En saa vieläkään mielestäni naista johon 11 vuotta sitten palavasti ihastuin
12 vuotta sitten kesällä näin hänet ensimmäisen kerran, kun hyvä ystäväni oli hänen seurassaan ulkona. Liityin heidän seuraansa, ja jo ensimmäisestä hetkestä lähtien tuossa naisessa oli jotain todella maagista.
Tuon ensikohtaamisen jälkeen hän jäi mieleeni, ja seuraavana kesänä sain ystäväni järjestettyä asioita niin että tapasin hänet uudelleen. Silloin vaihdoimmekin yhteystietoja, ja myöhemmin juttelimme useasti kirjoitellen.
Näimme tietysti myös muutamia kertoja tuon jälkeen, mutta olin liian nuori, ujo sekä kokematon näissä asioissa....en osannut viedä juttua eteenpäin. Myös tuo ihastumisen tunne oli jotain sellaista että en uskaltanut tehdä mitään, kun pelkäsin että mokaan jutun.
Nyt tuosta on 11 vuotta aikaa, enkä ole vieläkään kohdannut naista joka saisi aikaan samanlaisia tuntemuksia.
Kaikki naiseni ovat olleet sellaisia, jotka vaihtaisin heti miettimättä tuohon ihanuuteen.
Voisi sanoa että olen tyytynyt, ja yrittänyt lähes väkisinkin löytää tuota tunnetta muiden kanssa....huonoin tuloksin.
Muiden kanssa olen osannut olla luontevammin kun minulla ei ole ollut suurempia tunteita pelissä. Menin vain jotenkin lukkoon ja jäädyin silloin 11 vuotta sitten.
Tämä on yksi elämäni suurimmista harmituksista.
Hänen jälkeensä uskoin että kohtaan vielä jonkun, paremmankin. Näin ei vain ikinä tapahtunut. Olen jo 34-vuotias...
Tuntuu typerältä alkaa kenenkään muun kanssa enää yrittämään mitään, kun kyseessä olisi vain tyytyminen, jonka vaihtaisin heti tähän kauan sitten kadotettuun elämäni valoon.
Kommentit (77)
Koska ap:n ajatukset eivät kerro terveestä persoonallisuudesta, vaan suurista ongelmista
Vierailija kirjoitti:
No en nyt tiedä, omaan korvaani kuulostaa siltä etten haluaisi olla tuo nainen. Tuollaisen idealisoinnin myötä en kuitenkaan oikeasti voisi millään vastata sitä mielikuvaa jonka ap on korviensa välissä ennättänyt kehittää. Ymmärrän toki että jotkut ihmiset jäävät ihon alle.
Tyypillinen vastaus joka kertoo taas sen että NAISTA HALUAVA MIES = ällö.
Mutta sitten nämä samaiset naiset jahtaa kaulatatuoitua miestä joka ei välitä heistä.
Nainen. Täysin samanlainen otus kuin kissa. Miehet ottakaa muistiinpanoja.
Vierailija kirjoitti:
Koska ap:n ajatukset eivät kerro terveestä persoonallisuudesta, vaan suurista ongelmista
Avaapas hieman tätä...jotakin perusteluja
Mulla samanlainen ongelma, ja mies on jo kuollut, joten yhtään mitään ei ole tehtävissä "koukusta pois pääsemiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ota yhteyttä tähän naiseen?
Veikkaan, että siksi, kun on niin epätodennäköistä että nainenkin olisi kiinnostunut kaikkien vuosien jälkeen.
Tuohan on ihan pakkomielle eikä mitään rakkautta jo tässä vaiheessa. Jos minuun ottaisi yhteyttä joku mies, jonka olisin tavannut pari kertaa yli kymmenen vuotta sitten, joka alkaisi ladella rakkaudentunnustuksia, kokisin sen todella ahdistavana ja pelottavanakin. Minusta ei ole mitään hyötyä, jos AP ottaisi yhteyttä tähän naiseen, päinvastoin. Miten AP kykenisi käsittelemään tunteitaan, jos nainen ihan suoraan torjuisi hänet?
Jos ap johonkuhun ottaa yhteyttä, niin toivottavasti psykologiin...
Voisitko ap vastata, että tiedätkö mitä tälle naiselle nykyään kuuluu? Ja mikset ottaisi yhteyttä jos löydät hänet somesta?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap vastata, että tiedätkö mitä tälle naiselle nykyään kuuluu? Ja mikset ottaisi yhteyttä jos löydät hänet somesta?
En uskalla, pelkään juuri tuota reaktiota naiselta josta tuossa puhuttiin...vaikka en minä tietenkään mitään rakkausentunnustuksia alkaisi ladella, tai muutakaan yhtä älytöntä (viitateen tuon yhden viestin kirjoittajaan)
Ja myös varmaan taas jäätyisin, enkä osaisi hoitaa hommaa oikein
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus: Jos joku tuntuu erityiselle, toimi. Helpompi ottaa vastaan mahdollinen torjunta, kuin itkeä vielä kymmenen vuoden päästä tämän perään.
Mutta se on hassua, että sitten kun joku kolahtaa oikein kunnolla, toimintakyky laskee. Ei toki kaikilla, mutta moni sanoo menneensä aivan lukkoon siinä tilanteessa. On paljon helpompi lähestyä sellaista ihmistä, joka ei aiheuta vahvoja fiiliksiä.
Näin on.
Ei ap kannata itseäsi syyllistää tai hävetä.
Kunnkerran nyt olet aikuinen ha voi toimia, niin toimi. Ota selvää missä on ja mene tapaamaan. Jos on varattu niin ei haittaa. Voit kertoa tilanteesi. Se sitten selventää sinun mieltäsi. Miltä tuntuu nyt. Kyllä se nainen voi olka imarreltu. Hyväähän tarkoitat.
Sanoisin, että älä keksi jotain tekosyytä miksi et voisi ottaa yhteyttä. Aina voit.
Toimi samantien. Pääset elämässäsi eteenpäin. Opit itsestäsi uutta. Ole utelias. Rohkeasti vaan.
Nyt elät turvallisessa pilvilinnassa.
Kurkkaa sitä ihmistä oikeesti.
Voithan kysyä mitä kuuluu ja kertoa, että olit niin lukossa silloin. Oikeastaan se on hyvin luonnollista.
Aika monilla on noita pilvilinnoja. Ne voi uskaltaa kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla, pelkään juuri tuota reaktiota naiselta josta tuossa puhuttiin...vaikka en minä tietenkään mitään rakkausentunnustuksia alkaisi ladella, tai muutakaan yhtä älytöntä (viitateen tuon yhden viestin kirjoittajaan)
Ap
Mikä on oikein? Oikein hoidettu?
Jos et nyt tee mitään niin anna sitten olla.
Mitä sinulla on menetettävää? Ole oma itsesi.
Minusta sinä menetät tosi paljon, kun peloissasi olet siellä nurkassa piilossa. Ethän yhtään tiedä millainen tyyppi sinua mut on vastassa. 12 vuotta vanhempi kuten itsekin olet.
Mene. Katso miten sun nyt käy.
Ole utelias omien reaktioiden suhteen.
Pikkusen pitää nyt pinnistellä sen pelon läpi. Kyllä pystyt.
Mitä sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä on oikein? Oikein hoidettu?
Jos et nyt tee mitään niin anna sitten olla.
Mitä sinulla on menetettävää? Ole oma itsesi.
Minusta sinä menetät tosi paljon, kun peloissasi olet siellä nurkassa piilossa. Ethän yhtään tiedä millainen tyyppi sinua mut on vastassa. 12 vuotta vanhempi kuten itsekin olet.Mene. Katso miten sun nyt käy.
Ole utelias omien reaktioiden suhteen.
Pikkusen pitää nyt pinnistellä sen pelon läpi. Kyllä pystyt.Mitä sinä haluat?
Tiedän kyllä millainen hän on...kaverini on edelleen hänen tuttunsa ja facebook-kaverinsa. Olen nähnyt kuvia, ja saanut muutenkin tietoa elämänsä tapahtumista silloin tällöin kaverini kautta. Nainem on seurustellut tässä vuosien aikana tietysi parikin kertaa, mutt tällä hetkellä ei tietääkseni ole mitään juttua. Lapsia ei ole.
Koira on, kuten jo silloin 11 vuotta sittenkin oli
Ap
Jostain syystä ne ensimmäiset ovat tuollaisia... ei pysty unohtamaan vaikka miten haluaisi.
Voithan sinä etsiä sen käsiisi ja pyytää kahville. Juttele niitä näitä ja saat selville jo paljon. Jos ei lähde, niin ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sinä haluat?
Unelmissani olisin silloin nuorempana ollut rohkeampi ja kokeneempi, ja olisimme päätyneet yhteen...niin paljon hukattuja vuosia.
Olen taas viime aikoina alkanut ihan nähdä unia tästä naisesta kun öisin nukun
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ne ensimmäiset ovat tuollaisia... ei pysty unohtamaan vaikka miten haluaisi.
Kyllä monet pystyy, minä ainakin. Tosin tasokin nousi huimasti ensimmäisestä viimeiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus: Jos joku tuntuu erityiselle, toimi. Helpompi ottaa vastaan mahdollinen torjunta, kuin itkeä vielä kymmenen vuoden päästä tämän perään.
Mutta se on hassua, että sitten kun joku kolahtaa oikein kunnolla, toimintakyky laskee. Ei toki kaikilla, mutta moni sanoo menneensä aivan lukkoon siinä tilanteessa. On paljon helpompi lähestyä sellaista ihmistä, joka ei aiheuta vahvoja fiiliksiä.
Sanonpa mielipiteenäni, että ihminen jonka edessä menet totaalisen lukkoon etkä pysty toimimaan, ei ole sinulle se oikea. Toimivassa parisuhteessa on kaksi tasaväkistä osapuolta, ei niin että toinen matelee toisen jalkojen juuressa pitäen tätä jumalattarena/jumalana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet pystyy, minä ainakin. Tosin tasokin nousi huimasti ensimmäisestä viimeiseen.
Mikä taso? Eihän tasoja ole olemassa tämän palatan mukaan
Minusta on parempi, että ap vain haaveilee. Voit sitten kuvitella täydellistä rakkautta loppuikäsi. Nimittäin jos nainen ei olekaan kiinnostunut tai kiinnostava, sinulle ei jää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa mielipiteenäni, että ihminen jonka edessä menet totaalisen lukkoon etkä pysty toimimaan, ei ole sinulle se oikea. Toimivassa parisuhteessa on kaksi tasaväkistä osapuolta, ei niin että toinen matelee toisen jalkojen juuressa pitäen tätä jumalattarena/jumalana.
Et varmaan ole koskaan ollut oikeasti ihastunut/rakastunut
Miksi?