisen sterilisaatio pettänyt (yllättyneinä juttelivat joskus kahvipöydässä kun sama oli käynyt kummallekin). Enpä usko että ovat asiasta valehdelleetkaan.  Molemmilla sterilisaatio tehtiin paljon raskauksien jälkeen. Klipseistä tms. en muista.

Vierailija
6/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kollega kertoi hänelle käyneen niin, enpä usko että keksi omasta päästään. Arvostettu ja luotettava ihminen on. yllätyslapsi on jo parikymppinen.... Luontoa ei voi hallita :) 

Vierailija
7/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus taitaa mennä jälleen kerran sarjaan: "koska minulle ei ole tapahtunut, niin eihän se nyt vaan ole mahdollista, eihän..?"

Eiköhän tuosta sterilisaation pettämisestä voi lukea ihan alan opuksista tai mahdollisesti tieteellisistä julkaisuista.

Vierailija
8/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sterilisaatio pettänyt. Nimenomaan klipseillä tehty. Klipsi irtosi reilun kahden viikon kuluttua laitosta, ja raskaus alkoi saman tien. Raskautta seurattiin ihan alusta asti hcg-mittauksilla ja siitä tiedettiin että raskaus oli tosiaankin alkanut vasta sterilisaation jälkeen. Siinä leikkauksessa meni pieleen monta muutakin asiaa joten en oikeastaan ollut enää yhtään hämmästynyt siitä lopputuloksestakaan. Pidin vauvan ja synnytyksen jälkeen tehtiin uusi sterilisaatio katkaisemalla munatorvet. Irronnut klipsi löytyi kohdunvieruskudoksista ja munatorvi oli kuulemma "kaunis ja ehjä".

Uusi sterilisaatio on pitänyt jo yli 4 vuotta, joten uskon että se ei enää petä.

Vierailija
9/12 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:57"] 

kenellä käynyt näin? Vai onko vaan pölinää mikä ei pidä paikkaansa?
Pettikö klipsit vaiko katkaistu muoto? Oliko sterilisaatio tehty sektion tai synnytyksen yhteydessä vai muuna aikana, jolloin siis on mahdollista, että raskaus on alkanut jo ennen toimenpidettä eikä sterilisaatio ollutkaan varsinaisesti pettänyt?

Ei jaksa oikein uskoa. Lukenut olen jopa siitä miten katkaistussa pettäisi helpommin kun luonto korjaa itsensä, mutta klipit on ulkopuolinen este elleivät irtoa.

[/quote] Minun paras ystäväni tuli raskaaksi noin kolme kuukautta katkaisun jälkeen.

Vierailija
10/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin klipsit samalla kaavittiin tuulimunaraskaus. Raskaustesti näytti jälleen plussaa 3kk klipsien laiton jälkeen. Kuulemma yhdellä tuhannesta klipsit pettää. En ymmärrä miksi putkia ei katkasta jos tekee selväksi ettei lapsia enempää halua. Minulla jo 3 ihanan kamalaa mukulaa nuorin vasta vuoden. Enempää en kyllä tahtoisi ja kehtaan myöntää etten neljättä jaksaisi sen takia päädyinkin sterilisaatioon mikä nyt sitten tietysti petti. Kamalaa joutua tälläiseen tilanteeseen.

Vierailija
11/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitetttiin sektiossa tuplaklipsit, ovat pitäneet jo 9 vuotta! Kysykää tuplia, kuulemma niitä laitetaan muillekin kuin minulle. Lääkäri päätyi tähän, sillä tulen erittäin helposti raskaaksi, 5x ekasta kierrosta.

Vierailija
12/12 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia ei petä, kunhan malttaa odottaa tarpeeksi kauan. Usein suositeltu kolme kuukautta ei välttättä ole tarpeeksi pitkä aika operaation onnistumisen toteamiseksi. Vuoden jälkeen vasektomian ehkäisyteho on jo sataprosenttinen eli tunnettuja raskaustapauksia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi