Selviytyjät Pohjola Official
Kilpailijat julkaistu:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.
Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Krisu ei ole ylimielinen, vaikka tässä pelissä ehkä tuollanen itsevarmuus äkkiä näyttää vähän ylimieliseltä. Toisaalta sillon ku heimot sekoitettiin ja Krisu oli heikoilla niin hyvin osas olla nöyrää poikaa eikä lähteä liikaa kukkoilemaan uudessa heimossa. Näin pääsi vähän kuin tutkan alla liitelemään heimon johtoon.
BBn perusteella aikalailla sama kuva, välillä rasittava rääväsuu ja alkoholin perään vinkuja,mutta pohjimmiltaan vaikutti sellaseslta fiksulta jalat maassa olevalta ihmiseltä, joka pitää kaikkia ihmisiä samalla viivalla.Anycase, jos nyt niin sattuu käymään että Krisu finaaliin menee nii ihan mielelläni hänelle voiton soisin. Ei se helposti olis tullut, vaikka siltä välillä vaikuttaakin.
Onhan se Krisu tehnyt tuolla ihan helvetisti töitä. Siis kaikki safkat, majan rakennukset ym. Lisäksi työtä vaatii sekin, että pystyy antamaan sosiaalisen panoksen. Pitää muistaa, että Krisu on kaikesta huolimatta ns. "tavis", joten siltäkin osin pärjännyt todella hyvin porukassa ja noussut sen kärkikaartiin. Siltä osin toivoisi kyllä voittoa, mutta saa nähdä.
Joo, todellakin olen samaa mieltä. Lähinnä tarkotin tuolla kommentilla sitä, kun jotku tuntuu ajattelevan että Krisu vaan lipuu finaaliin tekemättä mitään peliin eteen kun kukaan ei edes halua häntä ulos. Ja löytää vaan kaikki amuletit ihan vahingossa.
Minun mielestä, se että jotain vahvaa pelaajaa ei ääänestetä ulos, ei ole edes muiden lammasmaisuutta vaan sen vahvan pelaajan todella taitavaa psykologista peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisu on kyllä hyvä pelaaja eikä ole mikään tyhmä tyyppi.
Miksi ihmeessä Krisu ei provosoi Niko Saarista, joka tunnetusti räjähtää hyvin herkästi ja mokaa itsensä. Onnistuihan Krisu provoamaan BB:ssäkin Jukalle, joka melkein hyökkäsi Krisun kimppuun.
Mä en tiedä että onko provosointi hyvä pelitaktiikka selviytyjissä, hyvin nopeasti on itse vaarassa lähteä jos aiheuttaa turhaa riitaa ja pahaa mieltä muissa kisaajissa.
Voishan Krisu vetää Nikon vähän syrjemmälle, vaikka "mustikkaan" ja kuiskata siellä jotain sellaista, joka saa Nikon räjähtämään ja pilaamaan pelinsä.
Haluaisin nähdä ainakin Wallun, Krisun, Helmenkalastajan ja Sahamiehen Selviytyjät Suomen Allstarsissa sitten muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Niko on ihan paras. Heittää parhaat lohkaisut, joten toivottavasti on pitkään.
Nauratti se kun puhui Archien ahneudesta ja sanoi, että jos naisille jaettaisiin kuukakausissiteitä, Archie ottaisi niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö Karokin on yhtäkkiä ihan jees kun pelaa Krisun kans. Muutama jakso takaperin kaikki vielä halus Karon ulos.
Näin se Krisu-hurmos ylettyy jo kotikatsomoihinki.Tää on kyllä jännä, itsekin siis kuulun tähän porukkaan joka pitää Karoa siedettävämpänä pelurina nyt kuin aikaisemmin. En osaa sanoa mistä se johtuu, jotenki noi Karon ja Krisun hienot koodikielet ja muut sopimukset on niin mielenkiintoista seurattavaa näin katsojana.
Täällä kanssa yksi jolla nousi karvat pystyyn Karon takia siinä Kerttukeississä, mutta nyt taas pidän Karosta. Ei kai yksi virhe ihmistä täysin pahaksi tee? Lisäksi on myös vaikuttanut vähän katuvaiselta tai ottanut tuon Kertun kohtalon raskaasti kun noita podcasteja kuuntelee, että ei Karo mikään hirviö nyt ainakaan ole. Voin ihan ymmärtää häntä. Ja Kerttua ja miksen Eliastakin. Ihmiset joskus käyttäytyy huonosti, ei kaikki ole niin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö Karokin on yhtäkkiä ihan jees kun pelaa Krisun kans. Muutama jakso takaperin kaikki vielä halus Karon ulos.
Näin se Krisu-hurmos ylettyy jo kotikatsomoihinki.Tää on kyllä jännä, itsekin siis kuulun tähän porukkaan joka pitää Karoa siedettävämpänä pelurina nyt kuin aikaisemmin. En osaa sanoa mistä se johtuu, jotenki noi Karon ja Krisun hienot koodikielet ja muut sopimukset on niin mielenkiintoista seurattavaa näin katsojana.
Täällä kanssa yksi jolla nousi karvat pystyyn Karon takia siinä Kerttukeississä, mutta nyt taas pidän Karosta. Ei kai yksi virhe ihmistä täysin pahaksi tee? Lisäksi on myös vaikuttanut vähän katuvaiselta tai ottanut tuon Kertun kohtalon raskaasti kun noita podcasteja kuuntelee, että ei Karo mikään hirviö nyt ainakaan ole. Voin ihan ymmärtää häntä. Ja Kerttua ja miksen Eliastakin. Ihmiset joskus käyttäytyy huonosti, ei kaikki ole niin mustavalkoista.
Tosielämässä meistä aika moni on möläyttänyt jotain typerää tai purkanut ärsytetään jostakin ihmisestä, mutta kun se tapahtuu kameroiden edessä, sitä ollaan heti tuomitsemassa. Eri asia, jos Karo ois jatkanut dissaamista vielä podcastissa. Tuolla vielä ollaan 24/7 yhdessä ja erilaiset persoonallisuuspiirteet voivat alkaa helposti ärsyttää etenkin noissa olosuhteissa. Helppo se on meidän huudella kotisohvalta sipsikulho kädessä ja lämmin katto pään päällä.
Ja siis en itsekään hyväksy sitä kaikkea, miten Kerttua kohdeltiin. Oon yrittänyt myös ymmärtää, kun itsekin olen tiiviissä yhteisössä ärsyyntynyt joihinkin ihmisiin, vaikka muuten oltaisiin hyvissä väleissä.
Olipa hienoa, että Elias tippui. Äärimmäisen ärsyttävä, omahyväinen tyyppi. Seuraavaksi saisi tippua Karo. Noinkohan muut edes tajuavat, millainen pelaaja hän on.
On väärin väittää, että Selviytyjät olisi ihan eri maailma ja ns. siviilissä käyttäydyttäisiin aivan toisella tavalla. Ei ihminen voi esittää täysin eri ihmistä kuin oikeasti on, vähänkään pidempään. Poikkeuksellisissa olosuhteissa vaan voi tulla esiin luonteenpiirteitä, joista ei ehkä itsekään ole ollut tietoinen.
On tässä kysymys myös tuurista, amuletit ja koskemattomuuskisat voivat avata pelin uudelleen. Samoin jos joku liittolainen tippuu. Se ei ole yllätys, että julkisuuskuva on antanut vääriä käsityksiä ihmisistä. Aika usein on niin, että se "pahiksena" esitetty on oikeasti ihan mukava tyyppi ja se mukava taas täysi m****u.
Oliko jossai jotai videoklippejä pressipäivältä? Jonki tubekanavalla tms.?
Aikasemmin siitä arvuteltiin että minkälaisissa väleissä porukka on. Oiskohan nyt fiilikset muuttunu?
Vierailija kirjoitti:
Kristian ja Archie dominoivat miten haluavat.
Kristian on kyllä tässä dominoinut, Archie puolestaan ei todellakaan ole. Archie on edelleen mukana pelissä vain siksi, että Krisun taktiikka on todennäköisesti pitää Archieta mukana "suojakilpenä" itselleen ja hänen tavoitteena todennäköisesti kiskoa Archie jopa finaaliin itsensä kanssa, jolloin Archiella ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa äänestystä. Käytännössä Krisu on pelastanut Archien pudotuksesta nyt kolme kertaa, eli amuletti case, jakso jossa Kerttu putosi ja jakso, jossa Elias putosi. Ilman Krisua (ja Mariannea, kahdessa jälkimmäisessä tapauksessa) Archie olisi tippunut jo aikoja sitten.
Harmittaa vieläkin, ettei Sabina päässyt kisassa pidemmälle, kun tipahti juuri ennen heimojen yhdistymistä. :( Somen perusteella pidin häntä aiemmin ihan bimbona ja inhosin hänen puhetapaansa, mutta Selviytyjissä hän olikin yllättäen suosikkini. Hän vaikutti kiltiltä ja jalat maassa -henkiseltä, joka ei valittanut mistään turhaan taikka draamaillut.
Suvista sama fiilis: mielipiteeni hänestä on muuttunut radikaalisti. Hän on osoittanut leirissä empaattista puolta, mutta samalla osaa olla kova eikä pelkää olla eri mieltä muiden kanssa. Hän mm. pitäytyi päätöksessään äänestää Archieta, vaikka koko muu heimo äänesti Kerttua. Kisoissa hän on kuitenkin heikoin lenkki eikä ole leirissä kovin hyödyllinen, joten en toivo häntä finaaliin (eikä hän luultavasti sinne tule pääsemäänkään).
Archie on pyörinyt skandaaleissa siviilielämässä ja elänyt villiä ja kosteaa elämää, mutta tuolla Selviytyjissä hän on mielestäni silti jollain tavalla sympaattinen - siitä huolimatta, että suurin osa katsojista pitää häntä ällöttävänä. En siis millään tavalla halua puolustella Archien ajoittain idioottimaista käytöstä tai niitä letkautuksia. Hänessä on kuitenkin hyvääkin, tietynlaista herkkyyttä ja empatiaa.
Niko on saanut mun mielestä yllättävän vähän ruutuaikaa tällä kaudella. Hän on kuitenkin ollut fiksun ja vitsikkään oloinen, vaikka Artun pudottamisen aikaan en oikein pitänytkään hänestä. Oon jopa yllättynyt, ettei Niko oo pahemmin draamaillut tuolla :D Ennen kauden alkua olin ihan varma, että Niko putoaisi ensimmäisten joukossa.
Sara vastaili instassa kysymyksiin ja kertoi, että Extran jaksot on kuvattu helmikuussa.
Krisu kyllä kieltämättä fiksusti tokas Karon "makkaralättyjen" paistamisessa että älkää neuvoko, et hevosen hommaa kokkailla ku seittemän neuvoo vieressä.
Ite olisin varmaan ollu neuvojien kuorossa mut Krisu kyl oli niin oikeassa.
Karo sanoi podcastissa, että se OLI hän joka heitti Eliaksen nimen ilmoille. Olivat kalastamassa Krisun kanssa ja Karo ehdotti Krisulle että pitäisikö Elias laittaa pihalle ja Krisu lähti mukaan tähän ideaan.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hienoa, että Elias tippui. Äärimmäisen ärsyttävä, omahyväinen tyyppi. Seuraavaksi saisi tippua Karo. Noinkohan muut edes tajuavat, millainen pelaaja hän on.
On väärin väittää, että Selviytyjät olisi ihan eri maailma ja ns. siviilissä käyttäydyttäisiin aivan toisella tavalla. Ei ihminen voi esittää täysin eri ihmistä kuin oikeasti on, vähänkään pidempään. Poikkeuksellisissa olosuhteissa vaan voi tulla esiin luonteenpiirteitä, joista ei ehkä itsekään ole ollut tietoinen.
On tässä kysymys myös tuurista, amuletit ja koskemattomuuskisat voivat avata pelin uudelleen. Samoin jos joku liittolainen tippuu. Se ei ole yllätys, että julkisuuskuva on antanut vääriä käsityksiä ihmisistä. Aika usein on niin, että se "pahiksena" esitetty on oikeasti ihan mukava tyyppi ja se mukava taas täysi m****u.
Olen samaa mieltä. Ja satun tietämään, että monet tosielämän v-mäiset ihmiset ovat todella älykkäitä. Siihen kuuluu, että osaavat onnistuneesti esittää mallikansalaista, hurmaavaa ja rakastettavaa ihmistä, ns. hyvää tyyppiä, mutta kahden kesken tuleekin esille todellinen luonne. Sitä ikävää puolta ei näytetä isolle joukolle. Ja jos joskus sattuu mokaamaan, he tietävät mistä naruista vetää saadakseen muut taas puolelleen. He pyytävät anteeksi ja katuvat, osaavat olla mukavia ja empaattisia. Juuri nämä älykkäät ilkeät ihmiset ovat niitä myrkyllisimpiä. He yleensä pääsevät elämässä pitkälle, koska eivät paljastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler Plussasta
.
.
Särähti hieman korvaan se, että Sara toivoi Selviytyjien voittajan olevan nainen. En voi käsittää mitä väliä voittajan sukupuolella on. Itse olen nainen ja toivon, että voittajaksi valitaan sellainen, joka voiton on ansainnut. Ei siihen pitäisi sukupuolen vaikuttaa mitenkään. Voittajan tulisi mielestäni olla sellainen, joka on pelannut peliä parhaiten: pärjännyt sekä kisoissa että leirissä (ahkeruus, ihmissuhteet).Olen seurannut Saraa somessa jo pidemmän aikaa ja lähtökohtaisesti pitänyt häntä kivalta vaikuttavana persoonana, mutta olen alkanut ärsyyntymään tiettyihin asioihin Selviytyjien aikana. Suurimpana juurikin tuo äärimmäisyyksiin menevä feminismi ja naiset ensin-ajattelu. Kannatan tasa-arvoa, mutta tuo ei todellakaan ole sitä ja nousee naisena niskavillat pystyyn. Ymmärrän, että tuolla saarella oli kylmä/väsytti/nälkä ja tuohon päälle sekaisin oleva vatsa, mutta esiintyi todella negatiivisena jatkuvasti. Ei ole pakko juu hymyillä, mutta nosti ihmeellisesti Instagramissaankin esiin, että tällaisen kommentin esitti hänelle useampi, erityisesti miehet. Mitä ihmeen väliä tässäkin asiassa on sukupuolella?
** SISÄLTÄÄ RUUTU+ SPOILEREITA **
Mä olen kanssa tykännyt Sarasta ennen Selviytyjiä hänen blogin ja somen perusteella ja Selviytyjistäkin muuten jäi ihan ok kuva, mutta alkoi kyllä myös aika paljon tökkiä se, että Sara itseisarvoisesti haluaa, että kisan voittaa nimenomaan nainen. Samaa mieltä ehdottomasti, että tuo ei vastaa omaakaan käsitystäni tasa-arvosta. AIka tylsää jos nyt esim. Krisulta, joka on ollut toistaiseksi ainakin aika ylivoimainen sekä kisoissa että henkisessä pelissä, riistettäisiin voiton mahdollisuus yksinkertaisesti sillä perusteella, että hän on mies. :O Ei tunnu kyllä reilulta.
Se nyt on ainakin sitten ihan selvää, että Sara äänestää finaalissa naista, olipa se sitten kuka hyväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Karo sanoi podcastissa, että se OLI hän joka heitti Eliaksen nimen ilmoille. Olivat kalastamassa Krisun kanssa ja Karo ehdotti Krisulle että pitäisikö Elias laittaa pihalle ja Krisu lähti mukaan tähän ideaan.
Eiköhän Archie, Marianne ja Suvi ole miettineet Eliaksen äänestämistä vielä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin podia kuunnellessa huomiota samaan Karon kommenttiin, mutta tv-ohjelmasta sai kyllä ihan eri kuvan. Jakson perusteella sai sen käsityksen, että idea Eliaksen tiputtamisesta syntyi, kun mustikassa olivat Krisu, Niko, Archie, Suvi ja Marianne ja Karo ei ollut edes paikalla. Joku mainitsi, että idean olisi ensimmäisenä heittänyt ilmoille Marianne. Ja sitten leikkausten perusteella ainakin sai sen kuvan, että Krisu olisi ottanut asian esiin myöhemmin Karon kanssa. On kai se mahdollista, että useampikin eri henkilö on samanaikaisesti miettinyt Eliaksen putoamista...
Mä luulen että tosiaan tuossa Eliaksen pudotuksesaa on oikeastinin enemmän ollut kyse koko heimon yhteisestä fiiliksestä. Sitö nimeä sitte varovasti heiteltiin ilmoille siellä sun täällä. Vaikka selvää että lopullisen päätöksen on tehnyt Karo ja Krisu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Krisu ei ole ylimielinen, vaikka tässä pelissä ehkä tuollanen itsevarmuus äkkiä näyttää vähän ylimieliseltä. Toisaalta sillon ku heimot sekoitettiin ja Krisu oli heikoilla niin hyvin osas olla nöyrää poikaa eikä lähteä liikaa kukkoilemaan uudessa heimossa. Näin pääsi vähän kuin tutkan alla liitelemään heimon johtoon.
BBn perusteella aikalailla sama kuva, välillä rasittava rääväsuu ja alkoholin perään vinkuja,mutta pohjimmiltaan vaikutti sellaseslta fiksulta jalat maassa olevalta ihmiseltä, joka pitää kaikkia ihmisiä samalla viivalla.Anycase, jos nyt niin sattuu käymään että Krisu finaaliin menee nii ihan mielelläni hänelle voiton soisin. Ei se helposti olis tullut, vaikka siltä välillä vaikuttaakin.
Haha en osaa oikein päättää, onko Krisu mielestäni ylimielinen vai ei :D Onhan se toki varsin itsevarma...
Tosi hyvä pointti, että jouduttuaan heimojen sekoittamisen jälkeen Aasojen saarelle Krisu onnistui kyllä ihan täydellisesti mukautumaan uuteen tilanteeseen ja pääsemään toisten liittoon nopeasti sisään olemalla "nöyrää poikaa" ja vaikuttamalla hyvältä tyypiltä, hyödylliseltä ja ei niin uhkaavalta. Tosin hänellä oli kyllä varmasti puolellaan se, että Aasojen joukkue ehdottomasti tarvitsi häntä voittaakseen kilpailuja (minkä Karo/Elias taisivat jossain vaiheessa ääneen sanoakin), mutta olisihan peli varmaan voinut kääntyä toisin päinkin.
Karon iho on parantunut älyttömästi tämän sarjan vanhetessa. Alkujaksoissa oli todella finninen iho. Ulkoilma ja yksinkertainen ruoka on tehnyt tehtävänsä. Iho näyttää hyvältä. Tässä sen näkee, ei iho kemikaleja tarvii vain yksinkertaisuutta. (sama juttu Tuulin ihon kanssa Farmissa, paljon paremmassa kunnossa lähti, kun tuli. Ei kokonaan parantunut, kun ei ehtinyt)
Selviytyjien karmein tukka tuomariston Kerttu. :D Kuka ihme sille ne jatkot on ujuttanut, aivan järjettömän näköiset.