Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äärimmäinen ahdistus ennen kuukautisia ja kuukautisten aikaan

Vierailija
19.07.2024 |

Ennen kuukautisia ja kuukautisten aikaan (kuolemantapausten aiheuttama) suru ja ahdistus iskee minulla aina moninkertaisella voimalla vasten kasvoja. En ole päässyt tuosta surusta muutenkaan kunnolla yli, mutta tähän aikaan siitä tulee varjo joka peittää kaiken alleen.

Minulle ei tule sellaista, että olisin PMS:n ja kuukautisten aikaan jotenkin epätasapainoinen raivopää. Vaan pikemminkin tulee sellainen kylmänrauhallinen, lamaannuttava tunne, että tämä suru on se raaka totuus elämästä, ja muina aikoina vain huijaan itseni olemaan iloinen. Pahimmillaan tuo tuntuu niin karulta, että se aiheuttaa itsem*rha-ajatuksia.

Onko muilla ollut tällaista, ja oletteko saaneet siihen mitään apua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet auttaa.

Vierailija
2/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pmdd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet auttaa.

Mutta onko mielialalääkkeistä mitään apua, jos niitä syö vain muutaman päivän kuukaudesta?

En mielelläni rupeaisi niitä syömään jatkuvasti, sillä lähipiirissä on niistä vähän huonoja kokemuksia.

Vierailija
4/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa, vaikeaa on ollut, muttei mitään ihan lähimpien kuolemia. Mutta joo, tuttua on enkä ikinä suostu syömään mielialalääkkeitä.

Vierailija
5/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa, vaikeaa on ollut, muttei mitään ihan lähimpien kuolemia. Mutta joo, tuttua on enkä ikinä suostu syömään mielialalääkkeitä.

Jaksamista sinullekin! Tämä on aika sietämätöntä, enkä keksi yhtään, miten voisin oloa lievittää. Ei auta kuin ajatella ettei se ikuisesti kestä. Mutta maailma tuntuu niin sietämättömän synkältä.

Vierailija
6/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan samoissa tunnelmissa. Olen taas joutunut muistuttamaan itseäni, että tämä äärimmäisen itsekriittinen puhe päässäni ei ole minä. Viikko ennen se alkaa, paheten päivä päivältä. Pahin päivä on päivä tai juuri ennen helpotusta, jolloin olen käytännössä täysin työkyvytön, mutta toistaiseksi vielä sitkuttelen ilman saikkuja tai muita droppeja. 

Vierailija
7/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu on löytänyt uuden ahdistuksen syyn.🤭

Vierailija
8/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeitä määrätään pahoihin pms oireisiin ja niitä syödään käytännössä sen puolet kuusta. Miksei voisi kokeilla? Minulla ne auttoivat. 

Vierailija
9/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistushullu on löytänyt uuden ahdistuksen syyn.🤭

Sori! Huomasin että sulla on ollut surua. Perun puheeni. Anteeksi.

Vierailija
10/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo on myös tuttua, ja se on oikeasti todella raskasta ja madaltaa toimintakykyä ja elämänlaatua aivan merkittävästi. Jotkut saavat apua jaksotetusta mielialalääkkeesta, minulla se ei toiminut lainkaan. Ilmeisesti pmdd liittyy pääasiassa ovulaatioon, joten jos on mahdollista käyttää ovulaation estävää lääkitystä, oireilu vähenee tai loppuu jopa kokonaan. Jos se ei ole mahdollista, elämää voi helpottaa kalenterin seuraaminen ja vaikeimpien päivien hyväksyminen ja helpottaminen. Meillä esimerkiksi mieheni seuraa myös kiertokalenteriani ja tietää, koska olen synkimmässä vaiheessa ja haluan olla täysin yksin. Minua helpottaa jonkin verran myös se, että tiedän noin päivän tarkkuudella, koska itsetuhoiset ajatukset, järjetön suru ja toivottomuus hellittävät, ja pystyn selviytymään siitä paremmin. 

Vierailija
11/11 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisintä olisi ottaa pahimpina päivinä pahimpiin hetkiin rauhoittavaa mutta bentsot on demonisoitu nykyään. E-pilleri jatkuvasti syötynä voi auttaa mutta kaikkihan tietävät että sivuvaikutukset ovat aikamoiset. Mielialalääkkeiden kanssa moni kokee sellaisen helvetin (kuten itsekin) että en voi suositella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän