Siis häh? Mielenkiintoinen tilanne/keskustelu
Olimme eilen miesystäväni vanhemmilla käymässä ja siinä niitä näitä juteltiin. Olemme juuri muuttaneet yhteen mieheni omistamaan asuntoon. No siinä jutellessa jostain kummasta juttu kääntyi heidän tuttunsa myynnissä olevaan omakotitaloon ja puheet olivat sen suuntaisia, että ikäänkuin mieheni vanhemmat olisivat odottaneet meidän ostavan kyseisen talon ja tontin.. Olin aivan silmät ymmyrkäisenä, että mitä tässä tapahtuu. Ja minulta ei edes kysytty mitään. No emme ole ostamassa taloa, mutta ihmetytti kyllä suuresti koko keskustelu, en edes tiennyt että mieheni haluaisi lähitulevaisuudessa omakotitaloa ostaa tai että vanhempansa sitä toivoisivat/haluaisivat.
Kommentit (8)
No useinhan sitä kaupitellaan hyvien tuttujen taloja kun kaikki tietää miten vaikeaa niitä voi olla myydä. Tuskin ne nimiä paperiin teiltä oli vaatimassa? Ajattelivat varmaan vain hyvää, olettavat että kaikki haluavat okt:ssa asua ja syntyisi kaupat tuttujen kesken.
en minäkään tajunnut alottajan pointtia... kuinka kauan olette serustelleet jos et tuollaisia asioita miehestäsi tiedä? Siis haluaako joskus asua omakotitalossa vai ei...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:22"]
en minäkään tajunnut alottajan pointtia... kuinka kauan olette serustelleet jos et tuollaisia asioita miehestäsi tiedä? Siis haluaako joskus asua omakotitalossa vai ei...
[/quote]
Tiedän että haluaa. En sanonut etten tiedä haluaako ikinä asua vai ei. En vain ajatellut asian olevan ajankohtainen, joten pidän outona edes keskustella jostain NYT myynnissä olevasta okt:sta jos ei ole aikeita ostaa vielä vuosiin. Plus että kyrsi se ettei minulta edes kysytty, ikäänkuin en olisi paikalla ollenkaan, ikäänkuin minulla ei olisi asiaan sanaani sanottavana. ap
Tunnen tyylin. Meille tulee kihla- ja häälahjoja myöten kaikki vain miehen nimellä. Eivät taida sukunimeäni edes muistaa. Kun ostimme ekan asunnon, sinne tultiin kuin kotiin ja minä oli vain kahvinkaataja. Ja asunto ostettiin puoliksi, ei vain miehen rahoilla.
Siis täysin normaalia puhetta, jos aiheena muutenkin oli jutella niitä näitä ja teidän muutosta yhteen juuri yms yms ja sä otit nokkiisi? Hei siis ihan syyttä :)
Vähänkö ylitulkitset asiota, hohhoijaa, taidat olla aika rankka elämänkumppani...
Saavathan appivanhemmat kaupitella taloja ja tontteja. Meidänkin olisi pitänyt ostaa eksän vanhempien rajanaapurista talo. En suostunut edes katsomaan, koska en halunnut taloa. Siihen minulla oli kolme syytä: 1) anoppi, 2) appi, 3) talon rakentamisessa tehdyt virheet (=samat kuin appivanhemmilla).