Oma näkemykseni meikkaavista naisista
Haluavat olla kauniita, vaikka kuitenkin toivoisivat etteivät ihmiset olisi niin pinnallisia.
Haluavat kulkea ihmisten ilmoilla kauniiksi meikattuina, mutta väittävät ahdistuvansa muiden katseista.
Toivovat löytävänsä miehen, vaikka eivät meikkaakaan miesten silmiä varten.
Jos mies kehuu kauniiksi meikattuja kasvoja mutta ei meikkaamattomia, nainen suuttuu ja pitää miestä k.päänä.
Jos mies sanoo että nainen voisi lopettaa meikkaamisen kokonaan koska ei tarvitse meikkiä, on reaktiona loukkaantuminen, kun mies ei pidä minusta tällaisena, eli ihmisenä, joka itse haluaa meikata.
Jos miehet eivät kehu meikannutta naista kauniiksi, nainen miettii että onkohan meikkiä tarpeeksi ja toivoo, että saisi edes yhden piristävän kehun!
Meikkiä käyttävä nainen väittää aina meikkaavansa vain omaksi ilokseen, mutta pohjimmiltaan se oma ilo tulee mielikuvasta, että "tämännäköisenä minua pidetään kauniina" mikä antaa naiselle energiaa tehdä erinäisiä asioita.
Kommentit (53)
Aika pitkä analyysi täysin yhdentekevästä asiasta.
Minä meikkaan, jotta näyttäisin kauniimmalle. Hyvältä näyttämisellä saa sosiaalista hyväksyntää, rumalta näyttäminen puolestaan tuottaa sosiaalista haittaa. Ei tässä sen sen pidempiä jaaritteluja tarvita. Jos olisin autiolla saarella en meikkaisi, vaikka paremmalta näyttäminen tuottaa myös itselle esteettistä iloa.
Vierailija kirjoitti:
Sössönsöö sönköti söö
Tämä kommentti ei osoita kovin suurta älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössönsöö sönköti söö
Tämä kommentti ei osoita kovin suurta älykkyyttä.
Oksennan niskaasi ja selkääsi.
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkä analyysi täysin yhdentekevästä asiasta.
Jos meikkaaminen on yhdentekevää, niin miksi pitää meikata?
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan, jotta näyttäisin kauniimmalle. Hyvältä näyttämisellä saa sosiaalista hyväksyntää, rumalta näyttäminen puolestaan tuottaa sosiaalista haittaa. Ei tässä sen sen pidempiä jaaritteluja tarvita. Jos olisin autiolla saarella en meikkaisi, vaikka paremmalta näyttäminen tuottaa myös itselle esteettistä iloa.
Sama. Harmittaahan se miten valjulta näytän ilman meikkiä. Kaikki ihmiset katsoo jollain tasolla ulkonäköä ja haluan olla edukseni sosiaalisissa tilanteissa. Haluan näyttää miellyttävältä ja siistiltä, en epämääräisen mitäänsanomattomalta ja homssuiselta. Siltä nimittäin näytän täysin ilman meikkiä. Kalpeus ja tummat silmänympärykset tekee vielä sellaisen vaikutelman, että jotkut luulee minua meikittömänä joksikin narkkariksi tai sairaaksi, mitä en todellakaan ole.
Minä en tykkää siitä miltä näytän ilman meikkiä 🤷🏼♀️ Käyn säännöllisesti ottamas ripsienpidennykset, niin arkimeikkiin menee max 20min. Minulle itselle tulee siitä parempi olo joten ei kiinnosta muiden mielipiteet 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Harmittaahan se miten valjulta näytän ilman meikkiä. Kaikki ihmiset katsoo jollain tasolla ulkonäköä ja haluan olla edukseni sosiaalisissa tilanteissa. Haluan näyttää miellyttävältä ja siistiltä, en epämääräisen mitäänsanomattomalta ja homssuiselta. Siltä nimittäin näytän täysin ilman meikkiä. Kalpeus ja tummat silmänympärykset tekee vielä sellaisen vaikutelman, että jotkut luulee minua meikittömänä joksikin narkkariksi tai sairaaksi, mitä en todellakaan ole.
Juuri tämä on ongelma että sinäkin omalla toiminnallasi vahvistat ihmisten vääriä mielikuvia siitä että tummat silmänaluset ja kalpeus ovat ominaisia vain narkkareille tai sairaille. Jos näyttäisit muille että nuo piirteet ovat ihan yleisiä myös terveille ihmisille, niin eikö se olisi paljon hedelmällisempää? Ajattele, sinä itse alistut muiden vallan alle. Kaikkien meidån tulisi ilmeisesti sopia yhteen ahtaaseen muottiin. Onko se sinusta kehittävä asia? Millä tavalla tällainen toiminta vie meitä kohti TODELLISTA suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä? Lakkaako ihmisten muiden tuomitseminen ulkonäön perusteella siten, että pyrimme muokkaamaan ulkonäkömme vastaamaan yleisiä ihanteita ja vahvistamaan ikuisia siitä, miltä näyttää "kunnon ihminen"?
Just joo. Mäkin olen varmaan jotenkin jakomielitautinen kun eilen meikkasin ja tänään en. Huomenna meikkaan tai olen meikkaamatta, mikä mieli nyt sattuu olemaan.
Meikit piristävät arkea kivasti ja silloin kun meikkaan, meikkaan värikkäästi. Olen mielestäni kaunis ilmankin. Jos toisten mielipiteillä on väliä, niin eipä niistäkään paljoa saa irti. Yksi kehuu kivaa luonnollisuutta, toisena päivänä toinen ihailee taitavaa silmämeikkiä ja kolmas ei kiinnitä mitään huomiota.
Juhliin meikkaan lähes aina. On osa juhlatunnelmaan pääsemistä, ottaa pari lasia skumppaa samalla kun ehostaa naamaansa. Oma rituaali mitä en koe minään pakkona vaan enemmänkin mukavana oikeutena naisena, koska miesten meikkaaminen ei ole yhtä sosiaalisesti hyväksyttyä. Jos ei ole kiinnostanut meikata bileisiin niin en ole meikannut. Näin kävi esim. viimeksi kun olen juhlissa käynyt.
Käyn töissä lähes joka päivä ilman meikkiä, koska työni on suurimmaksi osaksi sellaista missä meikkiä ei edes kannata olla. Joskus tulee sellainen päivä että on kiva laittaa ehostusta, varsinkin vapaalla jos menee ulos. Olen nätti meikin kanssa ja ilman. Mies kehuu aina ihan sama miten olen laittautunut tai laittautumatta. Repikää tästä sitten jotain negatiivista. En näe tässä mitään ongelmaa, meikkaaminen on mukavaa puuhaa.
Meikatkaa, kukaan ei sitä kiellä, mutta lakatkaa kieltämästä meikkauksenne todellisia syitä. Se antaa teistä typerän kuvan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sössönsöö sönköti söö
Aivan aivan. Rumat eivät kestä todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on ongelma että sinäkin omalla toiminnallasi vahvistat ihmisten vääriä mielikuvia siitä että tummat silmänaluset ja kalpeus ovat ominaisia vain narkkareille tai sairaille. Jos näyttäisit muille että nuo piirteet ovat ihan yleisiä myös terveille ihmisille, niin eikö se olisi paljon hedelmällisempää? Ajattele, sinä itse alistut muiden vallan alle. Kaikkien meidån tulisi ilmeisesti sopia yhteen ahtaaseen muottiin. Onko se sinusta kehittävä asia? Millä tavalla tällainen toiminta vie meitä kohti TODELLISTA suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä? Lakkaako ihmisten muiden tuomitseminen ulkonäön perusteella siten, että pyrimme muokkaamaan ulkonäkömme vastaamaan yleisiä ihanteita ja vahvistamaan ikuisia siitä, miltä näyttää "kunnon ihminen"?
Siis *ikuisia stereotypioita siitä, miltä näyttää ''kunnon ihminen".
Ja tämä oli siis ap.
Oletpas ahdassieluinen ap, entä meikkitaiteilijat tai merkkikosmetiikan keräilijät? tai vaikka akneihoiset jotka haluavat peittää ihon jäljet? meikkaavat vain "miesten mieliksi" mites nyt muutenkaan. Tiesitköhän edes että kaikissa elokuvissa ja sarjoissa joita katsot on myös miehillä meikkiä, jos ei muuta niin ainakin meikkivoidetta/puuteria. Olen huomannut että myös jotkut suomalaiset mieslaulajat käyttävät meikkiä.
Ei meikkaaminen an sich ole yhdentekevää, vaan se, miksi ihmiset sitä tekevät, on yhdentekevää. Omapa on asiansa. Ketä kiinnostaa, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Meikatkaa, kukaan ei sitä kiellä, mutta lakatkaa kieltämästä meikkauksenne todellisia syitä. Se antaa teistä typerän kuvan.
Ap
Ketä ihan oikeasti kiinnostaa, miksi ihmiset meikkaavat?
Suurin osa ei mieti kyseistä asiaa noin paljon. Valtavan syvällinen analyysi.
Aina huolestuttavaa kun joku käyttää paljon aikaa muiden ihmisten tapojen ja elämien miettimiseen.
Sössönsöö sönköti söö