Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotuksia? Maidoton kinkkupasteija, mitä täytteeseen?

Vierailija
01.07.2013 |

Olen aina käyttänyt tuorejuustoja, mutta nyt pitäisi tehdä täysin maidottomia pasteijoita. Mitä kinkun kanssa, että olisi makua ja mehukkuutta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan perinteisesti pasteijoihin on käytetty riisiä, munaa, kasviksia, eli ei tarvii kovin hankalaa olla. Eli maidotonta vai laktoositonta?

Vierailija
2/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maidotonta, joten tuorejuustot eivät käy.

Mitähän voisi tuorejuuston tilalle laittaa, että täyte ei olisi kuiva ja jauhomainen?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestoa?

Vierailija
4/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestossa on juustoa, tarkistin wikipediasta (paresania tms).

Mutta kiitos kuitenkin, ehdin jo hetken maistaa suussani pesto-kinkku-täytteen :o)

-ap

Vierailija
5/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Hups :o

t. 4

Vierailija
6/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maidoton lapsi. Ja en minä ainakaan ole keksinyt juustolle mitään korviketta. Ruoka on aika mitätöntä, kun on tottunut maitoa käyttämään ja nyt sitten on ollut poissa maitotuotteet. Sama se on leipomisen kanssa. Synttäritarjottavissa saa käyttää ihan kaikki kykynsä ja vielä enemmän, että saa edes vähän sinnepäin notkuvan synttäripöydän kuin olen aiemmin tottunut loihtimaan.

Maito itsessään on vielä jossain määrin korvattavissa kauramaidolla, mehulla, jne. Mutta juusto on se hankalin juttu. Lasagne on ollut poissa perheen ruokailuista jo pari vuotta, kun se juustoton lasagne on oikeastaan ihan samaa kuin spagetti ja jauhelihakastike. Ja raparperit vanhenee pakastimessa, kun maidoton raparperipiirakka on niin hapokasta, että maidon puuttuminen alkaa jo melkein itkettämään.

Toivottavasti saat vinkkiä. Olisin kiitollinen minäkin.

Vierailija
7/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei edes yritä tavoitella juustoa? Eli riisillä,? eiko osata oikeasti #kostuttaa?

Vierailija
8/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska sai turhautumistaan purettua. Joten nyt kykenen jo kertomaan, että varmaan tekisin kutakuinkin niin, että keittäisin puuroriisiä, kinkkukuutiot todella hyvästä palvikinkusta, ei mistään vetisestä pitsasuikaleesta, mehevyyttä paprika- tai ananassilpulla. Mahdollisesti tekisin oikein sakean valkokastikkeen kauramaidolla ja maustaisin sen liha-kasvisliemellä. Tuota kastiketta laittaisin täytteen sekaan pikkuisen, jolloin täytteestä tulisi sellainen kostea mössö. Huomaa, että kastike pitää tehdä öljyllä tai sinisellä keijulla, ettei unohdu siinä vaiheessa se maidottomuuden periaate.

Vierailija
9/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi selittää vielä, että painotin tuossa tuota hyvää kinkkua sillä ajatuksella, että juuston puuttumista voisi korvata sillä, että kinkku puolestaan on tavallista maukkaampaa. Mutta riippuu millaisia valikoimia sulla on saatavilla. Mulla tuli tuo ratkaisu, kun mulla on helposti saatavilla hyvää tuoreena myytyä erikoiskaupan palvilihaa.

Vierailija
10/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko pasteija ilma juustoa kuivaa ja jauhomaista?

Vierailija
11/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tomaattisilppua, sipulia ja kinkkua vaikka? Tomaatti antaa mehukkuutta ja täyteläisyyttä. Mites joku kaurakerma tms pienenä lorauksena seassa?

Vierailija
12/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalle: Keitä kaura- tai riisimaitoon valkokastike ja laita sitä lasagneen juustokastikkeen tilalle. Ihan hyvää!

Vierailija
13/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama ehdotus:

kinkku, paprika, sipuli + kasvismargariini

kinkku, ananas, oliivi + k.margariini

kinkku, paprika +salsakastike

muita:

jauheliha, sipuli, riisi +salsakastike

tonnikala, riisi, paprika +salsakastike

Vierailija
14/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/15 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 19:26"]

Maito itsessään on vielä jossain määrin korvattavissa kauramaidolla, mehulla, jne. Mutta juusto on se hankalin juttu. Lasagne on ollut poissa perheen ruokailuista jo pari vuotta, kun se juustoton lasagne on oikeastaan ihan samaa kuin spagetti ja jauhelihakastike. Ja raparperit vanhenee pakastimessa, kun maidoton raparperipiirakka on niin hapokasta, että maidon puuttuminen alkaa jo melkein itkettämään.

Toivottavasti saat vinkkiä. Olisin kiitollinen minäkin.

[/quote]

jos soija käy niin siitä on jonkinlainen sulava juustontapainen korvike olemassa tosin en ole kokeillut kun meidän allergisille ei soijakaan käy.

Raparperista olen tehnyt paistoksia ihan maidottomana, kanamunattomana ja vehnättömänäkin ja koko perhe syö sitä esim Oatlyn vanilijakastikkeen kanssa. Eli raparperin palojen päälle seos kaurahiutaleita, ripaus jauhoja ja sokeria sekä margariinia ja vaniljasokeria yhteen sekoitettuna.