Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta lapsiperheelle ovat Porvoossa Haikkoo ja Tolkkinen?

Vierailija
01.07.2013 |

Millaiset ala-ja yläkoulut alueella ovat? Missä palvelut sijaitsevat? Kuinka työmatka pääkaupunkiseudulle taittuu ajallisesti? Kulkeeko julkiset hyvin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/10 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän sinnikkäästi yhä uudestaan.

Vierailija
4/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan.

Vierailija
5/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tolkkisissa, mutta minulla ei ole lapsia, joten nuihin kouluasioihin en osaa vastata. Rakastin Tolkkisten aluetta, sen viehättävää vehreää ympäristöä ja ennen kaikkea naapurit olivat ystävällistä väkeä. Alueella on paljon lapsiperheitä, joten koululaisille on kavereita. Lähin kauppa lienee Hamarissa, mutta isommat kaupat Näsissä. Bussilla kuljin keskustassa töissä ja olin tyytyväinen vuoroihin. Tolkkisista pääsee näppärästi motarille, joten matka Helsinkiin sujuu nopsaan, n. 30-40 min. 

Vierailija
6/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Haikkoo vaikuttaa olevan aika keskellä ei mitään. Onko näin?

Vierailija
7/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mikään ole keskellä ei mitään. Tolkkinen on yhtä keskellä "ei mitään" kuin Haikkookin. Eli riippuu vähän missä kohtaa asuu. Itse asumme Haikkoon reunalla lähellä Hamaria. Tästä on 5 km keskustaan. Bussit kulkee ihan hyvin, mutta kallista se on.

Helsinkiin menee busseja, mutta niiden reitit voit itse tarkistaa netistä Porvoon liikenteen tai matkahuollon sivuilta. Jotkin Hesan bussit koukkaavat minusta Haikkoonkin kautta. Itse kun autolla kulkee, matka sujuu nopeasti.

Asuin alueina rauhallisia, hyviä. Haikkoo on vähän sellaista "hyvätasoisempaa aluetta". Tolkkinen on rauhallista, vanhaa asuinaluetta. Molempia kuvastaa omakotitaloalueet. Matkaa tietysti keskustaan kertyy etenkin Tolkkisesta sitten jonkin verran.

Tolkkisissa on koulu ja sen sijainnin pystyt myös katsomaan netistä itse. Mene Porvoon sivuille ja katso missä on kouluja. Sitten pystyt googlemapista katsomaan vielä millaista aluetta sieltä löytyy. Google Mapsillä ajelemaan vaan. Haikkoosta mennään Tolkkisten kouluun myös. Hamarin kouluun pääsevät vain ydinhamarilaiset. Molemmat koulut on peruskorjattu. Keskuskoulu myös erittäin hyvässä kunnossa.

Vierailija
8/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin ihan kivoja alueita, mutta vähän syrjässä, auto olisi tarpeen. Toki ilman sitäkin varmaan pärjää, mutta julkinen liikenne ei ole samalla tasolla kuin pk-seudulla, jos siihen olet tottunut, ja kallistakin se on. Ja jos käy stadissa duunissa, niin olisi hyvä olla auto, jolla ajaa liityntäpysäkille ja jatkaa siitä bussilla, ellei tahdo koko matkaa autolla mennä. Paikallisbussilla matka kestää, pitkä työmatka vaan pitenee. Ja autolla sieltä ajaa nopeasti kuppaan, keskustaan jne. Alakouluista en osa sanoa, mitta aika monelta alueelta tullaan nykyään Albert Edelfeltin kouluun Näsiin, ei ehkä noista, en osa sanoa. Yläkouluun taas mennään joko ko. AE kouluun tai Pääskytien yläkouluun, kumpikin on ihan hyviä kouluja.

Vierailija
9/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Gammelbackaa, se on kaunis ja kulttuurillinen alue.

Vierailija
10/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista tähän saakka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän