4 viikkoa kesälomaa edessä - tilillä 200€ lapsilisään saakka
Jee :( Ajattelin, että kävisin jossain lasten kanssa, mutta eipä tässä paljon missään taaskaan käydä. Eipä tosiaan 3000 euron palkasta paljon mitään jää käteen. Kun sanoin miehelle, että kuluja on karsittava, minä en jaksa näin ettei mulle jää mitään rahaa itselleni, niin mies mäkyttää mulle: "no miksi kuulut kennelliittoon". Hah hah, enpä enää edes kuulu, kun ei ole varaa maksaa sitäkään, kun maksan päivähoidot, asunto- liikenne ja henkivakuutukset, sähköt, vedet, verot, miehen siskolleen joululahjaksi tilaaman lehden maksumuistutukset. Mahtavaa olla perheen tylsimys, joka ei vie lapsia lomallaan minnekään. Mies on käynyt niiden kanssa huvipuistoissa ja ravintoloissa, on ostanut meille ulkomaanmatkankin ja on närkästynyt, kun en kilju riemusta vaan muistuttelen laskuista. Joo, pärjätään me ja perheen laskut on maksettu säntillisesti, mutta minäkin haluaisin joskus päättää siitä, millaisia huveja tässä perheessä harrastetaan, eikä vain maksaa pakollisia kuvioita.
Kommentit (43)
meillä on samanlaista. ollut jo 20 vuotta ja jatkuu vaan. mies ei edes avaa laskujaan vaan minä olen katsonut parhaimmaksi hoitaa ne samasta syystä kuin AP:kin.
ja miten monta riitaa onkaan ollut kun olen joutunut huomauttelemaan rahojen riittämisestä ja vahtimaan ostoksia..t 12
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 22:17"]
Kauhee mies. Maksanut perheelleen ulkomaanmatkan ja sä sentään maksat kaikkea tärkeetä kuten vakuutukset. =D
[/quote]
Tämän kirjoittaja on joko sossun elätti, teini, rahasukuun syntynyt tai ihmeellisen varakkaan ja tuollaista asennetta katselevan miehen löytänyt. Ei kuitenkaan järjellä ajatteleva ihminen.
Ai niinku miehen rahat on sen omia, mutta ap:n rahat perheen yhteisiä? Reilua?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:48"]
Taloudellisesti pärjäisin varmaan paremmin kuin nyt, mm. päivähoitomaksut olisivat huomattavasti pienemmät ja tarvitsisi maksaa vain yhdestä autosta. Mutta koska minulla ei ole vakituista työtä, olisi kivan asunnon hankkiminen hankalaa. Yksin en pysty tätä asumaan ja hoitamaan. Enkä muutenkaan halua erota miehestäni. Rahat kyllä riittävät tällä konstilla ja talous on kunnossa, mutta on niin mälsää joutua aina olemaan perheen paha poliisi ja se, joka valittaa rahanmenosta. ap
[/quote]
Käytä nyt hyvänen aika nainen mielikuvitustasi ja pistä se ukko vastaamaan teoistaan!
Edes apn viestiä lukematta pakko ilmottaa, että itellä vajaa kymppi rahaa ens kuun 15. pvään asti. :D (ja työssä käyvä ihminen olen, tosin äitiyslomalla tällä hetkellä..) Eipä jää turhan paljon lainanmaksun jälkeen..
Ap! Mihin miehesi sitten käyttää rahansa?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 01:22"]
Edes apn viestiä lukematta pakko ilmottaa, että itellä vajaa kymppi rahaa ens kuun 15. pvään asti. :D (ja työssä käyvä ihminen olen, tosin äitiyslomalla tällä hetkellä..) Eipä jää turhan paljon lainanmaksun jälkeen..
[/quote]
Heinäkuussa ei tule rahaa ollenkaan? Huonosti olet asiasi hoitanut.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:42"]
No aika sotkuinen talous teillä. Mieti miten pärjäisit yksinhuoltajana.
[/quote]
Todellakin! Kuulostaa joltain bipolta tuo miehesi.
Huh, mitä taloudenhoitoa... Oletko kotiorja mihellesi. Hänkä saa tehdä mitä lystää. Sinulla on kuitenkin ihan ok palkka, paljon pienemmäläkin elätetään perhettä. Vai oletteko eläneet yli varojenne? Ja joku täällä sanoi, että kymppi rahaa lainanmaksun jäkeen. HÄH, miten isoja teidän lainat versus tuloihin?
Jätä miehesi ap, pärjäisit paremmin yh:na ja lapsillekin parempi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:17"]
mitä suostut maksamaan laskut, omaa tyhmyyttä..
[/quote]
Silloin kun en maksanut, maksettii lopulta laskut ulosoton kautta. Minusta on parempi, että maksan laskut, myös miehen laskut, silloin meillä perheenä on kuitenkin enemmän rahaa käytössä.kuin jos niihin tulisi kaikki perintäkulut lisukkeeksi. Toivoisin vain, että koska minä pidän laskutilanteen kunnossa, niin mies ei mm. ostaisi ulkomaanmatkoja jne. Jos on ylimääräistä rahaa, niin ne pitäisi laittaa laskuihin. Minä haluaisin myös itse päättää, millaisille reissuille me lähdetään, mutta kun minulle ei jää rahaa, en voi mitään reissuja järjestääkään. ap
[/quote]
minä en suostuisi tuollaiseen. Eroasin jos ei myös mies alkaisi osallistua justannuksiin. Onko sina ollut näin? Yh:na saisit itse päättää kaikista laskuista ja sinulle jäisi enemmän rahaa käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:37"]
Meillä on omat tilit ja yhteinen tili. Aluksi olikin tarkoitus, että yhteiselle tilille molemmat siirtää rahaa ja sieltä maksetaan mm. asuntolainat yms. Siinähän kävi niin, että mies ei laittanut tilille rahaa säännöllisesti ja lopulta maksoi yhteiseltä tililtä omia perintään menneitä laskujaan, jolloin asuntolainan lyhennykset eivät lähteneet. Lopetin rahan laittamisen yhteiselle tilille ja maksan lainat yms. suoraan omalta tililtäni. ap
[/quote]
sitte miehen kuuluu laittaa osuutensa sinun tilillesi. Miksi suostut tuollaiseen etkä ota eroa puheeksi?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 00:40"]
Kauhee mies. Maksanut perheelleen ulkomaanmatkan ja sä sentään maksat kaikkea tärkeetä kuten vakuutukset. =D
[/quote]
Tämän kirjoittaja on joko sossun elätti, teini, rahasukuun syntynyt tai ihmeellisen varakkaan ja tuollaista asennetta katselevan miehen löytänyt. Ei kuitenkaan järjellä ajatteleva ihminen.
[/quote]
Epäilen, että on korkeintaan 12-v, sillä ei taida edes tietää mikä vakuutus on.
Itse vastaavassa tilanteessa alkaisin kulkea rääsyissä, pitäisi tarkkaa kirjanpitoa kuitteineen ja antaisin sukulaisten nähdä sen.
[/quote]
Täyty kyllä hetken aikaa miettiä millainen ihminen viestii näin. Tuli mieleen kolme vaihtoehtoa: Rikollinen, jonka mielestä vakuuttamattomalla autolla voi ihan hyvin ajaa, eikä asu omakotitalossa, joten ei tarvitse välittää palovakuutuksestakaan. Lapsi, joka ei tajua, että vakuutukset on osin pakollisia - ehkä aika varakkaan perheen tyhmä lapsi, jota ei paljon hetkauta vaikkei isi ja äiti olisi ottaneetkaan henkivakuutusta. Tai sitten tosiaan niin pieni lapsi, ettei edes tiedä ollenkaan mikä on vakuutus. Kolmas ja pelottavin vaihtoehto on, että kyseessä on vain yksinkertaisesti yksinkertainen ihminen. Aikuinen, joka ei tajua miksi vakuutuksia otetaan tai pitää ottaa, on pelottava, sillä luultavasti tajuamatta jää paljon muutakin.
Miten te pärjäätte ap normaalikuukautena kun nyt on noin tiukkaa vaikka sulle pitäis olla just tullu lomapalkka?!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 06:51"]
Miten te pärjäätte ap normaalikuukautena kun nyt on noin tiukkaa vaikka sulle pitäis olla just tullu lomapalkka?!
[/quote]
Taas kerran sama asia: Palkanmaksutapoja on yhtä paljon kuin TES:ksia ja sen lisäksi on työnantajia, jotka eivät noudata mitään TES:sta. Se ei mene kaikilla samalla tavalla.
Lomapalkka ei liity tessiin vaan on lakisääteistä että se on oltava tilillä päivää ennen loman alkua.
Häh? Just oli palkkapäivä kuun lopussa ja jäin tänään lomalle, palkkanauha on ihan samanlainen kuin aina muulloinkin. Ei kai lomapalkassa ole mitään eroa normaaliin kuukausipalkkaan, sehän käsittääkseni tarkoittaa vain sitä, että palkkaa maksetaan vaikka on lomalla.
Lomaraha on sitten erikseen ja sen maksaminen riippuu sopimuksesta ja työnantajasta.
Vai onko mua huijattu kaikki nämä vuodet?!
Ehkä teidän pieäisi istua alas ja keskustella. Kirjoittakaa ylös pakolliset menot ja sopikaa summa, jonka mies yhteiselle tilille laittaa. sinä sitten maksat niillä ja omista rahoista laskut. Jos kerran miehellä on säännölliset palkkatulot, niin laittakoon automaattisen tilisiirron palkkapäivänä.
Reissu ym yhteisiin ja lasten huvitteluihin osallistut sitten samoin.