Ilta-Sanomat varasti juttuidean AV:lta!
Kesätoimittaja taas työssään.
Kommentit (17)
Tuo ei edes ole hauskin mahdollinen ketju. Olisi ottanut jonkun paremman esimerkin.
Ei varastanut, vaan puffaa. Samaa firmaa, klikkaukset satavat lopulta voitoksi samalle tilille.
Ainakin Paavo L ja Seppo T tuumaavat tähän listaan: so what?
Joo, ja av:läinen ei koskaan varasta juttuaan iltapvälehdiltä =D
Tuohan on ihan kiva juttu.
Eikä täällä koskaan voi tietää, mikä aloitus on toimittajan aloittama.
Ihan kiva juttu siitä saattaa tulla joka tapauksessa, oli se sitten keneltä vaan. :-)
Uskokaa nyt jo, että juttujen tekeminen netin keskusteluista tai niiden perusteella, ei ole mitään _varastamista_. Varastamista on toisen tekstin laittaminen omiin nimiinsä, ja jos toimittaja on itse juttunsa kirjoittanut (niin kuin on: ei AV-jorinat ole mitään valmiita lehtijuttuja), siinä ei ole mitään ongelmaa.
toimittaja
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 18:18"]
Uskokaa nyt jo, että juttujen tekeminen netin keskusteluista tai niiden perusteella, ei ole mitään _varastamista_. Varastamista on toisen tekstin laittaminen omiin nimiinsä, ja jos toimittaja on itse juttunsa kirjoittanut (niin kuin on: ei AV-jorinat ole mitään valmiita lehtijuttuja), siinä ei ole mitään ongelmaa.
toimittaja
[/quote]
Toimittajalle huomautus, että tätä tässä ketjussa oli jo todettukin. Kannattaa ehkä vähän lukea enemmänkin näitä jorinoita.
hehee, hämää kun vierekkäin on auki tämä aloitus ja linkin sivu, eli ikkunoissa näkyy vauvan logo mutta siinä lukee ilta-sanomat, ja sit on is:n logo mut siin lukee vauva.fi =D
Sanoman leiriin se kuuluu tämä Vauva-sivustokin kuten myös Ilta-Sanomat. Klikkaukset sataa samaan laariin ja kustantaja kiittää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 18:36"]
Sanoman leiriin se kuuluu tämä Vauva-sivustokin kuten myös Ilta-Sanomat. Klikkaukset sataa samaan laariin ja kustantaja kiittää.
[/quote]
Tämäkin tuli jo kertaalleen kerrottua.
Minusta tuo on ihan mukavan kepoinen kesäjutun aihe. Ei tarvitse aina takertua kaeiken maailman alapääjuttuihin. Lähde vauva.fi on mainittu ihan selkeästi myös. Tämä on ihan julkinen keskustelupalsta, ei meillä kirjoittelijoilla ole mitään "tekijänsuojaa", jos keskusteluketjuja lainataan.
En ole lukenut tuota ketjua, mutta kuulostaa ihan hauskalta. Sen sijaan skippaan kaikki vettenterä- kuvaa pimppasi- telakoitumis- mieheni on narsissi -jänkkäämiset.
Johan noi iltapäivälehdet ja muut ovat monta vuotta hakeneet juttuideansa täältä. Vasta nyt ne ovat vasta alkaneet kertomaan sen avoimesti. Jo pari kolme vuotta sitten mietin miksi edes lukisin iltapäivälehtiä, kun tuntui, että hakivat niin paljon juttujaan täältä ja ne oikeatkin uutiset oli raportoitu täällä ennen niitä.
Toimittajien ei tarvitse enää itse keksiä jutunjuurta, käyvät vaan kilvan täällä niitä aiheitaan hakemassa. Silti kannattaisi ehkä kuitenkin muistaa mitä siellä toimittajakoulussa/opinnoissa (jos niitä on enää sanomalaisilla ensinkään) kerrottiin lähdekritiikistä... Olen useammin kuin kerran nauranut kun omaa provoani on siteerattu jossakin (Sanoman) toisessa mediassa.
Eiköhän se ollut alun alkaenkin IS:n toimittaja joka kyseisen ketjun aloitti juttuaan varten.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:13"]
Eiköhän se ollut alun alkaenkin IS:n toimittaja joka kyseisen ketjun aloitti juttuaan varten.
[/quote]
Tähän uskon minäkin.
Onhan täällä joku kehuskellut silläkin, että "minulle maksetaan palkkaa täällä provoilemisesta!" Daa.
Eipä se nyt sitä varastanut. Ihan kertoi mistä pöllöpalstalla tällä kertaa keskustellaan.