Hautakivijutussa katsoisin, että aselepo?
Laitoin tänään leskelle vielä yhden viestin asiaan liittyen ja siitä, että sain sen lähetettyä, tuli itselleni jo parempi mieli. Laitoin hänelle, että ” Tuo isän kiveen laittamasi teksti loukkaa minua, kun tiedän, miten kohtelit Xxxxx:ää hänen elinaikanaan.”
Noin. Nyt sain sanotuksi sille kurjalle ihmiselle sen, mitä tahdoin hänen tietävän ja ihmettelen vaan, että kenelle hän esittää sillä hautakiven tekstillä? Kaikki, joille isäni oli tärkeä, tietävät, että tuo on silkkaa potaskaa ja silmänlumetta.
Nyt en kaipaa häntä vastaamaan. Hän ei vastannut eilen hänelle laittamaani viestiin, jossa kysyin, että mitähän varten hän menee tilaamaan kiven ilman minua, jos haluaa, että kuolinpesä maksa sen. Ihmettelin lisäksi, että hän ei kysynyt minun mielipidettäni siihen, mitä hän kiveen haluaa ennen tilaamista.
Tähän hän ei vastannut. Siksi sai tänä aamuna tuon ylempänä mainitun viestin. Ihan oikein hänelle.
Kommentit (46)
Tajusin juuri, ettääitini koitti saada minulle aikaan sellaista oloa, että kukaan ei arvosta minua. Sellainen on pahinta myrkkyä lapsen mielelle, jonka TOINEN vanhempi taas opettaa, että kaikki arvostavat sinua tosi paljon! Siis vanhemman tehtävä on totta kai opastaa lasta siinä, että on muiden arvostuksen arvoinen, eli jos mokaa, korjaa asian, mutta mikään perisuomalainen alemmuudentunto, jota äiti oikein yritti opettaa minulle, aivan kuin se olisi hyvä asia, ei ole ok!
Ihmisen pitää ajatella, että hän arvostaa jokaista, ja että kaikki arvostavat minua, eikä päin vastoin. Ja totta kai myös toimia sen mukaan.
Ja siis jos joku nyt pillastuu, ettei arvost minua, koska käytökseni ja plaa plaa, niin mietihän omaa käytöstäsi ja arvostustasi yhtä lailla.
Ap
Lakimieheni on tuonut elämääni henkilön, jonka voin ajatella aina arvostavan toisia ihmisiä ja asiakkaitaan. Hän on henkilönä sellainen, että jos joku tekee jotain muiden mielestä ei-arvostettavaa, lakimieheni ei lakkaa arvostamasta tätä ihmistä, vaan ojentaa häntä oikeudenmukaisesti toimimaan oikein ja hyväksyy edelleen. Arvostan tällaista piirrettä ihmisessä todella paljon ja haluan oppia itse myös sellaiseksi.
Ap
Se on hienoa, kun on lakimies, niin ei tarvitse itse toimia tuomarina. Riittää, että ajaa asioiden oikeudenmukaisuutta ja tuomari tuomitsee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on hienoa, kun on lakimies, niin ei tarvitse itse toimia tuomarina. Riittää, että ajaa asioiden oikeudenmukaisuutta ja tuomari tuomitsee.
Ap
Siis tarkoitan, että kun ihminen on lakimies.
Toki varmaan läheskään kaikki lakimiehet eivät oikein osaa olla toimimatta tuomareina. Tavallaan.
Ap
Lakimiehen ei tarvitse koskaan tuomita toisia. Se on hieno asema. Riittää, kun toimii oikein ja ajaa asioita menemään oikein. Sellaisesta pidän todella paljon.
Ap
No on todellakin. ei se, että saa johonkin asiaan huvän väliaikaisen closuren tarkoita sitä, etteikö osa asioista, joissa on kokenut vääryyttä yhä olisi hoitamatta.
Ap