Selviytyjät Pohjola Official
Kilpailijat julkaistu: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.
Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7214)
Vierailija kirjoitti:
Itselle tuli fiilis että voitto pedattiin Krisulle, ei sinänsä etteikö hän sitä ansaitsisi, mutta silti.
Tasan tarkkaan ovat tuotannossa tienneet, ettei Joalin ole koko aikana tehnyt tulta. Tasan tarkkaan tietävät kaikkien vahvuudet ja heikkoudet. Ketä tuo rata suosi?
Luuletko että finaalitehtävä suunniteltiin vasta kisan loppuvaiheessa, kun oli selvillä kuka mitäkin osaa tai ei osaa? Kaikki tehtävät ja radat suunnitellaan ja testataan hyvissä ajoin, ennen kuin koko homma alkaa. Ei niitä enää siinä vaiheessa suunnitella kun kilpailijat ovat leiriytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Itselle tuli fiilis että voitto pedattiin Krisulle, ei sinänsä etteikö hän sitä ansaitsisi, mutta silti.
Tasan tarkkaan ovat tuotannossa tienneet, ettei Joalin ole koko aikana tehnyt tulta. Tasan tarkkaan tietävät kaikkien vahvuudet ja heikkoudet. Ketä tuo rata suosi?
Joalin oli huono kolmessa lajissa: vedenheitossa, tulenteossa, ja myös kuulan ohjailussa. Kaikki olivat taitolajeja. Joalin oli tosi huono, kun hävisi raajarikolle ylipainoiselle naiselle.
Krisu on pelottava kiusaaja. Kertoo Suomesta kyllä että täällä ihannoidaan kiusaajaa. Ei ihme että työpaikkakiusaaminen ja koulukiusaaminen rehottaa. Krisu manipuloi ihmisiä eikä ihmiset uskalla käydä tätä vastaan koska hänen hovi hyökkäisi häntä vastaan jottei Krisu kävisi heitä vastaan. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Krisu on pelottava kiusaaja. Kertoo Suomesta kyllä että täällä ihannoidaan kiusaajaa. Ei ihme että työpaikkakiusaaminen ja koulukiusaaminen rehottaa. Krisu manipuloi ihmisiä eikä ihmiset uskalla käydä tätä vastaan koska hänen hovi hyökkäisi häntä vastaan jottei Krisu kävisi heitä vastaan. Yök.
BB:n känninen Krisu oli oikeasti välillä aika epämiellyttävä hahmo. Krisulla todellakin on myös huonot puolensa. Mutta että Selviytyjissä joku juonitteli ja manipuloi? My God, en olisi ikinä osannut odottaa tuota! Kaikkihan ovat aina Selviytyjissä rehellisiä ja reiluja toisilleen.
Sanoiko joku, että Joalin oli sosiaalisesti Krisua parempi? Krisuhan oli ylivoimainen joka osa-alueella, ja pyöritti psykologista peliä miten halusi. Tuomaristonkin sai nauramaan vastauksillaan lukuisia kertoja.
Särähti kyllä korvaan se, että Joalin, jolla tuossa vaiheessa oli jo pari miljoona seuraajaa, kertoo kameroille tulleensa ohjelmaan näkyvyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että saatat nähdä ihmisissä pahaa silloinkin kun heillä olisi hyvät aikeet? Joku on joskus satuttanut sinua niin paljon, että olet alkanut lukemaan ihmistä varmuuden varalta siltä kantilta, jos hän aikookin satuttaa. Sitten tulee tehtyä ylitulkintoja tai nähtyä jokin tilanne sen traumaattisen kokemuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen perehtymään mistä koko Selviytyjät-formaatissa on kyse. Krisu toimi juuri kuten hyvä peluri tässä kisassa toimii. Tää mikään kesäretki oo. Ja eikö oo jännä juttu, että muut kilpailijat yhä edelleen on Krisun kans tekemisissä, vaikka enää ei ois mikään pakko. Jos hän oikeasti olis tuo miksi häntä kuvailet niin tuskin se noin tykätty olisi.
Kyllähän työpaikoilla ja kouluissakin kaikki on tekemisissä ja ovat tykkäävinään kaikista kusipäistä. Niin se menee, jollei itse halua olla se jota kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joalin ei osannut tehdä tulia ja sen takia palkinnon ois pitänyt minuutin sijaan olla se, että saa valita yhden osuuden omalta radaltaan kokonaan pois. Hauska!
Jos Krisu olisi tuon edun voittanut, niin olisiko silloinkin palkinnon pitänyt olla sama? Vai oisko Krisulle minuutti etumatkaa ollut ihan sopiva?
Älä laita sanoja toisten suuhun. Toi oli vain esimerkki josta olisi oikeasti voinut olla hyötyä. Väitätkö ihan tosissaan että 1 minuutin etumatka tunteja kestävässä tehtävässä on todellinen etu? Sellainen josta on kisattu?
Väitän. Toki Krisu oli tässä niin suvereeni, että liekkö todellinen etu ois ollut edes se, että Joalin ois saanut skipata tulenteon kokonaan. Ainoastaan ois voittanut Mariannen.
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää asioista, Botoxia ei laiteta koskaan huuliin.
No kyllähän varmasti suurinosa ihmisistä tämän tietää. Se on vain ikuinen sanonta, botoxihuuli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työpaikoilla ja kouluissakin kaikki on tekemisissä ja ovat tykkäävinään kaikista kusipäistä. Niin se menee, jollei itse halua olla se jota kiusataan.
Nuo ei ole samassa duunipaikassa, eikä koulussa. Osallistuivat samaan ohjelmaan, joka on nyt taputeltu. Mikään pakko kellään ei ole hengailla kenenkään kanssa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan ovat tuotannossa tienneet, ettei Joalin ole koko aikana tehnyt tulta. Tasan tarkkaan tietävät kaikkien vahvuudet ja heikkoudet. Ketä tuo rata suosi?Luuletko että finaalitehtävä suunniteltiin vasta kisan loppuvaiheessa, kun oli selvillä kuka mitäkin osaa tai ei osaa? Kaikki tehtävät ja radat suunnitellaan ja testataan hyvissä ajoin, ennen kuin koko homma alkaa. Ei niitä enää siinä vaiheessa suunnitella kun kilpailijat ovat leiriytyneet.
En luule, mutta mm. siihen ” etuun” jonka Joalin sai voitiin vaikuttaa. Kyllä muuten ohjelman käsikirjoitusta muutetaan matkan varrella, osallistujille on useampia erilaisia tehtäviä ja amuletitkaan tuskin ihan sattumalta tulevat peliin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan tajuton kausi!!!
Huikea porukka, huikea ympäristö ja huikeita juonenkäänteitä.
Ei jaksa kiinnostaa enää yhtään niljakkaat viidakot with mitäänsanomattomat kilpailijat.
Huomaatteko, että korona-aika on vaikuttanut mm. tähän ja BB:n. Molemmissa onnistuneet, mielenkiintoiset kaudet, kun oli yllättäen saatu mukaan vähän toisenlaisempaa porukkaa kuin ennen. Rahapulassa ilmeisesti moni sellainen, joka aiemmin olisi kieltäytynyt, lähtikin nyt mukaan, ja se taas saattaa aiheuttaa lumipallo -effektin (ai SE lähtee mukaan, no ehkä minäkin...).
Kyllä on muuten hyvä vertaus tuo Nikulan vertaus Matti Pellonpäähän - itse parantelisin sitä hieman: Krisu on tämän henkisen pula-ajan Matti Pellonpää.
Monet sanoo että Krisu on oikea voittaja, mutta eivät tykkää hänestä kuitenkaan.
Mä oon varmaan poikkeus, mutta mä kyllä tykkään Krisusta ihan tyyppinäkin.
Ensinnäkin vaikuttaa olevan hyvin aito ja konstailematon tyyppi. Ei yritä esittää mitään hyvyyden kuningasta, ja se saattaa vaikuttaa välillä ilkeältäkin kun puhuu niin suoraan.
Mutta mun mielestä Krisu vaikuttaa pohjimmiltaan hyvältä tyypiltä, mutta ei vaan yritä peitellä niitä huonoja tai ärsyttäviä puoliaan. Meissä kaikissahan on negatiiviset puolemme, mutta suurinosa yrittää peittää niitä viimeiseen asti. Siksi tuleekin monesti yllätyksenä että joku iteään kiltiksi mainostava ei olekaan niin kiltti, kun myös negatiiviset puolet tulee näkyviin.
Krisu taas tuntuu kokoajan olevan hyvin paljas ja rehellinen oma itsensä. Ja tähän nyt ei tietenkään kuulu se juonittelu ja pelaaminen mikä on osa selviytyjiä, vaan ihan yleisesti tarkoitan tyyppinä.
Krisu saattaa olla välillä raskas ja ärsyttäväkin, mutta ei kuitenkaan pohjimmiltaan vaikuta pahantahtoiselta. Tämä huomio myös BBn ajoilta. Lisäksi Krisu on hyvin ns. arkiviisas ja monipuolinen tyyppi, joka osaa sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja ihmisiin. Ja jotain käsittämätöntä karismaa on myös paljon.
Ymmärrän että Krisusta oli muidenki kilpailijoiden niin helppo pitää.
Tämän pelin naisvoittajaa peräävät kisaajat olivat ymmärtäneet feminismin vähän vinksalleen. Feminismi on sukupuolten välisen tasa-arvon ajamista, sitä että kaikilla sukupuolilla on yhtälaiset mahdollisuudet. Naiset yhdessä filaaliin -ajatus, jossa priorisoidaan naisen voitto sukupuolen perusteella pohjautuu etuoikeuden antamiseen. Tämä ei ole feminismiä. Tehtävissä, sukupuolen perusteella kenellekään ei annettu etuoikeutta eli peli itse oli tässä suhteessa tasa-arvoinen. Siitä epätasa-arvoisen eri sukupuolille eli antifeministiseksi tekivät kilpailijat itse. Se että ulosäänestetyt koittivat leimata Mariannen jotenkin antifeministiseksi oli paradoksaalista.
Oikeat kolme pääsivät finaaliin ja oikea voitti. <3 Krisulla, Mariannella ja Joalinilla oli keskenään selkeästi aitoa yhteyttä ja välittämistä, halusivat toisilleen hyvää. Se kun Joalin meni auttamaan Mariannen loppumetreillä finaaliin - ei hyvää päivää, meinas itku tulla kun oli niin liikuttava näky. Heimoneuvoston pikkumaiset piikittelyt ja minäkeskeiset kysymykset tuntuivat ihan naurettavilta tuon vikan kisan jälkeen missä jotenkin päästiin hyvän ytimen äärelle. Musta oli kiinnostavaa kun ekaa kertaa Suomen Selviytyjien historiassa joku kysyi: kuka ansaitsee voiton? Tämä nosti kiinnostavia elementtejä esille pelissä ja pelaajien käyttäytymisessä ja toi ihan uudella tavalla framille pelaajien todelliset persoonat ja heidän käsitykset oikeudenmukaisuudesta. Toi peliin toisen tason. Se että vuorotellen ulosäänestetyt vaativat vastauksia siihen miksi juuri minua puukotettiin tuntui kokonaiskuvan äärellä todella toissijaiselta. Miksi finaalikaksikolta ei kysytty esim mistä yllätyit itsessäsi, miten tämä kokemus jää näkymään elämässäsi tai jotain muuta vastaavaa?
Mä olisin toivonut viimeiseen tehtävään mm. haasteellisempaa palapeliä. Mm. näissä Krisu on pärjännyt huonommin kuin Joalin.
Luvataan palkinnoksi jokin ” oranssi rata” jonka nyt kuvittelisi olevan jollain tavoin helpompi tms. mutta se onkin. -1 minuutti! Pöh! Täysin turha.
Ei ne tehtävät siinä radalla edelleenkään mitanneet tasapuolisesti kaikkia osaamisalueita.
Mutta en viitsi asiasta enempää jankata. Krisu on hyvä ja voittonsa ansainnut. Viimeinen peli ei vaan ollut kaikille reilu. Piste.
Minulla on teoria: Joalin tipahti finaalista tahallaan. Heitti vettä miten sattuu tahallaan. Ja tulitehtävässäkin hieroi oksia toisiinsa, vaikka olisi pitänyt koskea kupariosiin. Marianne oli äärimmäisen hidas ja kömpelö, joten kyseessä luovutusvoitto.
Ja mikä on tämän teorian takana? Joalin ei tarvitse voittorahaa, vaan näkyvyyttä. Finalistien grilliin joutuminen voi tuoda huonoa julkisuutta (kaikki vanhat kaunat kaivetaan esiin), joten parempi olla hyvä kolmonen ja auttaa Marianne voittoon.
Mun mielestä itse asiassa todella hyvä peliliike oman Suomi-uran kannalta.
Joalin oli tuolla vain hakemassa lisää seuraajia, ja se tavoite varmasti onnistui ja tuli enemmän tunnetuksi täällä. Lopun jalo teko Mariannea kohtaan sinetöi tämän. Kristianista en henkilönä pidä, mutta silti voitto meni sille joka parhaiten pärjäsi. Marianne taisteli kovasti lopussa, mutta siitä olen samaa mieltä Nikon kanssa, että hän heitti ne suurimmat tikarit naisten selkään.