Kohteleeko miehet paremmin kaunista vaimoa?
Meillä on jo pidempään ollut ongelmia mieheni kanssa, ja varsinkin pienen kohta puolivuotiaan vauvan äitinä olen ollut väsynyt. Tänään kuitenkin laitoin hiukset ja naamani kauniisti ja olen innostunut kokeilemaan uudenlaista tehokasta silmämeikkiä jota halusinkin tänään testata (kissansilmämeikki) ja tukan pistin muotikampaukselle. Kotiin tullessaan mies kohteli minua ystävällisesti ja iloisesti. Kysyin saako ehostautumiseni hänet iloiseksi, niin vastasi että kyllä. Hän on luonnonkomea ja minua nuorempi ja itse en varsinkaan raskauden jäljiltä ole luonnonkaunis, vaan saan kyllä satsata ulkonäkööni jos haluan näyttää hyvältä.
Mietin onko tämä yleinenkin ilmiö, että mies kohtelee kaunista vaimoa paremmin kuin rumaa, ja onko tällainen ihmissuhde sellainen, johon kannattaa satsata? ... kyllä hän siis kohtelee minua rumanakin useinihan hyvin, mutta olihan tuo nyt selvä juttu kun asiasta kysyin ja vastauksenkin sain.
Kommentit (31)
Mitä kauniimpi vaimo sitä mustasukkaisempi mies jolloin on enemmän tarvetta vähättelyyn ja naisen itsetunnon laskemiseen.
Paitsi jos mies on normaali yksilö jolloin ei käyttäydy kuten suurinosa omassa sukupuoligenressään.
Tiesitkö että suomi on pohjoismaiden perheväkivallan kärkilistoilla.
Ei mies ajattele sinun olevan kauniimpi. Hän ajattelee, että olet nähnyt vaivaa ja laittautunut häntä varten, ja se tuntuu hyvältä
Mua kohtelee yhtä hyvin rumana ja meikin kanssa. Tilanteesi kuulostaa surulliselta. :( miltä tilanteesi itsestäsi tuntuu? Oletko ok asian kanssa?
Mun mies ei huomaa ollenkaan vaikka tekisin ulkonäölleni mitä. Sitä hän arvostaa että TEEN jotain. Pieni ele, laittaa kahvin nappulaa vaille valmiiksi tms. Miehiä on erilaisia.
Ei, riippuu naisen omasta itsekunnioituksesta eli millaista kohtelua sietää jne.
Ei. Jos saa kauniin naisen, saa varmasti paljon naisia, ja on varaa kohdella heitä sitten huonommin.
Ihan aina on kohdellut hyvin, niin hyvinä kuin pahoina, kauniina ja rumina päivinä, sairaana ja terveenä. Olen siis sairastanut vakavasti liittoni aikana.
Toivottavasti saat tukea pienen vauvan kanssa. Miehen pitäisi olla tukenasi, kannustaa, kehua ja auttaa sinua kaikin tavoin ihan ulkonäöstäsi riippumatta, kun teillä on yhteinen ihana lapsi jota hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauniimpi vaimo sitä mustasukkaisempi mies jolloin on enemmän tarvetta vähättelyyn ja naisen itsetunnon laskemiseen.
Paitsi jos mies on normaali yksilö jolloin ei käyttäydy kuten suurinosa omassa sukupuoligenressään.
Totta ehkä että voi olla mustasukkainen mutta ehkä vielä pahempi miehelle hävetä omaa vaimoaan...
vanha täti kirjoitti:
Ihan aina on kohdellut hyvin, niin hyvinä kuin pahoina, kauniina ja rumina päivinä, sairaana ja terveenä. Olen siis sairastanut vakavasti liittoni aikana.
Toivottavasti saat tukea pienen vauvan kanssa. Miehen pitäisi olla tukenasi, kannustaa, kehua ja auttaa sinua kaikin tavoin ihan ulkonäöstäsi riippumatta, kun teillä on yhteinen ihana lapsi jota hoitaa.
Kiitos, näinhän se toki on. ❤️ Meillä meni todella hyvin vajaat kaksi vuotta mutta jostain ihmeen syystä lapsen syntymä käynnisti ongelmat.
Ehkä kohentunut ulkonäkö sai sinut itsesi piristymään, joten olit mukavampi ja hauskempi kuin tavallisesti, ja siihen miehesi sitten vaistomaisesti reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ajattele sinun olevan kauniimpi. Hän ajattelee, että olet nähnyt vaivaa ja laittautunut häntä varten, ja se tuntuu hyvältä
Kyllä se on sanonut suoraan moneen otteeseen ettei halua lähteä kanssani minnekään jos olen rumissa vaatteissa ja näytän pahalta.
Osaa se kaikesta huolimatta myös olla todella suloinen...
Mieheni ei ole suomalainen jos se mitään selittää...
*ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ehkä että voi olla mustasukkainen mutta ehkä vielä pahempi miehelle hävetä omaa vaimoaan...
Kuinkahan moni mies häpee vaimoonsa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miehenä allekirjoitan täysin tuon kommentin.
Mies näkee sinut siinä arjessa tukka sekaisin, lökäverkkareissa, meikittä, väsyneenä, kiukkuisena tai itkuisena. Ihan mitä vain.
Sitten kun olet joskus laittautunut juuri miehesi iloksi, ei vain kyläreissua tai tyttöjen iltaa/baarireissulle tms varten..
Niin mies takuulla kohtelee paremmin, koska hän ymmärtää, että sinä haluat arjen keskellä väsyneenäkin puolisoasi miellyttää myös noin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on sanonut suoraan moneen otteeseen ettei halua lähteä kanssani minnekään jos olen rumissa vaatteissa ja näytän pahalta.
Osaa se kaikesta huolimatta myös olla todella suloinen...
Kauhea mies. Olen itse luonnonkaunis, tykkään kuitenkin välillä meikata. Mieheni on komea. Nyt olen raskaana ja ekaa kertaa naama ihan täysin kuvottavan aknen peitossa. Olen silti ollut ilman meikkivoidetta.
Rakennamme taloa ja raksalla pyörii paljon
miehen kavereita auttamassa. Eilen kysyin mieheltä, että ahdistaako häntä, kun olen julkisesti ilman meikkiä. Itseäni ahdistaa tämä akne. Mies katsoi minua hölmönä ja totesi, että olen kaunis ja hänhän on useasti sanonut etten tarvitse meikkiä. Muistutin, että nyt onkin vähän eri, kun kasvot on kuin teinillä. Mies vain sanoi, että minähän olen raskaana ja kaunis finneistä huolimatta. Itselle tuli tästä hyvä mieli. Mies myös useasti kehuu saunassa kauniiksi, kun kasvot on hikiset ja punaiset :D Lisäksi hän on aina kohdellut minua hyvin Ja kunnioittavasti. Huolimatta meikeistä, rönttävaatteista tms. Eli siis tähän nähden miehesi on kyllä inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyysi laiminlyödä omaa ulkonäköä, plösähtää? Tottakai laittautuminen piristää ja osoittaa myös parisuhteesta, sen romantiikasta välittämisestä.
Onnellisimmat avioliitot olivat jonkin tutkimuksen mukaan niitä, joissa oli suht ruma mies ja kaunis nainen - ruma mies kehui kaunista naistaan ja näki vaivaa, nainen oli puolestaan tyytyväinen mieheensä.
Noissa perheväkivaltatilastoissa Tanska on ollut Suomen edellä ja Ruotsi heti perässä koko Euroopassa eli uskoo ken tahtoo...
Ei tietääkseni. On vaatimuksia pukeutua vaatimattomasti ja pitäisi olla aina laittautumaton, suorastaan ruma. Jos laittautuu niin huorittelua. Mustasukkaisuus on jatkuvaa. Suomi miehen välittäminen on niin ikävää, että mieluummin elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
vanha täti kirjoitti:
Kiitos, näinhän se toki on. ❤️ Meillä meni todella hyvin vajaat kaksi vuotta mutta jostain ihmeen syystä lapsen syntymä käynnisti ongelmat.
Perheessä on eri dynamiikka kuin parisuhteessa - pitää hoitaa myös parisuhdetta tai perhe hajoaa.
Totta kai pitää luoda myös hyvä ja toimiva arki perheenä, sitoutua yhteiseen vanhemmuuteen.
Eli tasapaino; parisuhteessa, perheenä sekä hiukan omaakin elämää.
Uskoisin että enemmän vaikuttaa se onko mies oikeasti rakastunut vai tyytynyt vain johonkuhun. Omista miehistänikin toiset ovat kohdelleet paremmin ja toiset huonommin ja ne parhaiten kohdelleet ovat tuoneet myös selvästi esiin tunteensa ja sen, että haluavat juuri minut eivätkä ketään toista. Huonommin kohdelleilta ei ole sellaista samanlaista arvostusta tullut vaan suhtautuminen on ollut enemmän luokkaa "oot sä ihan ok ja on sun kanssas ihan kiva olla".
Jos mies ei kohtele hyvin niin vika ei ole sinussa tai ainakaan ulkonäössäsi vaan siinä, että mies ei vain ole oikeasti rakastunut sinuun. Itse en enää tyytyisi tuollaiseen suhteeseen vaan kyllä se on oltava molempien puolelta kaikki tai ei mitään, tuollaiset suhteet joissa toinen ei osaa oikeasti arvostaa vain satuttavat pidemmän päälle.
Ei välttämättä, kauniita myös kohdellaan huonosti! Mut joo kyl miehet tykkää silti jos nainen joskus laittautuu, mut saattaa silti kohdella huonosti😊