Kohteleeko miehet paremmin kaunista vaimoa?
Meillä on jo pidempään ollut ongelmia mieheni kanssa, ja varsinkin pienen kohta puolivuotiaan vauvan äitinä olen ollut väsynyt. Tänään kuitenkin laitoin hiukset ja naamani kauniisti ja olen innostunut kokeilemaan uudenlaista tehokasta silmämeikkiä jota halusinkin tänään testata (kissansilmämeikki) ja tukan pistin muotikampaukselle. Kotiin tullessaan mies kohteli minua ystävällisesti ja iloisesti. Kysyin saako ehostautumiseni hänet iloiseksi, niin vastasi että kyllä. Hän on luonnonkomea ja minua nuorempi ja itse en varsinkaan raskauden jäljiltä ole luonnonkaunis, vaan saan kyllä satsata ulkonäkööni jos haluan näyttää hyvältä.
Mietin onko tämä yleinenkin ilmiö, että mies kohtelee kaunista vaimoa paremmin kuin rumaa, ja onko tällainen ihmissuhde sellainen, johon kannattaa satsata? ... kyllä hän siis kohtelee minua rumanakin useinihan hyvin, mutta olihan tuo nyt selvä juttu kun asiasta kysyin ja vastauksenkin sain.
Kommentit (31)
Vastaus kysymykseen: kirjoitti:
Joo, jos se nielee.
En usko, että tarpeeksi kauniiden edes tarvii antaa suuseksiä koskaan vaikka itse saisivat sitä joka kerta. Mies ei päästä kaunista naista käsistään.
Vaikka se ei toki ihmisen arvoa mittaakaan, vaan Jumala, ja Jumala on erikoistunut heikkoihin ihmisiin koska heille hänen apunsa kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, riippuu naisen omasta itsekunnioituksesta eli millaista kohtelua sietää jne.
Tää on totta, mutta tarvinneeko kaunottaren yhtä usein tehdä miehilleen selväksi, mitä eivät siedä? Jos mies on ihan hulluna vaimoonsa, niin jotku kuulemma silloin ovat valmiita hyvin paljon vaimonsa eteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ajattele sinun olevan kauniimpi. Hän ajattelee, että olet nähnyt vaivaa ja laittautunut häntä varten, ja se tuntuu hyvältä
Miehenä allekirjoitan täysin tuon kommentin.
Mies näkee sinut siinä arjessa tukka sekaisin, lökäverkkareissa, meikittä, väsyneenä, kiukkuisena tai itkuisena. Ihan mitä vain.
Sitten kun olet joskus laittautunut juuri miehesi iloksi, ei vain kyläreissua tai tyttöjen iltaa/baarireissulle tms varten..
Niin mies takuulla kohtelee paremmin, koska hän ymmärtää, että sinä haluat arjen keskellä väsyneenäkin puolisoasi miellyttää myös noin
Hmm mä kylläkään en ollut nyt juuri häntä varten laittautunut, vaan olin lähdössä ihmisten ilmoille ja päätin kerrankin varata aikaa ehostukseen vaikka vauva sen usein estääkin. Ehkäpä hän tosiaan ilahtui vaan siitä et vaimo oli nyt paremman näköinen, samaan tyyliin kuin kiillotettu auto, että nyt kelpaa esitelläkin... (Meikillä saa aikaan paljon, googlatkaa tai tubettakaa Power of makeup)
Pitäisikö sinun kuitenkin itse miettiä, millaista kohtelua mieheltä siedät ja millaista et?
Kaikenlaisten itsetunnon lyttääjien kanssa sitä naiset elävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ajattele sinun olevan kauniimpi. Hän ajattelee, että olet nähnyt vaivaa ja laittautunut häntä varten, ja se tuntuu hyvältä
Kyllä se on sanonut suoraan moneen otteeseen ettei halua lähteä kanssani minnekään jos olen rumissa vaatteissa ja näytän pahalta.
Osaa se kaikesta huolimatta myös olla todella suloinen...
Kauhea mies. Olen itse luonnonkaunis, tykkään kuitenkin välillä meikata. Mieheni on komea. Nyt olen raskaana ja ekaa kertaa naama ihan täysin kuvottavan aknen peitossa. Olen silti ollut ilman meikkivoidetta.
Rakennamme taloa ja raksalla pyörii paljon
miehen kavereita auttamassa. Eilen kysyin mieheltä, että ahdistaako häntä, kun olen julkisesti ilman meikkiä. Itseäni ahdistaa tämä akne. Mies katsoi minua hölmönä ja totesi, että olen kaunis ja hänhän on useasti sanonut etten tarvitse meikkiä. Muistutin, että nyt onkin vähän eri, kun kasvot on kuin teinillä. Mies vain sanoi, että minähän olen raskaana ja kaunis finneistä huolimatta. Itselle tuli tästä hyvä mieli. Mies myös useasti kehuu saunassa kauniiksi, kun kasvot on hikiset ja punaiset :D Lisäksi hän on aina kohdellut minua hyvin Ja kunnioittavasti. Huolimatta meikeistä, rönttävaatteista tms. Eli siis tähän nähden miehesi on kyllä inhottava.
Entä jos lihoisit kamalasti? Totta että ei mun mies mua hyvin kohtele, mut ymmärtäähän sen toisaalta, et varmasti meistä jokainen olisi mielellään puolisonsa ulkomuodosta(kin) ylpeä. Eikä mielellään sellaisen puolisona näyttäydy, jonka ulkomuoto nolottaa. Tiedän tän omasta kokemuksestanikin, joten on se toisaalta ihan inhimillistäkin.
Olin sitten "ruma" tai en, niin mies on kohdellut aina hyvin. Ja kyllä mieheni on kehunut minua kauniiksi, vaikka on meikitön naama, tukka takussa ja ne pieruverkkarit jalassa. Kehuu myös kauniiksi, jos laittaudun esimerkiksi ravintolaillalliselle.
Mies on sitä mieltä, että olen parhaan näköinen ilman meikkiä. Tai ainakin niin hän sanoo. Itse tykkään vähän laittautua, tunnen oloni paremmaksi niin. Olen miettinyt, että harmittaako häntä jopa se, kun menen ulkomaailmaan hieman laittautuneena? Käytöksen perusteella harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sitä mieltä, että olen parhaan näköinen ilman meikkiä. Tai ainakin niin hän sanoo. Itse tykkään vähän laittautua, tunnen oloni paremmaksi niin. Olen miettinyt, että harmittaako häntä jopa se, kun menen ulkomaailmaan hieman laittautuneena? Käytöksen perusteella harmittaa.
Sinä ja muut näin kirjoittavat olettekin sitten varmaan luonnonkauniita ja miestenne kanssa ulkonäön osalta samalla tasolla, ainakin. Mä en oo luonnonkaunis ja kun iskin mieheni, satsasin siihen aikaan todella voimakkaasti ulkonäkööni. Enää siihen ei ole ollut samanlaisia mahdollisuuksia...
No, mutta. En toki väitä että kaikki miehet ovat pinnallisia nilkkejä. silti väittäisin että jotain sellaista tässä on jonka useimmat miehet jakavat... Tai no siis kysyin sitä.. ja epäilen sitä 😁
Ei. Se kohtelu riippuu siitä miehestä. Siihen vaikuttaa myös teidän suhteenne laatu ja siihen taas vaikutatte te molemmat.