Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa maskit?

Vierailija
29.07.2020 |

Jos Suomeenkin tulee maskipakko, ei toimeentulotuella eikä Kelan peruspäivärahalla elävillä ole rahaa maksaa niitä. Googletin ja sellaiset kunnolliset näkyvät olevan aika kalliita.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa niille kengät? Sama taho maksaa myös muutaman kangasmaskin.

Tänään radiossa kertoi VTT:n tutkija, että kangasmaskeista ei ole mitään hyötyä - korkeintaan 10% suodattaa. Hänen mukaansa maskipakko tarkoittaisi että kaikilla on vähintään FFP2-tason maski, mieluiten FFP3. FFP3 maksaa lähemmäs 10 euroa kappaleelta.

Puhuttiinko siinä nyt niistä maskista ulos lentävistä pärskeistä? Miksei puhuta siitä, että maskit eivät toimi yksin, lisäksi pitää pitää se parin metrin väli!

FFP3 suojaa nimenomaan käyttäjäänsä. Joissakin on pieni venttiili uloshengitystä helpottamaan.

Jatkossa alan kirjoitella tänne kilometrin pituisia viestejä, joissa kerron omat perustietoni asioista, niin ei tule näitä näsäviisastelijoiden vastauksia. Totta kai oikeat maskit suojaavat käyttäjäänsä. Vielä ffp3-tason hengityksensuojaimia tehokkaampiakin vaihtoehtoja on olemassa. En kuitenkaan aio viedä asiaa sivuraiteelle yhtään enempää.

Minä kysyin tuossa lainaamassasi viestissä, että oliko siinä radio-ohjelmassa haastatellun VTT:n tutkijan näkemyksessä kysymys käyttäjän vai muiden suojaamisesta? Keväällähän VTT itse oli sitä mieltä, että mikä tahansa rätti suun edessä merkittävästi vähentää suusta ilmaan purskahtavia pärskeitä. Onko ne nyt kääntäneet takkinsa vai puhuttiinko eri asiasta?

Tässä se keväinen VTT:n mallinnus on. Onko ne nyt sitten saaneet tutkituksi senkin, että ei se maski sittenkään auta mitään? Se olisi aika jymyuutinen.

Ps. Voisitteko edes yrittää muistella, että mikä radiokanava ja moneltako kuuntelitte, kun kerrotte näitä lähteitänne? Suomessa toimii tällä hetkellä niin monta radiokanavaa, että on sula mahdottomuus selvittää missä niistä oli tänään "joku VTT:n tutkija" vieraana.

https://areena.yle.fi/1-50526989

Vierailija
42/42 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen itse, olen ommellut jo pitemmän aikaa. Ihan sama kuin koronaepidemian alkuaikona vinguttiin, ettei aiota hankkia mitään kotivaraa, kun kyllä 'joku sitten tuo sitä ruokaa'. Miksi se on aina jonkun muun tehtävä laittaa asioita kuntoon? Miksei itse voi tehdä ainakin sen verran mitä pystyy? Valitetaan, että valtio velkaantuu. No niin varmaan velkaantuu vielä lisää, jos kaikki vaativat "ilmaisia" maskeja.

3-4 kangasmaskia riittää jo pitkälle. Päivittäinen pesu, kuivuvat nopeasti, erilaisia kankaita ja kuoseja on kiva vaihtaa.

Mieluummin pidän naamallani maskia kuin hengityskoneen putkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla