Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toispuoleiset kasvot??

Vierailija
28.07.2020 |

Ei oo aina ollut näin, siksi tämä nyt ihmetyttää. Toki olen ollut tietoinen etten mikään symmetrinen ole mitenkään, mutta viimeaikoina kiinnittänyt asiaan entistä enemmän huomiota. Kasvot on kuin yö ja päivä.

Vasen puoli toimii niinkuin pitää, hymyillessä suupieli nousee normaalisti ja kasvoilta pystyy lukemaan fiiliksen jne. On ns. iloinen.

Oikea puoli sitten onkin toinen juttu, kasvoissa ei havaittavissa mitään fiilistä, se ei vaan toimi. Hymyillessä näyttää siltä kun naama olisi peruslukemilla kokoajan, suupieli ei nouse mihinkään. Ja kasvot näyttää muutenkin siltä kun ne olisivat "eri tasolla / vinossa"..

Läheinen sanoi että olen ulkonäöltäni muuttunut jotenkin mutta ei osannut sanoa miten. Mistä tää johtuu? Ei ole aina ollut näin, mutta sanotaanko että muutamassa vuodessa päästy tähän. ja tosiaan jos jotenkin oleellinen tieto, oon alle parikymppinen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu ja mikä tähän auttaa? Vai auttaako mikään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt lääkärissä käynti mitään? Älä täällä kysele. Voi olla vakavaakin.

Vierailija
4/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jonkinlaiselta halvaukselta tai aivoverenkierron häiriöltä, jos toinen puoli kasvoista on yhtäkkiä muuttunut ilmeettömäksi. Onko vastaavaa tapahtunut saman puolen raajoissa, onko esim. käden puristusvoima ennallaan?

Vierailija
5/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jonkinlaiselta halvaukselta tai aivoverenkierron häiriöltä, jos toinen puoli kasvoista on yhtäkkiä muuttunut ilmeettömäksi. Onko vastaavaa tapahtunut saman puolen raajoissa, onko esim. käden puristusvoima ennallaan?

Kasvothan mulla on ollut jo vuosia eriparia, raajoissa ei mitään eroa.

Vierailija
6/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvohermohalvaus tai aivoinfarkti. Voi tulla nuorellekin.

Vierailija
7/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin sen kanssa.  Nuorilla borrelioosi voi aiheuttaa kasvohalvauksen.

Vierailija
8/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa. Tuli lapsen kasvohalvaus, ja vaurioitti hermostoa.

Mene lääkäriin, ja varustaudu siihen että sinua ei hoideta mitenkään ja ongelmaa vähätellään.

Jos vaivaa pahasti, ongelmaa mahd hoitaa botoksilla. Lääkäri ei tätä sinulle kerro, mutta jos toispuoleisuutta aletaan hoitaa ajoiss, eivät kasvot muodostu niin eripareksi.

Vierailija
9/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista

Vierailija
10/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on auttanut samanlaisessa tilanteessa? Toki voi käydä niinkin ettei mikään toimi :/

Vierailija
11/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
12/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös epäsymmetrias, mut laittaisin normaalin piikkiin. Siis toinen poski pyöreämpi kuin toinen ja toinen taas littanampi. Toinen silmä alempana kuin toinen. Hymy vähän eriparia. Valokuvissa paras kulma on pitää päätä aavistus kallellaan. Mut siis joo, lääkäriin menisin, jos ei kuulosta samalle.

Vierailija
13/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös epäsymmetrias, mut laittaisin normaalin piikkiin. Siis toinen poski pyöreämpi kuin toinen ja toinen taas littanampi. Toinen silmä alempana kuin toinen. Hymy vähän eriparia. Valokuvissa paras kulma on pitää päätä aavistus kallellaan. Mut siis joo, lääkäriin menisin, jos ei kuulosta samalle.

no tää on lähes täydellinen kuvaus. erona toki se että mulla hymy lähes täysin erilainen. toisella puolella iloinen, toisella puolella naama peruslukemilla.

Vierailija
14/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hymy on sellainen, et ehkä menisin lääkärille, tai riippuu vähän.. siis et jos se kielis halvauksesta, eikä ois vaan normisti vähän alempana tms, tuo ilmeettömyys hämää kyl..

Vierailija
15/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi hymy on sellainen, et ehkä menisin lääkärille, tai riippuu vähän.. siis et jos se kielis halvauksesta, eikä ois vaan normisti vähän alempana tms, tuo ilmeettömyys hämää kyl..

Kun mulla on kasvot peruslukemilla, tätä eroa ei huomaa ollenkaan, mutta sillon kun hymyilen, vasen puoli nousee ja oikea jää ns. paikalleen. Kyllä sen oikeankin suupielen saa nostettua jonkinlaiseen "hymyyn" tai ainakin pienen eron saa aikaan mutta se vaatii huomattavasti enemmän työtä.

Vierailija
16/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvohermohalvaukselta kuulostaa. Yleensä syy on ihan hyvänlaatuinen, ja useimmiten se paranee aikanaan. Mutta lääkäriin kannattaa ehdottomasti mennä.

Vierailija
17/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kasvot ovat luonnostaan eripariset. Siksi aina itseänsä valokuvista katsoessa näyttää oudolta. Yleensähän näkee itsensä vain peilistä eli peilikuvana. Tunnettuja epäsymmetrisiä on esim. eräs suosittu laulaja.

Vierailija
18/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi pysyväksi Bellin pareesi. Botox-pistoksilla voi korjata epäsymmetriaa.

Vierailija
19/21 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kasvot ovat luonnostaan eripariset. Siksi aina itseänsä valokuvista katsoessa näyttää oudolta. Yleensähän näkee itsensä vain peilistä eli peilikuvana. Tunnettuja epäsymmetrisiä on esim. eräs suosittu laulaja.

Tää eräs suosittu laulaja on just halvaantunut toispuoleisesti, joten otapa parempi esimerkki kuvastamaan normi pikku epäsymmetriaa..

Vierailija
20/21 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse kasvohalvauksesta vaikka on ollut jo vuosia epäsymmetriaa? Voi varmaan ollakkin mutta voiko noin vaan jäädä "huomaamatta"?