Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 viikkoa kesälomaa edessä - tilillä 200€ lapsilisään saakka

Vierailija
30.06.2013 |

Jee :( Ajattelin, että kävisin jossain lasten kanssa, mutta eipä tässä paljon missään taaskaan käydä. Eipä tosiaan 3000 euron palkasta paljon mitään jää käteen. Kun sanoin miehelle, että kuluja on karsittava, minä en jaksa näin ettei mulle jää mitään rahaa itselleni, niin mies mäkyttää mulle: "no miksi kuulut kennelliittoon". Hah hah, enpä enää edes kuulu, kun ei ole varaa maksaa sitäkään, kun maksan päivähoidot, asunto- liikenne ja henkivakuutukset, sähköt, vedet, verot, miehen siskolleen joululahjaksi tilaaman lehden maksumuistutukset. Mahtavaa olla perheen tylsimys, joka ei vie lapsia lomallaan minnekään. Mies on käynyt niiden kanssa huvipuistoissa ja ravintoloissa, on ostanut meille ulkomaanmatkankin ja on närkästynyt, kun en kilju riemusta vaan muistuttelen laskuista. Joo, pärjätään me ja perheen laskut on maksettu säntillisesti, mutta minäkin haluaisin joskus päättää siitä, millaisia huveja tässä perheessä harrastetaan, eikä vain maksaa pakollisia kuvioita.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 06:58"]

Lomapalkka ei liity tessiin vaan on lakisääteistä että se on oltava tilillä päivää ennen loman alkua.

[/quote]

Mulle tulee palkka ympäri vuoden palkkapäivänä ja näin on ollut joka ikisessä työpaikassa. Kokemusta on tosin vain kuukausipalkasta viimeisen 25 vuoden ajalta. 

Vierailija
42/43 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 06:58"]

Lomapalkka ei liity tessiin vaan on lakisääteistä että se on oltava tilillä päivää ennen loman alkua.

[/quote]

Mulle tulee palkka ympäri vuoden palkkapäivänä ja näin on ollut joka ikisessä työpaikassa. Kokemusta on tosin vain kuukausipalkasta viimeisen 25 vuoden ajalta. 

[/quote]

Lisäys: palkkapäivän on vaihdellut kuukauden 15 ja viimeisen päivän välillä. Palkasta melko iso osa katoaa heti kun laskut on maksettu. Meillä on tapana maksaa laskut aina tilipäivänä, tai eräpäivänä, jos lasku muuten myöhästyisi. Näin tietää aina paljonko jää käyttörahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuollainen jako toimiakin, vaikkei ap:llä näytä toimivan. Meillä mies maksaa laskut ja lainanlyhennykset, minä laitan omat rahani säästöön ja sijoituksiin, ja maksan niistä säästöistä meidän matkat ym. huvittelut. Lisäksi molemmat maksetaan päivittäiset ruoka- ym-ostokset, kumpi nyt sattuu kaupassa käymään. Ihan hyvin on meillä toiminut, eikö rahoista ole tiukkaa, eikä kummallakaan ole paha mieli. Juuri varasin ja maksoin meidän joululomamatkan, reilut 6000 euroa, ja minun rahoilla myös eletään reissussa. Tosin kyllä tienataankin ihan mukavasti, yhteensä n. 150 000 vuodessa. Ehkä jos rahaa olisi vähemmän, täytyisi molempien maksaa laskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi