Pussaatteko lapsianne suulle? Hämmennyin tänään..
Ystäväni oli tänään käymässä luonani lapsiensa kanssa. Lapset ovat 2, 5, ja 10 vuotiaat. Ystäväni mies toi heidät meidän pihaan autollaan. Kun mies siitä lähti, antoi hän kaikille lapsilleen heippa -pusut suulle.
Kun itse olin lapsi niin ei meidän perheessä annettu suulle koskaan pusua. Poskelle pusuteltiin kyllä senkin edestä. En ole myöskään omia lapsiani suulle pussannut koskaan, ja heille on opetettu että isi ja äiti voi pussailla toisiaan suulle. Ja kerrottu, että kun he ovat itse isoja niin voivat sitten pussata tyttöystäväänsä suulle.
Niin kysymys kuuluukin että, pussaatteko te lastanne suulle? Ja onkohan se kovinkin yleistä? Ollaankohan me vaan sitten ihan outoja, kun en oo tollasta asiaa ajatellutkaan..
Kommentit (50)
En koskaan piussaa suulle. Yleensä poskelle tai otsaan ja päähänkin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:10"]
Emme pussaa suulle, vaan poskelle. Minulle on luontevampaa suukotella lasta poskelle tai otsaan ja miestä suulle. Muut tehköön niin kuin tykkäävät. Tosin on se hiukan oudon näköistä, kun tuttavaperheemme isä suutelee parikymppistä tytärtään suulle.
[/quote]
Pussaa vai suutelee?
Joo, joskus pussaan. Ja joskus lapset itse moiskauttaa pusun suoraan suulle. Ei se minusta mitään kauheaa ole, ne on vaan kevyitä pusuja ei mitään imuttelua. Aivan eri asia kun puolison kanssa pussailu.
En koskaan lapsia suulle pussaa.. TIETENKÄÄN!! Hehän saavat mun suun bakteerit siitä heti.. Sitäpaitsi jotenkin ihmeellistä touhua..
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:32"]
En pussaa suulle lastani. Minäkin olen päiväkodissa töissä ja ihmeen monet noin kyllä bakteereita vaihtavat.
[/quote]
Muahahaha! Vai ihan päiväkodissa töissä, ja sinä ihmettelet niitä bakteereja, mitä lapsi saa ÄIDILTÄÄN/ISÄLTÄÄN ja toisinpäin? HAHAHAHAHHAHA, anna mun kaikki kestää!
Olen bakteerikammoinen enkä halua tartuttaa lapsille hammasmätää. En myöskään tykkäisi jos isovanhemmat pussaisivat suulle lapsiani. Poskelle saa pussata.
[/quote]
No joo, jos sulla tosiaan on hammasmätä niin ymmärrän. Ei silloin tosiaan kannata ketään pussata suulle. Kannattaa muuten mennä hammaslääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:20"]
Emme pussaa suulle, vaan poskelle. Minulle on luontevampaa suukotella lasta poskelle tai otsaan ja miestä suulle. Muut tehköön niin kuin tykkäävät. Tosin on se hiukan oudon näköistä, kun tuttavaperheemme isä suutelee parikymppistä tytärtään suulle.
[/quote]
Pussaa vai suutelee?
[/quote]
Suutelee. Tosin tytär on aloitteen tekevä osapuoli...
no hyi... ei vanhempani ikinä mua suulle pussanneet, miellän suulle pussaamisen seksuaalisena asiana.
suulle pussaaminenhan voi olla vastasyntyneelle vaarallista, jos herpes tarttuu.
Meillä poika 3,5v pussaa suulle iltapusun. Itse pusuttelen lasta vain poskelle, missä lie poika tuommosen sit oppinu. Varmaan isällään. :/
Kyllä mä välillä yritän kääntää lapsilta tulevat suukot poskipusuiksi. Toisinaan Siis suulle, toisinaan poskelle tai otsaan.
Lapsuudenkodissa ei juurikaan pussailtu. Kun sitten sain 10 vuotiaana pikkusiskon, niin toisinaan suukotin siskoa. Sitten kännipäissään muori sai päähänsä, että mä olen lesbo, kun kerran tykkään tyttöä niin pussailla.. Äitini mielestä myös vietin aikaa kavereideni kanssa liikaa, joka kieli lesboudestani myös.
Onko tää ketju provo? Suulle pussailuhan on melkein sama kuin söisi samalla lusikalla! Karies tarttuu aikuiselta lapseen ja jo pienen lapsen hampaat reikiintyvät. Eikös tästä ollut puhetta jo ensimmäisessä neuvolassa ja esitteet lähti oikein isovanhemmille asti!
Mulle oli kyllä selvää ettei lapsia pussata suulle pelkästään aikuisen suun bakteerien takia, mutta valitettavasti vasta toisen lapsen syntyessä. Jos nuolasee lapsen lusikan ja syöttää sillä sitten lasta, on jo siinä yhdessä kerrassa siirretty lapseen yli 10 000 bakteeria. Ja näin siirtyy lapselle myös kariesbakteeri joka aiheuttaa hampaiden reikiintymisen. Sen tiedon mukaan mikä silloin oli, sanottiin että kun lapsi on 2-3v niin lapsen oma suun bakteerikanta on jo kehittynyt ja sen jälkeen ei ole enää suurta vaaraa että tartuttaisi omat bakteerinsa lapseen.
Mutta sitä saa mitä tilaa. Esikoisella 16v oli jo 9-vuotiaana reikiä, mutta onneksi niitä ei tarvinut paikata kun olivat poskimaitohampaissa jotka irtosivat ennen kuin alkoivat särkemään. Nyt on rautahampaita paikattu jo kaksi, kun oli syviä reikiä. Ja hampaat pesee hyvin joka aamu ja ilta ja on muutenkin tarkka poika. Meidän 14v, joka on vähän oman tiensä kulkija, pesee hampaansa hutaisten, usein ei käytä edes tahnaa. Hänellä ei koskaan ole ollut edes reiän alkuja.
Sanoisin että HÄVETKÄÄ vanhemmat jotka suukotatte lapsianne suulle.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:47"]
Mulle oli kyllä selvää ettei lapsia pussata suulle pelkästään aikuisen suun bakteerien takia, mutta valitettavasti vasta toisen lapsen syntyessä. Jos nuolasee lapsen lusikan ja syöttää sillä sitten lasta, on jo siinä yhdessä kerrassa siirretty lapseen yli 10 000 bakteeria. Ja näin siirtyy lapselle myös kariesbakteeri joka aiheuttaa hampaiden reikiintymisen. Sen tiedon mukaan mikä silloin oli, sanottiin että kun lapsi on 2-3v niin lapsen oma suun bakteerikanta on jo kehittynyt ja sen jälkeen ei ole enää suurta vaaraa että tartuttaisi omat bakteerinsa lapseen.
Mutta sitä saa mitä tilaa. Esikoisella 16v oli jo 9-vuotiaana reikiä, mutta onneksi niitä ei tarvinut paikata kun olivat poskimaitohampaissa jotka irtosivat ennen kuin alkoivat särkemään. Nyt on rautahampaita paikattu jo kaksi, kun oli syviä reikiä. Ja hampaat pesee hyvin joka aamu ja ilta ja on muutenkin tarkka poika. Meidän 14v, joka on vähän oman tiensä kulkija, pesee hampaansa hutaisten, usein ei käytä edes tahnaa. Hänellä ei koskaan ole ollut edes reiän alkuja.
Sanoisin että HÄVETKÄÄ vanhemmat jotka suukotatte lapsianne suulle.
[/quote]
No jaa, mulla on reikiä suussa. Lapsia kolme, pussailtu myös suulle, mutta ei noilla ole ainuttakaan reikää. Että mitähän tässä nyt pitäis hävetä?
Sori vaan, mutta lapsen suulle pussaaminen kuulostaa musta tosi pervolta. Yök! En minä pussaa suulle muuta kuin miestäni. En pussaa äitiäni tai isäänikään suulle, saati siskoa tai veljeä. Sairasta. Nää pussaajat on varmaan niitä, jotka käy vanhempiensa kanssa ja sekasaunoissa alasti, "kun sehän on aivan luonnollista, eikä siinä ole mitään seksuaalista liikkua sukuelimet paljaana".
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:52"]
Sori vaan, mutta lapsen suulle pussaaminen kuulostaa musta tosi pervolta. Yök! En minä pussaa suulle muuta kuin miestäni. En pussaa äitiäni tai isäänikään suulle, saati siskoa tai veljeä. Sairasta. Nää pussaajat on varmaan niitä, jotka käy vanhempiensa kanssa ja sekasaunoissa alasti, "kun sehän on aivan luonnollista, eikä siinä ole mitään seksuaalista liikkua sukuelimet paljaana".
[/quote]
Eihän siinä olekaan. Vai ihan tosissaanko sä heti ajattelet seksiä jos näet isäsi tai äitisi alasti. Aika pervoa jos suoraan sanon. Musta tuntuu että teillä "suulle pussaaminen" on kauheaa on joku pahemman luokan seksuaaliongelma, te näette seksiä sielläkin missä sitä ei ole. Käykää puhumassa tuosta ongelmasta jonkun päälääkärin kanssa.
Mun äidillä ja isällä on hampaissa reikiä, mulla ei ole ollut koskaan. Ja kotialbumissa on monia kuvia, joissa pussaan pikkutyttönä äitiä tai isää suulle. Joten, hävetkää itse te bakteerihullut. Eläkää miten steriilissä pussukassa lystäätte, mutta antakaa muiden elää miten järkeväksi katsovat.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:13"]
Tässäkin keskustelussa huomaa, miten meidän länsimaisessa sivistyksessä seksistä ollaan tehty tabu, ja ihmisten päät saatu pyörälle.
Rakkaus ja seksi ovat sama asia.
no ei tasan tarkkaan ole! Mä rakastan esim omaa lastani ja äitiäni syvästi ja ilman seksin ajatuksen häivääkään. Kuullostaa ihan pedofiilin puolustukselta, mä teen näin, koska rakastan niin kovasti, argh!
[/quote]
En todellakaan pussaa suulle. Tärkeinpänä syynä se että en tahdo altistaa lapsiani suuni bakteereille jotta he välttyisivät rei'iltä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:12"]
Lapsia pussaan ja jopa hyviä kahta parasta lapsuudenystävääni(naisia) 33vuotias olen ja en ole nähnyt siinä mitään kummalista...
[/quote]
Ei me kyllä bestiksien kesken selvin päin pussailla, mutta jos ollaan viihteellä niin tulee sanottua, että olet ihan ja muiskis ♥ Mitään seksuaalista siinä ei ole.