Oma näkemykseni meikkaavista naisista
Haluavat olla kauniita, vaikka kuitenkin toivoisivat etteivät ihmiset olisi niin pinnallisia.
Haluavat kulkea ihmisten ilmoilla kauniiksi meikattuina, mutta väittävät ahdistuvansa muiden katseista.
Toivovat löytävänsä miehen, vaikka eivät meikkaakaan miesten silmiä varten.
Jos mies kehuu kauniiksi meikattuja kasvoja mutta ei meikkaamattomia, nainen suuttuu ja pitää miestä k.päänä.
Jos mies sanoo että nainen voisi lopettaa meikkaamisen kokonaan koska ei tarvitse meikkiä, on reaktiona loukkaantuminen, kun mies ei pidä minusta tällaisena, eli ihmisenä, joka itse haluaa meikata.
Jos miehet eivät kehu meikannutta naista kauniiksi, nainen miettii että onkohan meikkiä tarpeeksi ja toivoo, että saisi edes yhden piristävän kehun!
Meikkiä käyttävä nainen väittää aina meikkaavansa vain omaksi ilokseen, mutta pohjimmiltaan se oma ilo tulee mielikuvasta, että "tämännäköisenä minua pidetään kauniina" mikä antaa naiselle energiaa tehdä erinäisiä asioita.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä "tsiisus mitä pas.kaa" -kommentteja, jotka eivät anna mitään keskustelulle. Perustelisitte edes, miksi olette eri mieltä.
Yllättävän paljon näyttää tulevan vihaista ja huonosti perusteltua (lue:perustelematonta) defenssiä heikkoitsetuntoisilta naisilta ap:n havaintoihin. Olen nainen itsekin, ja ap listasi täsmälleen kaikki pääsyyt meikkaamisen taustalla. Ehostan itsekin työpäivinä, mutta pystyn sentään olemaan rehellinen ehostamisen syystä, mikä on yksinkertaisesti näyttää paremmalta eli sosiaalisesti hyväksyttävämmältä. En siis tarvitse varsinaisesti hyväksyntää miehiltä tai muilta naisilta, mutta yhteiskunnassa sattuu vallitsemaan sellaiset normit, että meikkaamatonta naista katsellaan kauhulla ja kohtelu on paljon huonompaa missä tahansa asioikaan. Tahdon vain näyttää ammattimaiselta, fiksulta ja huolitellulta, koska se siten helpottaa elämääni ja tekee siitä paljon miellyttävämpää. Täysin itsekäs motiivi, ja aika lapsellista mielestäni, jos ei aikuinen nainen voi tätä totuutta itselleen myöntää.
Tällä tavalla 👍
Ap
Olisi muuten aivan mahtavaa tutustua sinuun oikeassa elämässä. Jostain syystä erittäin harvoilla naisilla on samankaltaisia mielipiteitä kuin minulla. Olen siis itsekin nainen, vaikka moni luultavasti olettaa, ettei tällaisten ajatusten takana voi olla kuin mimieses.
Ap
Yleensä nainen joka kuvittelee muiden pitävän häntä miehekkäänä, on epävarma sekä itsestään että naiseudestaan.
Muistaa aina kertoa kaikille, kuinka jo pienenä leikki pikkuautoilla eikä nukeilla. Uh kun olen poikatyttö. Tykkää vaan farkuista, mekot hyi ja kuvittelee olevansa jotenkin Todella Erilainen. "Kun kaikki muut naiset näin, mutta minä, minullapa on niiiin erilaiset mielipiteet, piilokivekset varmaan. Röyhtäisempä julkisesti". No vautsi.
Siinä sulle analyysiä. Ei kukaan luullut sua mieheksi vaan naiseksi joka ilmeisesti ei osaa meikata joten pitää tehdä hv-aloituksia muista.
Boring.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varsnaisesti kaunis, eikä meikkaaminen tee minusta kaunista. Mutta olen hyvin valjun, voisi melkein sanoa sairaan näköinen ilman mitään meikkiä. Kevyen meikin laittaminen on kuin hahmottelisi selkeämmät ääriviivat ja värin kasvoille. Nyt erottuvat silmät, kulmat ja suu ennestään yhtenäisen kalpeasta naamasta. Meikkaamisen jälkeen näytän, no, normaalilta.
Olen huomannut että on miehiä joille siistin lyhyen parran kasvattaminen tekee saman, kasvot saavat kunnolliset ääriviivat ja habitus paranee.
Mä näytän ilman meikkiä saunasta tulleelta 😄. Mutta ei se mua haittaa koska työpaikalla vain työkaverit näkee minut. Ehkä jos olisin asiakaspalvelu työssä, tuntisin painetta meikata työpaikalle.
On meillä monia mukavia sinkkumiehiä töissä, mutta jos en kelpaa ilman meikkiä niin antaa olla vaan. Kyllä se kumppani kuitenkin joutuisi jossain vaiheessa näkemään minut meikittömänäkin, parempi kuin näkee karmean totuuden heti alussa 😁.
Ei minuakaan haittaisi olla ilman meikkiä muuten, mutta ihmiset oikeasti kyselee aina että olenko kipeä/yliväsynyt/suuttunut jostakin, jos naamani on kalpea ja meikitön. Kun olen meikannut, loppuu nuo huolestuneet kyselyt ja ihmiset suhtautuu kuin kehen tahansa normaaliin kanssaihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä "tsiisus mitä pas.kaa" -kommentteja, jotka eivät anna mitään keskustelulle. Perustelisitte edes, miksi olette eri mieltä.
Yllättävän paljon näyttää tulevan vihaista ja huonosti perusteltua (lue:perustelematonta) defenssiä heikkoitsetuntoisilta naisilta ap:n havaintoihin. Olen nainen itsekin, ja ap listasi täsmälleen kaikki pääsyyt meikkaamisen taustalla. Ehostan itsekin työpäivinä, mutta pystyn sentään olemaan rehellinen ehostamisen syystä, mikä on yksinkertaisesti näyttää paremmalta eli sosiaalisesti hyväksyttävämmältä. En siis tarvitse varsinaisesti hyväksyntää miehiltä tai muilta naisilta, mutta yhteiskunnassa sattuu vallitsemaan sellaiset normit, että meikkaamatonta naista katsellaan kauhulla ja kohtelu on paljon huonompaa missä tahansa asioikaan. Tahdon vain näyttää ammattimaiselta, fiksulta ja huolitellulta, koska se siten helpottaa elämääni ja tekee siitä paljon miellyttävämpää. Täysin itsekäs motiivi, ja aika lapsellista mielestäni, jos ei aikuinen nainen voi tätä totuutta itselleen myöntää.
Tällä tavalla 👍
Ap
Olisi muuten aivan mahtavaa tutustua sinuun oikeassa elämässä. Jostain syystä erittäin harvoilla naisilla on samankaltaisia mielipiteitä kuin minulla. Olen siis itsekin nainen, vaikka moni luultavasti olettaa, ettei tällaisten ajatusten takana voi olla kuin mies.
Ap
Joo, tottahan toki luulin sinua mieheksi, naisten palstalla 😂😂😂😂😂 Myötähäpeä... Viestissäsi ei noin ylipäätään ollut yhtään mitään miehekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Olisi muuten aivan mahtavaa tutustua sinuun oikeassa elämässä. Jostain syystä erittäin harvoilla naisilla on samankaltaisia mielipiteitä kuin minulla. Olen siis itsekin nainen, vaikka moni luultavasti olettaa, ettei tällaisten ajatusten takana voi olla kuin mimieses.
Ap
Yleensä nainen joka kuvittelee muiden pitävän häntä miehekkäänä, on epävarma sekä itsestään että naiseudestaan.
Muistaa aina kertoa kaikille, kuinka jo pienenä leikki pikkuautoilla eikä nukeilla. Uh kun olen poikatyttö. Tykkää vaan farkuista, mekot hyi ja kuvittelee olevansa jotenkin Todella Erilainen. "Kun kaikki muut naiset näin, mutta minä, minullapa on niiiin erilaiset mielipiteet, piilokivekset varmaan. Röyhtäisempä julkisesti". No vautsi.
Siinä sulle analyysiä. Ei kukaan luullut sua mieheksi vaan naiseksi joka ilmeisesti ei osaa meikata joten pitää tehdä hv-aloituksia muista.
Boring.
Kunhan vain arvelin, että minua saatetaan pitää miehenä, koska näin on usein käynyt minulle täällä ja muilla anonyymeillä sivustoilla, joissa olen kirjoittanut ajatuksiani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Olisi muuten aivan mahtavaa tutustua sinuun oikeassa elämässä. Jostain syystä erittäin harvoilla naisilla on samankaltaisia mielipiteitä kuin minulla. Olen siis itsekin nainen, vaikka moni luultavasti olettaa, ettei tällaisten ajatusten takana voi olla kuin mies.
Ap
Joo, tottahan toki luulin sinua mieheksi, naisten palstalla 😂😂😂😂😂 Myötähäpeä... Viestissäsi ei noin ylipäätään ollut yhtään mitään miehekästä.
Hyvä. On ollut ärsyttävää yrittää todistella olevansa nainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan, jotta näyttäisin kauniimmalle. Hyvältä näyttämisellä saa sosiaalista hyväksyntää, rumalta näyttäminen puolestaan tuottaa sosiaalista haittaa. Ei tässä sen sen pidempiä jaaritteluja tarvita. Jos olisin autiolla saarella en meikkaisi, vaikka paremmalta näyttäminen tuottaa myös itselle esteettistä iloa.
Sama. Harmittaahan se miten valjulta näytän ilman meikkiä. Kaikki ihmiset katsoo jollain tasolla ulkonäköä ja haluan olla edukseni sosiaalisissa tilanteissa. Haluan näyttää miellyttävältä ja siistiltä, en epämääräisen mitäänsanomattomalta ja homssuiselta. Siltä nimittäin näytän täysin ilman meikkiä. Kalpeus ja tummat silmänympärykset tekee vielä sellaisen vaikutelman, että jotkut luulee minua meikittömänä joksikin narkkariksi tai sairaaksi, mitä en todellakaan ole.
Juuri tämä on ongelma että sinäkin omalla toiminnallasi vahvistat ihmisten vääriä mielikuvia siitä että tummat silmänaluset ja kalpeus ovat ominaisia vain narkkareille tai sairaille. Jos näyttäisit muille että nuo piirteet ovat ihan yleisiä myös terveille ihmisille, niin eikö se olisi paljon hedelmällisempää? Ajattele, sinä itse alistut muiden vallan alle. Kaikkien meidån tulisi ilmeisesti sopia yhteen ahtaaseen muottiin. Onko se sinusta kehittävä asia? Millä tavalla tällainen toiminta vie meitä kohti TODELLISTA suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä? Lakkaako ihmisten muiden tuomitseminen ulkonäön perusteella siten, että pyrimme muokkaamaan ulkonäkömme vastaamaan yleisiä ihanteita ja vahvistamaan ikuisia siitä, miltä näyttää "kunnon ihminen"?
Todellista suvaitsevaisuutta ei ihmiskunta tule koskaan näkemään. Se tarkoittaisi, että ihmiset olisivat aidosti lempeitä, rakastavia ja ymmärtäiväisiä toisilleen, heillä olisi korkea moraali ja hyveitä pidettäisiin arvojen lähtökohtana. Ihmiset olisivat kilttejä ja mukavia. Ei sellainen toteudu, eikä minusta ole jatkuvasti taistelemaan paremman maailman eteen.
Olen hyväksynyt sen, että ihmiset ovat jossain määrin pinnallisia. Meikki on itselleni jollain tapaa suojamuuri, joka suojelee sosiaalisissa tilanteissa epämukavuuden tunteilta. Olen ihminen, joka aika paljon ajattelee, mitä muut ajattelevat. Siksi muita ihmisiä on helpompi kohdata, kun on vähän "suojautunut". En nyt aina pidä meikkiä, enkä esim kauppaan sitä laita, mutta aika usein kyllä.
Ja nyt voi joku tulla tuomitsemaan, et piisikö kasvattaa selkärankaa. No, se siitä suvaitsevaisuudesta.
Totta kai jokainen, joka meikkaa, tekee sen siksi että siten näyttää omasta mielestään paremmalta, poislukien ehkä jotkin meikkikokeilut, jotka tehdään siksi että se on viihdyttävää.
Joillekin riittää se, että näyttää paremmalta kun katsoo yksin kotonaan peiliin, mutta kyllä minä ainakin haluan ennen kaikkea näyttää paremmalta muiden silmissä. Koska omaa silmääni miellyttää kevyesti meikattu naama, oletan että näytän meikattuna kauniimmalta myös muiden mielestä, ja meikkaan vain siksi. Kotona olen aina ilman meikkiä, vaikka näytänkin silloin vähemmän kauniilta. Tavalaan meikkaan itseäni varten, sillä kuvitelma toisten myönteisemmästä mielikuvasta meikattuna saa minulle paremman olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Ap
Kiitos vain, kiva kuulla jos tein vaikutuksen suoruudella. Minä vain olen tällainen, on myös välillä luultu mieheksi jossain keskustelussa, ilmeisesti mielipiteeni ovat sitten vääränlaisia tälle sukupuolelle? 🤷 Tuntuu kyllä välillä ettei naisilla saisi muka olla omia rehellisiä mielipiteitä tai siitäkin katsotaan vinoon, ainakin jos sattuu lausumaan ajatuksensa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Ap
Kiitos vain, kiva kuulla jos tein vaikutuksen suoruudella. Minä vain olen tällainen, on myös välillä luultu mieheksi jossain keskustelussa, ilmeisesti mielipiteeni ovat sitten vääränlaisia tälle sukupuolelle? 🤷 Tuntuu kyllä välillä ettei naisilla saisi muka olla omia rehellisiä mielipiteitä tai siitäkin katsotaan vinoon, ainakin jos sattuu lausumaan ajatuksensa ääneen.
Totta. Aika harva nainen uskaltaa myöskään myöntää sitä, että pitävät miehiä fiksumpina, mutta senhän näkee näistä hyökkäävistä kommenteista, joissa "naureskelevat" kun joku nainen kertoo monien luulleen häntä mieheksi anonyymillä palstalla. Eli pitävät sitä imartelevana asiana, koska olettavat meidän leuhkivan sillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kakka on vain kakkaa. Sen kummemmin perustelematta.
Mitä hyötyä on tulla kommentoimaan, että avaus on kakkaa? Itse pyörin tällä palstalla alvariinsa, mutta en ole koskaan kokenut tarvetta mennä yhteenkään avaukseen kommentoimaan, että se on kakkaa, ilman minkäänlaista vasta-argumenttia.
Ap
No ok, tyhjänpäiväistä muita ihmisiä piikittelevää mutu-lässytystä yhdentekevästä aiheesta. Taka-ajatuksena on kiusata ja haukkua kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kakka on vain kakkaa. Sen kummemmin perustelematta.
Mitä hyötyä on tulla kommentoimaan, että avaus on kakkaa? Itse pyörin tällä palstalla alvariinsa, mutta en ole koskaan kokenut tarvetta mennä yhteenkään avaukseen kommentoimaan, että se on kakkaa, ilman minkäänlaista vasta-argumenttia.
Ap
No ok, tyhjänpäiväistä muita ihmisiä piikittelevää mutu-lässytystä yhdentekevästä aiheesta. Taka-ajatuksena on kiusata ja haukkua kaikkia muita.
Tämä avaus kiusaamista? Millä tavalla? Joku esittää väitteitä ja juuri sinä voit yrittää kumota ne, mikäli olet eri mieltä. Tämä on keskustelufoorumi, ei mikään lastentarha.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Ap
Ohis, mutta mikäs naisten palsta tämä on? Käyhän täällä vaikka minkälaista porukkaa sukupuoleen katsomatta. En ymmärrä miksi pitää aina hyökätä, jos jokin asia, esim. totuus, ei miellytä?
Mä näytän ilman meikkiä saunasta tulleelta 😄. Mutta ei se mua haittaa koska työpaikalla vain työkaverit näkee minut. Ehkä jos olisin asiakaspalvelu työssä, tuntisin painetta meikata työpaikalle.
On meillä monia mukavia sinkkumiehiä töissä, mutta jos en kelpaa ilman meikkiä niin antaa olla vaan. Kyllä se kumppani kuitenkin joutuisi jossain vaiheessa näkemään minut meikittömänäkin, parempi kuin näkee karmean totuuden heti alussa 😁.