Oma näkemykseni meikkaavista naisista
Haluavat olla kauniita, vaikka kuitenkin toivoisivat etteivät ihmiset olisi niin pinnallisia.
Haluavat kulkea ihmisten ilmoilla kauniiksi meikattuina, mutta väittävät ahdistuvansa muiden katseista.
Toivovat löytävänsä miehen, vaikka eivät meikkaakaan miesten silmiä varten.
Jos mies kehuu kauniiksi meikattuja kasvoja mutta ei meikkaamattomia, nainen suuttuu ja pitää miestä k.päänä.
Jos mies sanoo että nainen voisi lopettaa meikkaamisen kokonaan koska ei tarvitse meikkiä, on reaktiona loukkaantuminen, kun mies ei pidä minusta tällaisena, eli ihmisenä, joka itse haluaa meikata.
Jos miehet eivät kehu meikannutta naista kauniiksi, nainen miettii että onkohan meikkiä tarpeeksi ja toivoo, että saisi edes yhden piristävän kehun!
Meikkiä käyttävä nainen väittää aina meikkaavansa vain omaksi ilokseen, mutta pohjimmiltaan se oma ilo tulee mielikuvasta, että "tämännäköisenä minua pidetään kauniina" mikä antaa naiselle energiaa tehdä erinäisiä asioita.
Kommentit (53)
Mun ajatusmaailmaa ei kyllä vastaa nuo asiat, vaikka meikkaankin päivittäin.
Johtopäätös: Analyysisi ei ole sellainen mitä voi pitää yleisenä totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan, jotta näyttäisin kauniimmalle. Hyvältä näyttämisellä saa sosiaalista hyväksyntää, rumalta näyttäminen puolestaan tuottaa sosiaalista haittaa. Ei tässä sen sen pidempiä jaaritteluja tarvita. Jos olisin autiolla saarella en meikkaisi, vaikka paremmalta näyttäminen tuottaa myös itselle esteettistä iloa.
Sama. Harmittaahan se miten valjulta näytän ilman meikkiä. Kaikki ihmiset katsoo jollain tasolla ulkonäköä ja haluan olla edukseni sosiaalisissa tilanteissa. Haluan näyttää miellyttävältä ja siistiltä, en epämääräisen mitäänsanomattomalta ja homssuiselta. Siltä nimittäin näytän täysin ilman meikkiä. Kalpeus ja tummat silmänympärykset tekee vielä sellaisen vaikutelman, että jotkut luulee minua meikittömänä joksikin narkkariksi tai sairaaksi, mitä en todellakaan ole.
Juuri tämä on ongelma että sinäkin omalla toiminnallasi vahvistat ihmisten vääriä mielikuvia siitä että tummat silmänaluset ja kalpeus ovat ominaisia vain narkkareille tai sairaille. Jos näyttäisit muille että nuo piirteet ovat ihan yleisiä myös terveille ihmisille, niin eikö se olisi paljon hedelmällisempää? Ajattele, sinä itse alistut muiden vallan alle. Kaikkien meidån tulisi ilmeisesti sopia yhteen ahtaaseen muottiin. Onko se sinusta kehittävä asia? Millä tavalla tällainen toiminta vie meitä kohti TODELLISTA suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä? Lakkaako ihmisten muiden tuomitseminen ulkonäön perusteella siten, että pyrimme muokkaamaan ulkonäkömme vastaamaan yleisiä ihanteita ja vahvistamaan ikuisia siitä, miltä näyttää "kunnon ihminen"?
Siis *ikuisia stereotypioita siitä, miltä näyttää ''kunnon ihminen".
Ja tämä oli siis ap.
En minä jaksa taistella yhteiskunnan pinttyneitä ajatusmalleja vastaan. Ei voimat riitä.
Töissäkin olen ollut useita kertoja ilman meikkiä ja selittänyt melkein kädestä pitäen ihmettelijöille, että EI en ole kipeä, en ole väsynyt tai huonovointinen, vaan näytän tältä oikeasti. Se ei tunnu menevän kaaliin, koska samat ihmiset jatkaa ihmettelyä aina uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas ahdassieluinen ap, entä meikkitaiteilijat tai merkkikosmetiikan keräilijät? tai vaikka akneihoiset jotka haluavat peittää ihon jäljet? meikkaavat vain "miesten mieliksi" mites nyt muutenkaan. Tiesitköhän edes että kaikissa elokuvissa ja sarjoissa joita katsot on myös miehillä meikkiä, jos ei muuta niin ainakin meikkivoidetta/puuteria. Olen huomannut että myös jotkut suomalaiset mieslaulajat käyttävät meikkiä.
Meikkitaiteilijat vastaavat ihmisten toiveisiin näyttää hyvältä. Ja miksi pitää näyttää hyvältä? Koska sen avulla saa tiettyjä reaktioita aikaan muissa ihmisissä sekä itselleen tunteen siitä, että on kaunis, eli toisin sanoen pidetty ja joissain tapauksissa jopa kadehdittu hminen.
Ap
VMP taas. Mene tekemään jotain hyödyllisempää, jookos?
mol.fi
Jollain on liikaa aikaa ilmeisesti.
Maailmassa on jo tarpeeksi aivopieruja. Kaikkea roskaa ei tarvitse kirjoittaa muiden luettavaksi.
Anna toisten ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Et liene mikään maailman diktaattori, joka päättää ne oikeat mielipiteet? Ajatteletko, että kotisohvasi on valtaistuimesi ja sieltä päätät oikeat ja väärät mielipiteet ja hallitset maailmaa? Kannattaa mennä ulos ja tajuta olevansa sittenkin vain pieni ihminen suuressa maailmassa. Mielipiteitä on yhtä monia kuin ihmisiäkin.
Täällä satunnaisesti meikkaava lesbo, argumenttisi on invaliidi.
Vierailija kirjoitti:
Aina huolestuttavaa kun joku käyttää paljon aikaa muiden ihmisten tapojen ja elämien miettimiseen.
Kuka sen määrittää, mistä saa olla kiinnostunut ilman, että se on joidenkin mielestä huolestuttavaa? Ja mikä siinä tarkalleen ottaen on huolestuttavaa?
Ketju täynnä "tsiisus mitä pas.kaa" -kommentteja, jotka eivät anna mitään keskustelulle. Perustelisitte edes, miksi olette eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä "tsiisus mitä pas.kaa" -kommentteja, jotka eivät anna mitään keskustelulle. Perustelisitte edes, miksi olette eri mieltä.
Yllättävän paljon näyttää tulevan vihaista ja huonosti perusteltua (lue:perustelematonta) defenssiä heikkoitsetuntoisilta naisilta ap:n havaintoihin. Olen nainen itsekin, ja ap listasi täsmälleen kaikki pääsyyt meikkaamisen taustalla. Ehostan itsekin työpäivinä, mutta pystyn sentään olemaan rehellinen ehostamisen syystä, mikä on yksinkertaisesti näyttää paremmalta eli sosiaalisesti hyväksyttävämmältä. En siis tarvitse varsinaisesti hyväksyntää miehiltä tai muilta naisilta, mutta yhteiskunnassa sattuu vallitsemaan sellaiset normit, että meikkaamatonta naista katsellaan kauhulla ja kohtelu on paljon huonompaa missä tahansa asioikaan. Tahdon vain näyttää ammattimaiselta, fiksulta ja huolitellulta, koska se siten helpottaa elämääni ja tekee siitä paljon miellyttävämpää. Täysin itsekäs motiivi, ja aika lapsellista mielestäni, jos ei aikuinen nainen voi tätä totuutta itselleen myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon näyttää tulevan vihaista ja huonosti perusteltua (lue:perustelematonta) defenssiä heikkoitsetuntoisilta naisilta ap:n havaintoihin. Olen nainen itsekin, ja ap listasi täsmälleen kaikki pääsyyt meikkaamisen taustalla. Ehostan itsekin työpäivinä, mutta pystyn sentään olemaan rehellinen ehostamisen syystä, mikä on yksinkertaisesti näyttää paremmalta eli sosiaalisesti hyväksyttävämmältä. En siis tarvitse varsinaisesti hyväksyntää miehiltä tai muilta naisilta, mutta yhteiskunnassa sattuu vallitsemaan sellaiset normit, että meikkaamatonta naista katsellaan kauhulla ja kohtelu on paljon huonompaa missä tahansa asioikaan. Tahdon vain näyttää ammattimaiselta, fiksulta ja huolitellulta, koska se siten helpottaa elämääni ja tekee siitä paljon miellyttävämpää. Täysin itsekäs motiivi, ja aika lapsellista mielestäni, jos ei aikuinen nainen voi tätä totuutta itselleen myöntää.
Tällä tavalla 👍
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus kakka on vain kakkaa. Sen kummemmin perustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla 👍
Ap
Olisi muuten aivan mahtavaa tutustua sinuun oikeassa elämässä. Jostain syystä erittäin harvoilla naisilla on samankaltaisia mielipiteitä kuin minulla. Olen siis itsekin nainen, vaikka moni luultavasti olettaa, ettei tällaisten ajatusten takana voi olla kuin mies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kakka on vain kakkaa. Sen kummemmin perustelematta.
Mitä hyötyä on tulla kommentoimaan, että avaus on kakkaa? Itse pyörin tällä palstalla alvariinsa, mutta en ole koskaan kokenut tarvetta mennä yhteenkään avaukseen kommentoimaan, että se on kakkaa, ilman minkäänlaista vasta-argumenttia.
Ap
Meikkaan ihan sen takia koska on itsevarmempi olo.
Mutta ymmärrän sun pointin, muistan teininä kun meikkasin niin luokan pojat sano "miks meikkaat kun et kuitenkaan ketään jätkää saa". Oot siis jäänyt ajatusmallissa teini-ikään.
"Haluavat olla kauniita, vaikka kuitenkin toivoisivat etteivät ihmiset olisi niin pinnallisia."
- Tottakai haluan olla kaunis, kuka ei? Hyväksyn yleisen pinnallisuuden, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka eivät nää mitään muuta kuin pinnan ja tekevät sen perusteella ennakkoluuloja ja oletuksia.
"Haluavat kulkea ihmisten ilmoilla kauniiksi meikattuina, mutta väittävät ahdistuvansa muiden katseista."
- Silloin kun tunnen itseni hyvännäköiseksi niin on ihan kiva jos katsellaan. Jos on taas huono päivä niin ihmettelen miksi joku katsoo. Voihan se tuntua ahdistavaltakin kun ei koskaan tiedä oikeasti miksi joku katsoo.
"Toivovat löytävänsä miehen, vaikka eivät meikkaakaan miesten silmiä varten."
- Toki haluaisin miehen, meikkaan jotta näyttäisin paremmalta.
"Jos mies kehuu kauniiksi meikattuja kasvoja mutta ei meikkaamattomia, nainen suuttuu ja pitää miestä k.päänä."
- En nyt kusipäänä, tulisi vaan ruma ja epävarma olo.
"Jos mies sanoo että nainen voisi lopettaa meikkaamisen kokonaan koska ei tarvitse meikkiä, on reaktiona loukkaantuminen, kun mies ei pidä minusta tällaisena, eli ihmisenä, joka itse haluaa meikata."
- Jos on oikeasti sitä mieltä etten tarvitse niin sehän olisi vaan hyvä asia, mutta uskon että näytän objektiivisesti paremmalta meikattuna.
"Jos miehet eivät kehu meikannutta naista kauniiksi, nainen miettii että onkohan meikkiä tarpeeksi ja toivoo, että saisi edes yhden piristävän kehun!"
- En mieti onko meikkiä tarpeeksi vaan että oonko mä ruma :'D
"Meikkiä käyttävä nainen väittää aina meikkaavansa vain omaksi ilokseen, mutta pohjimmiltaan se oma ilo tulee mielikuvasta, että "tämännäköisenä minua pidetään kauniina" mikä antaa naiselle energiaa tehdä erinäisiä asioita."
- En oo koskaan väittänyt meikkaavani omaksi ilokseni vaan juuri siksi että näytän paremmalta meikattuna.
Mä taas HALUAISIN meikata, mutta useimmiten en vaan jaksa. Silloin kun seurustelin, meikkasin joka ikinen päivä ihan mieheni mieliksi. Sinkkuna se on tuntunut turhalta. Joskus jaksan laittaa vähän meikkiä töihin, mutta yleensä menen sinne ihan räjähtäneen näköisenä.
Haluaisin olla sellainen hieno nainen, joka meikkaa joka päivä, laittaa hiukset hienosti ja pukeutuu naisellisesti, mutta mulla se vaan ei tule luonnostaan. Ainoastaan parisuhteessa kiinnitän huomiota sellaisiin asioihin, eli mulla se varmaan sitten on ihan oikeasti (omaa) miestä varten. Ei mua kiinnosta olla kaunis kaikkia miehiä varten.
Nyrkkisääntö on,parempi yli- kuin alimeikkaus.
M47
En ole varsnaisesti kaunis, eikä meikkaaminen tee minusta kaunista. Mutta olen hyvin valjun, voisi melkein sanoa sairaan näköinen ilman mitään meikkiä. Kevyen meikin laittaminen on kuin hahmottelisi selkeämmät ääriviivat ja värin kasvoille. Nyt erottuvat silmät, kulmat ja suu ennestään yhtenäisen kalpeasta naamasta. Meikkaamisen jälkeen näytän, no, normaalilta.
Olen huomannut että on miehiä joille siistin lyhyen parran kasvattaminen tekee saman, kasvot saavat kunnolliset ääriviivat ja habitus paranee.
Voi tsiisus mitä paskaa.