Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesin kotirouvaksi

Vierailija
01.07.2013 |

Lapset 11 ja 9. Olen aina ollut uraohjus, mutta tuntui, että lapsuus jää kokematta sillä menolla.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppoa on siihen verrattuna, että normaalisti hoidan ruon kaiken työn lomassa vielä yleensä yksin kun mies on työmatkalla... Nuorimmalla on astma, mikä on myös kuormittanut paljon! Lapset siis muualla kuin lähikoulussa. Talo kaupungissa, iso kesämökki ja kolme koiraa... Ap

Vierailija
22/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut loukata. Kotirouvailu vain kuulostaa jotenkin hohdokkaalta, mutta elämäsi olikin sitten ihan tavallista perusarkea:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee lepposasti. Milloin olen kahvilla jossain, shoppailemassa, lenkillä. On myös kodin siivousta yms huoltamista, Joskus en tee yhtään mitään. Matkustan myös paljon. Ja kuten sanottua niin mulla tulot pyörii, vaikka kotona olenkin. Sillä ei ole taloudellista vaikutusta minuun, vaikka ero tulisi, Asuntolainaa ei ole enää ja omaisuutta on kuitenkin kertynyt mukavasti, eikä sekään ole loppumassa. Ei mulla tässä iässä ole tarkoitus enää kouluttautua ja palata työelämään. Tästä on suunta sit enää eläkkeelle. Olen osani työelämässä tehnyt osaltani, jotta voin nyt ellä ja olla näin.

t. 10kk kotirouvana

Vierailija
24/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle perusarki on luksusta, kun se on kiireetöntä. Kokkailu on uusi intohimoni, samaten viljely. Kangaspuut odottavat ja muut käsityöt. Ja täysin vapaat viikonloput huvilalla! Ap

Vierailija
25/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako sun mies sitten viikonloput lapsia, että pääset huvillalle?

Vierailija
26/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonikäisiä tarvitse " hoitaa". Ap

Vierailija
27/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin palata samaan nyt kun lapset on isoja ja nuorinkin lähdössä opiskelemaan. Pidän työstäni, mutta työmatka on raskas ja hankala sekä sisältää kulkuvälineen vaihdon välillä, eikä palkkakaan niin ihmeellinen ole, että se olisin sen arvoinen. Minulla olisi myös mahdollista tehdä hommaa, josta saisin taskurahaa - hommaa, jota olen tehnyt aiemminkin. Eläkkeestä en jaksa huolehtia, sillä olin työttömänäkin jonkun verran ja aikaa on mennyt opiskeluun, joten ei sitä ole ihmeitä kertynyt. Eikä siitä ole takeita, että eläkikään eläisi, toisaalta tätä samaa  taskurahahommaa voi jatkaa vielä eläkeikäisenäkin. 

Säästöjä on myös minulla. Olen miettinyt auton hankintaa, mutta toisaalta miettinyt myös, että mitä mieltä on hankkia auto työn takia,kun siihen menisi monen kuukauden palkka. Muuten en tarvitsisi. Meillä on kuitenkin vielä hiukan asuntolainaa, joten mietin vielä ainakin tämän vuoden loppuun. 

Vierailija
28/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:55"]

Ei tuonikäisiä tarvitse " hoitaa". Ap

[/quote]

Ei, mutta entä niiden harrastukset silloin? ruuat jne. vai siis jääkö ne keskenään kotiin?

Vierailija
29/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenKään. Harrastuksia ei ole viikonloppuisin. Ruoka kokataan yhdessä. Lapset tykkäävät kokkaamisesta ja leipomisesta. Olen ruvennut leipomaan leivänkin itse. Ap

Vierailija
30/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän leipominen onkin mukavaa helppoa. Minä olen leiponut monta vuotta:) Se on kivan aivotnarikkaan hommaa .

ei olisi minusta kotirouvaksi, mutta hyvä, että tässä maassa on naisilla varaa valita. Tai ei kaikilla ole, mutta minä voisin jäädä kotirouvaksi, vaan ei missään nimessä sopisi minulle. Mukavia kotovuosia sinulle ja perheellesi.

Vierailija
31/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kuten sanottu, olen aina ollut ahkera ja suorittava menestyvä uratykki, joten olen itsekin vähän yllättynyt, että nyt tein tällaisen ratkaisun! Ap

Vierailija
32/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin yritin olla kotirouvana ja hoitaa lapsia mutta ihan ekana katkesi mieheltä pinna. Sanoi että ei sua kukaan kotiäitinä kestä, palaa töihin. Oli kyllä oikeassa, lapsetkin oli samaa mieltä. Kotirouvuus tai äitiys tai mitä se nyt onkaan, ei sopinut mulle ollenkaan.

Vierailija
33/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä koti-isäksi, jos eukko kävisi töissä ja tienaisi riittävästi. Vois urheilua katsella ja kaljaa juoda, eikä tarttis käydä töissä. Tosin missään nimessä en tahtoisi lapsia. Niistä ei ole muuta kuin harmia ja kaiken lisäksi niitä on maailmassa jo muutenkin liikaa.

Vierailija
34/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:12"]

Kiitos. Kuten sanottu, olen aina ollut ahkera ja suorittava menestyvä uratykki, joten olen itsekin vähän yllättynyt, että nyt tein tällaisen ratkaisun! Ap

[/quote]

Millä alalla olit?

Vierailija
35/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-alalla.

Vierailija
36/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-ala onkin sellainen, jolla ei paljon perhettä välillä nähdä. Mutta toisaalta taas olen omalta kohdalta nähnyt ihmisten nauttivan siitä niin kuin harraustuksesta, vaikka se työ onkin.

t. media-alan yrittäjän tytär

Vierailija
37/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulta se nautinto katosi. Aloin tuntea itseni orjaksi - eikä haastettakaan enää ollut.

Vierailija
38/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulta se nautinto katosi. Aloin tuntea itseni orjaksi - eikä haastettakaan enää ollut.

Vierailija
39/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntea ap:n...Et asu Suomessa? tai sitten tunnen aivan samanlaisen tapauksen kuin ap:n. Meilläpäin kun näitä kotirouvia riittää...Onnea vain hyvälle päätökselle!

Vierailija
40/50 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän